Hz. Adem'e secde etme emri sadece Adem'in şahsını değil, onun şahsında bütün insanlığı kapsamaktadır. Adem yaratılmadan önce bu emrin verildiğini, yaratılınca da meleklerin ona secde ettiğini gösteren başka âyetler de vardır: "Hani bir zamanlar Rabbin meleklere şöyle demişti: 'Ben kuru çamurdan, işlenebilen özlü bir balçıktan insan yaratacağım. Ona en uygun şekli verip içine Kendi ruhumdan üflediğim zaman, onun önünde hemen secdeye kapanın." (Hicr 15/28-29; Sâd 38/71-72). Âdem'e yapılacak secdenin anlamı onu selâmlamak ve kendisine saygı duyduğunu göstermektir. Bunun, Allah'a ibâdet için yapılan secdeyle bir ilgisi yoktur. Resûl-i Ekrem'in haber verdiğine göre mahşerde insanlar güneş tepelerine dikilip de sıkıntı ve kederden iyice bunaldıkları zaman, şefaat etmesi için ilk defa Hz. Adem'e başvurduklarında ona âyette zikredilen özellikleriyle hitap ederek "Ey Adem! Sen insanların babasısın. Seni Allah kudret eliyle yarattı. Sana Kendi ruhundan üfledi. Meleklere sana secde etmelerini emretti, onlar da secde ettiler. Seni Cennet'e yerleştirdi. Rabbine varıp bizim için şefaat et" diyeceklerdir (Buhârî, Enbiya 3, Tefsîr 17/5; Müslim, Îmân 327).
✧ ORUCUN KAZANDIRDIĞI FAYDALAR ✧
⁠●⁠ İnsan, ruhla cesetten mürekkep bir yapıya sahiptir. Bu yapıdaki her iki unsur, insanı kendi yörüngesi etrafında döndürmeye çalışmaktadır. Bu ikisinden biri olan madde, şehevî ve behîmi arzulardır. Yani insanın ceset itibarıyla sahip olduğu, Kur'ân'ın da bize şu cümlelerle tanıttığı yönüdür: "Andolsun ki biz insanı kuru bir
Reklam
Şeriat ve Kadın 2
Evlilikte olduğu gibi toplum yaşamlarında da kadının karar alıcı rollerde görünmesi, örneğin halifelik, kadılık ya da imamlık gibi işler yapması önlenmiştir. Yine bundan dolayıdır ki Kur'ân'a, Tanrı'nın kadınlardan peygamber göndermediğini, meleklerini dahi dişilerden değil erkek cinsinden seçtiğini ve çünkü eksik akıllı olarak
Olur mı bir gün aceb fasl-ı nev-bahâr-ı ferah, Eser mi gülşen-i hâtırda rûzigâr-ı ferah . AÇIKLAMA : Acaba bir gün ferah baharının zamanı gelir mi? ( Acaba ) hatır gülşeninde ferah rüzgârı eser mi?
İnsan = Beden (tesviye) + Ruh (nefh)
“Ben, onun yaratılışını tamamladığım (tesviye) ve ona ruhumdan üflediği (nefh) zaman, siz (melekler) hemen onun için secdeye kapanın.” (Hicr, 28-29. Ayetler)
Sayfa 20
696 syf.
·
Puan vermedi
Rabbin seni terk etmedi, sana darılmadı da.
