"Yılbaşının da sence hiçbir hususiyeti yok mudur?" diye sordum.
" Hayır," dedi. " Senin diğer günlerinden ne farkı var sanki? Tabiat onu herhangi bir şekilde ayırmış mı? Ömrümüzden bir sene geçtiğini göstermesi bile o kadar mühim değil; çünkü ömrümüzü senelere ayırmak da insanların uydurması... İnsan ömrü doğumdan ölüme kadar uzanan bir tek yoldan ibarettir ve bunun üzerinde yapılan her türlü taksimat sunidir...
Sayfa 160 - Dokuz Yayınları, Maria, Raif