Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Hz. Adem'e secde etme emri sadece Adem'in şahsını değil, onun şahsında bütün insanlığı kapsamaktadır. Adem yaratılmadan önce bu emrin verildiğini, yaratılınca da meleklerin ona secde ettiğini gösteren başka âyetler de vardır: "Hani bir zamanlar Rabbin meleklere şöyle demişti: 'Ben kuru çamurdan, işlenebilen özlü bir balçıktan insan yaratacağım. Ona en uygun şekli verip içine Kendi ruhumdan üflediğim zaman, onun önünde hemen secdeye kapanın." (Hicr 15/28-29; Sâd 38/71-72). Âdem'e yapılacak secdenin anlamı onu selâmlamak ve kendisine saygı duyduğunu göstermektir. Bunun, Allah'a ibâdet için yapılan secdeyle bir ilgisi yoktur. Resûl-i Ekrem'in haber verdiğine göre mahşerde insanlar güneş tepelerine dikilip de sıkıntı ve kederden iyice bunaldıkları zaman, şefaat etmesi için ilk defa Hz. Adem'e başvurduklarında ona âyette zikredilen özellikleriyle hitap ederek "Ey Adem! Sen insanların babasısın. Seni Allah kudret eliyle yarattı. Sana Kendi ruhundan üfledi. Meleklere sana secde etmelerini emretti, onlar da secde ettiler. Seni Cennet'e yerleştirdi. Rabbine varıp bizim için şefaat et" diyeceklerdir (Buhârî, Enbiya 3, Tefsîr 17/5; Müslim, Îmân 327).
Sayfa 22
İnsan = Beden (tesviye) + Ruh (nefh)
“Ben, onun yaratılışını tamamladığım (tesviye) ve ona ruhumdan üflediği (nefh) zaman, siz (melekler) hemen onun için secdeye kapanın.” (Hicr, 28-29. Ayetler)
Sayfa 20
Reklam
( Eleştirel bir Bakış )
_Dinde zorlama yoktur. (Bakara 256) _Ama, kim İslamdan çıkıp başka bir dîn'e yönelirse sapkındır ve af yoktur. (İmran 90) _Çünkü, tek gerçek din islamdır. (İmran19) _İslam dışı tüm inançlar batıl ve sapkınlıktır.(Hadis) _İslam hakim gelene kadar kafirlerle savaşın.(Enfal39) _Kâfirler istemeseler de Allah nurunu tamamlayacaktır. (Saff 8)
"Çünkü bizi çamurdan yaratan, ölüm zamanını takdir eden ancak odur. " - 14 En'âm, 2. "Ey insanlar! Şunu bilin ki, biz sizi topraktan, nutfeden. sonra pıhtılaşmış kandan, sonra hilkati belirsiz bir lokma et parçasından yarattık. " -15 Hacc, 5. "Ant olsun ki, biz insanı (pişmiş) kuru bir çamurdan, şekillenmiş cıvık bir balçıktan yarattık. " - 16 Hicr, 26. "Rabbin meleklere, 'Ben, balçıktan, işlenebilen kara topraktan bir insan yaratacağım, onu yapıp ruhumdan üflediğimde ona secdeye kapanın' demişti." - 17 Hicr, 28-29. "Bunun üzerine, İblis'in dışında bütün melekler hemen secde ettiler. Allah, 'Ey İblis! Seni secde edenlerle beraber olmakta alıkoyan nedir?' dedi." - 18 Hicr, yet 30-32. "Balçıkta, işlenebilen kara topraktan yarattığın insana secde edemem' dedi." - 19 Hicr, yet 33. "Öyle ise defol oradan sen artık kovulmuş birisin, doğrusu hesap gününe kadar lanet sanadır' dedi." - 20 Hicr, 34-35.
Mikrokozmos (Alem-i Sagfr)
Buraya kadar insanoglunu c;erc;evenin dt~mda tuttuk. Bunun sebebi a9k; insanoglu ~irndiyekadar tarh~hgmuzkategorilerin hic;birine uymuyor. insan cismaru bir ~y mi- d i r ? E v e t , f a k a t a y r u z a m a n d a r u h a n i b i r b o y u t u d a v a r d 1 r . K e s i f m i d i r, k a r a n h k v e s i l l l i midir? Evet, fakat ayru zamanda
Dokuzuncu Fasıl: Mertebe-i Ervâh
Vücûd, taayyün-i sânî ve vâhidiyet mertebesinden sonra, suver-i ilmiyye hasebiyle mertebe-i ervâha tenezzül eder; ve bu mertebede suver-i ilmiyye- den her biri birer cevher-i basît olarak zâhir olurlar. Bu cevâhir-i basîtadan her birinin şekli ve levni olmadığı gibi, zaman ve mekân ile de muttasıf de- ğildirler. Zîrâ zaman ile mekân cisme terettüb
Reklam
Karşılaştırmalı İnsanın yaratılışı
İnsanın Yaratılışı Tekvin, Bap 1'e göre, yaratılış ve insanın yaratılışı iki türlü anlatılmış. Bunun nedeni, birinin ya da ikisinin birden başka kaynaktan alınmış olması. Birincisinde Tanrı, göğü, yeri, bitkileri, hayvanları yarattıktan sonra, yaratmanın son günü olan altıncı gününde kendi benzeyişinde erkek ve dişi olarak insanı yaratıyor.