Rabbim sana sadık, sana sadakatli bir kul olmadan geçirdiğim yıllar için bağışla. Şüphesiz sen en çok af dileyenleri sever, sonsuz merhametinle affedersin. Sûrelerde verilen öğütleri ve sûrelerin nelerden bahsettiğini elimden geldiğince kısa bir şekilde not aldım okumak isteyenler için incelemeye de birakacağım. Allah'a emanet olun
Kuranı Kerim Meali
Kuranı Kerim MealiDiyanet İşleri Başkanlığı · 2017 · 0169 okunma
Reklam
( Eleştirel bir Bakış )
_Dinde zorlama yoktur. (Bakara 256) _Ama, kim İslamdan çıkıp başka bir dîn'e yönelirse sapkındır ve af yoktur. (İmran 90) _Çünkü, tek gerçek din islamdır. (İmran19) _İslam dışı tüm inançlar batıl ve sapkınlıktır.(Hadis) _İslam hakim gelene kadar kafirlerle savaşın.(Enfal39) _Kâfirler istemeseler de Allah nurunu tamamlayacaktır. (Saff 8)
"Çünkü bizi çamurdan yaratan, ölüm zamanını takdir eden ancak odur. " - 14 En'âm, 2. "Ey insanlar! Şunu bilin ki, biz sizi topraktan, nutfeden. sonra pıhtılaşmış kandan, sonra hilkati belirsiz bir lokma et parçasından yarattık. " -15 Hacc, 5. "Ant olsun ki, biz insanı (pişmiş) kuru bir çamurdan, şekillenmiş cıvık bir balçıktan yarattık. " - 16 Hicr, 26. "Rabbin meleklere, 'Ben, balçıktan, işlenebilen kara topraktan bir insan yaratacağım, onu yapıp ruhumdan üflediğimde ona secdeye kapanın' demişti." - 17 Hicr, 28-29. "Bunun üzerine, İblis'in dışında bütün melekler hemen secde ettiler. Allah, 'Ey İblis! Seni secde edenlerle beraber olmakta alıkoyan nedir?' dedi." - 18 Hicr, yet 30-32. "Balçıkta, işlenebilen kara topraktan yarattığın insana secde edemem' dedi." - 19 Hicr, yet 33. "Öyle ise defol oradan sen artık kovulmuş birisin, doğrusu hesap gününe kadar lanet sanadır' dedi." - 20 Hicr, 34-35.
İsyan edebilen varlık: İnsan, aynı zamanda isyan edebilen bir varlıktır. Bu onun hem iyilik- lerinin hem de kötülüklerinin bir göstergesidir. İsyan hem oluş ve eriş hem de ölü ve tükeniş getirebilen esrarlı kav- ramdır. Âdem de isyan etmiştir (bk. Bakara, 37; Taha, 122), İblis de... Ne var ki Âdem'in isyanı varlık sırlarının
İnsan Yaratılışında Evreler ve Evrimleşme: İnsanın yaratılışını tanıtan ayetler açık bir biçimde birtakım evrelerden ve bunun sonucu olarak da bir evrimleşmeden söz etmektedir. Bu, kelimelerin sıralanışından doğan ve aksini düşünmek mümkün olan bir yorum değildir. Kur'an kullandığı kelimeler arasına "sunime" (daha sonra,
Reklam
Mikrokozmos (Alem-i Sagfr)
Buraya kadar insanoglunu c;erc;evenin dt~mda tuttuk. Bunun sebebi a9k; insanoglu ~irndiyekadar tarh~hgmuzkategorilerin hic;birine uymuyor. insan cismaru bir ~y mi- d i r ? E v e t , f a k a t a y r u z a m a n d a r u h a n i b i r b o y u t u d a v a r d 1 r . K e s i f m i d i r, k a r a n h k v e s i l l l i midir? Evet, fakat ayru zamanda
Dokuzuncu Fasıl: Mertebe-i Ervâh
Vücûd, taayyün-i sânî ve vâhidiyet mertebesinden sonra, suver-i ilmiyye hasebiyle mertebe-i ervâha tenezzül eder; ve bu mertebede suver-i ilmiyye- den her biri birer cevher-i basît olarak zâhir olurlar. Bu cevâhir-i basîtadan her birinin şekli ve levni olmadığı gibi, zaman ve mekân ile de muttasıf de- ğildirler. Zîrâ zaman ile mekân cisme terettüb
179 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.