1000KitapUYGULAMASINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN MÜHİM HUSUSLAR1000Kitapuygulamasından onlarca hanıma mesaj atan erkekler zannetmesinler ki kimsenin haberi olmuyor. Emin olun ki herkese söylüyorlar, 'Filan kişi mesaj attı' diyorlar. Hemen isminizi afişe ediyorlar.Erkek olarak iyi niyetli olsak da bu hususta çok dikkatli olmamız gerekiyor. Bu kişilerin isimleri bize kadar geliyorsa, varın gerisini siz düşünün.Bu sebeple hanımlara mesaj atmamayı kendime düstûr edinip her kim olursa olsun ne sorusu olursa olsun cevap vermeye çalışırım.“Her kime öğrendiği dinî ilim sorulursa o da çeşitli sebeplerden dolayı o bilgisini gizlerse kıyamet günü o kimseye ateşten bir gem vurulacaktır.”(İbn Mace, Mukaddime, 24; Ebû Davûd, İlim, 17; Tirmizî, İlim, 3) hadîsini kendime düstûr ediniyorum. “Kim bir kimseyi hayra (hüdaya) çağırırsa, kendisine uyanların sevaplarının bir misli ona aittir. Bu sevap (kendisine uyanların) sevaplarından bir şey eksiltmez. Kim de sapıklığa (dalâlete) çağırırsa kendisine uyanların günahlarının bir katı ona aittir. Bu günah (kendisine uyanların) günahlarından hiçbir şey eksiltmez.” (Müslîm, İlim, 16) hadîsi sebebiyle elimden geldiğince iletişime geçen herkesi Kur'ân, Sünnet ve İman hakikatleri olan Nurlar'a yönlendirmeye gayret ediyorum. Bu iletiyi okuyan herkese de bunu belirtmek isterim ki; insanların iyi niyeti de sû'-i istimal edilmemeli, niyet okuması da yapılmamalı.1000Kitap'ta çok kıymetli insanlar ile tanıştım, birçok kimse de bunu tecrübe ile tasdik eder. Lâkin şunları unutmamalıyız; "Haddinden fazla fevkalâde hüsn-ü zan ve müfritane âlî makam vermek yerine, fevkalâde sadakat ve sebat ve müfritane irtibat ve ihlâs lâzımdır. Onda terakki etmeliyiz." (Kastamonu Lâhikası, s. 89) Zübeyir Gündüzalp'in ifadesiyle **"Hüsn-ü
1000KitapUYGULAMASINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN MÜHİM HUSUSLAR1000Kitapuygulamasından onlarca hanıma mesaj atan erkekler zannetmesinler ki kimsenin haberi olmuyor. Emin olun ki herkese söylüyorlar, 'Filan kişi mesaj attı' diyorlar. Hemen isminizi afişe ediyorlar.Erkek olarak iyi niyetli olsak da bu hususta çok dikkatli olmamız gerekiyor. Bu kişilerin isimleri bize kadar geliyorsa, varın gerisini siz düşünün.Bu sebeple hanımlara mesaj atmamayı kendime düstûr edinip her kim olursa olsun ne sorusu olursa olsun cevap vermeye çalışırım.“Her kime öğrendiği dinî ilim sorulursa o da çeşitli sebeplerden dolayı o bilgisini gizlerse kıyamet günü o kimseye ateşten bir gem vurulacaktır.”(İbn Mace, Mukaddime, 24; Ebû Davûd, İlim, 17; Tirmizî, İlim, 3) hadîsini kendime düstûr ediniyorum. “Kim bir kimseyi hayra (hüdaya) çağırırsa, kendisine uyanların sevaplarının bir misli ona aittir. Bu sevap (kendisine uyanların) sevaplarından bir şey eksiltmez. Kim de sapıklığa (dalâlete) çağırırsa kendisine uyanların günahlarının bir katı ona aittir. Bu günah (kendisine uyanların) günahlarından hiçbir şey eksiltmez.” (Müslîm, İlim, 16) hadîsi sebebiyle elimden geldiğince iletişime geçen herkesi Kur'ân, Sünnet ve İman hakikatleri olan Nurlar'a yönlendirmeye gayret ediyorum. Bu iletiyi okuyan herkese de bunu belirtmek isterim ki; insanların iyi niyeti de sû'-i istimal edilmemeli, niyet okuması da yapılmamalı.1000Kitap'ta çok kıymetli insanlar ile tanıştım, birçok kimse de bunu tecrübe ile tasdik eder. Lâkin şunları unutmamalıyız; "Haddinden fazla fevkalâde hüsn-ü zan ve müfritane âlî makam vermek yerine, fevkalâde sadakat ve sebat ve müfritane irtibat ve ihlâs lâzımdır. Onda terakki etmeliyiz." (Kastamonu Lâhikası, s. 89) Zübeyir Gündüzalp'in ifadesiyle **"Hüsn-ü
Sizce de çok enteresan bir durum değil mi arkadaşlar? Bazı kişiler takip isteği atıyor, uygunsa kabul ediyorsun. Kabul ettikten kısa bir süre sonra takipten çıkıyor. Bunu fark ettiğinizde siz de çıkıyorsunuz. O bunu fark ettiğinde tekrar istek atıyor. İsteğini kabul etmedim, onu da çıkardım. Yine anlaşılınca tekrar istek gönderdi. Nasıl sonuçlanacak diye merak ettim o niyetle bu sefer isteğini kabul ettim; bir kaç saati dolmadan yine takipten çıkmış.
Bu patolojik bir durum değil de nedir?
"İçimde mis kokulu
kızıl bir gül gibi duruyor zaman.
Ama bugün cumaymış, yarın cumartesiymiş,
çoğum gitmiş de azım kalmış, umurumda değil." 💫
Nazım Hikmet RanBütün Şiirleri