Sayfa 85 - Kaynak yayınlarıKitabı okudu
İnsanlar, her ne kadar farklı bedenlere bürünerek dünya imtihanına gönderilmiş olsalar da içlerindeki insanlık özü yani ruh aynıdır(Hicr,28-29); üstünlük ve değerin ölçüsü ise bu öze yapılan yatırımdır.
Hz. Adem: İlk İnsan ve İlk Peygamber
Yüce Allah meleklerine kuru bir çamurdan ve şekillenmiş bir balçıktan (Hicr, 15/28) yeryüzünde bir halife yaratacağım (Bakara, 2/30); Onu düzenleyip içine ruhumdan üflediğim zaman, onun için saygıyla eğilin (Hicr, 15/29) demişti. Melekler Yüce Allah'tan duyduklarının karşısında şaşırmışlardı. Kendileri her an ve her yerde Allah'a kulluk
Sayfa 204Kitabı okudu
Lütfen okuyunuz..
Hani Rabbin meleklere, "Ben kuru bir çamurdan, şekillendirilmiş balçıktan bir insan yaratacağım Onu düzenleyip içine ruhumdan üflediğim zaman, onun için hemen saygı ile eğilin" demişti. ﴾28-29﴿ Bunun üzerine bütün melekler saygı ile eğildiler. ﴾30﴿ Ancak İblis, saygı ile eğilenlerle beraber olmaktan kaçındı. ﴾31﴿ Allah, "Ey İblis! Saygı ile eğilenlerle beraber olmamandaki maksadın ne?" dedi. ﴾32﴿ İblis dedi ki: "Ben, kuru bir çamurdan, şekillenmiş balçıktan yarattığın insan için saygı ile eğilemem." ﴾33﴿ Allah, "Öyleyse çık oradan, çünkü sen kovuldun. Şüphesiz hesap gününe kadar lânet senin üzerinedir" dedi. ﴾34-35﴿ İblis: "Rabbim! Öyle ise onların tekrar diriltilecekleri güne kadar bana mühlet ver" dedi. ﴾36﴿ Allah da, "O halde sen vakti (yalnızca benim tarafımdan) bilinen güne (kıyamete) kadar mühlet verilenlerdensin" dedi. ﴾37-38﴿ İblis, "Rabbim! Beni azdırmana karşılık, andolsun ki yeryüzünde kötülükleri onlara güzel göstereceğim, içlerinde ihlâsa erdirilmiş kulların hariç, onların hepsini azdıracağım" dedi. ﴾39-40﴿ Allah, "İşte bu bana ulaştıran dosdoğru yoldur. Azgınlardan sana uyanlar dışında, kullarım üzerinde senin hiçbir hakimiyetin yoktur" dedi. ﴾41-42﴿ Şüphesiz cehennem, onların hepsinin buluşacağı yerdir. ﴾43﴿ Onun yedi kapısı vardır ve her kapıya onlardan bir grup ayrılmıştır. ﴾44﴿ Hicr Sûresi meali
Sayfa 262
Reklam
Kur'an'ı Kerim'de zikir ve türevlerinin geçtiği ayetleri ele aldığımızda zikir kavramının pek çok farklı anlamlarda kullanıldığını fakat genel itibariyle hatırlama ve hatırlatma bağlamında olduğunu görmekteyiz. Bu kullanımlara göz atacak olursak karşımıza şöyle bir pencere çıkmaktadır: Tefekkürle birlikte hatıra getirmek, çokça hatırlamak ve hatırlatmak, Allah'ın insana verdiği nimetleri ve bu nimetlerin şükrünü eda etmek,4 Kur'an ayetlerinden ders almak, ayetleri tezekkür ve tefekkür etmek,5 peygamberler,6 tevhit,7 Allah'ın yardımına güvenmek, dua etmek, namaz kılmak, telbiyede bulunmak, tekbir getirmek,8 bütün hallerde Allah'ı saygıyla anmak, iman, ibadet, Allah'ın emir ve yasaklarına itaat etmek, Allah'ı rahmet ve mağfiretiyle hatırlamak,9 geçmiş peygamberlere gönderilen ilahi mesajlar, vahiy, Kur'an ve Tevrat...10 Bu manaların tümünü bünyesinde barındıran zikir kavramının, hiçte azımsanmayacak bir muhtevaya sahip olduğu görülmektedir(Bilgiz, 2006: 210-211). ******* 4. En'âm, 6/69; Bakara, 2/40A'râf, 7/201; İbrahim, 14/5; Kehf, 18/63; Ra'd, 13/19;Meryem, 19/16 | 5.Bakara, 2/269; Âl-i İmrân, 3/7, İsrâ, 17/41 * 6.Talak, 65/9-10 7 Enbiya, 21/36 8.Bakara, 2/198; A'râf, 7/205; Enfal, 8/45; Hüd, 11/30,Hud, 11/114; Nür, 24/36; Ankebüt, 29/45; Cum'a, 62/9; 9. Bakara, 2/151-153, 238-239; Âl-i İmrân, 3/191; Enfâl, 8/2; Yüsuf, 12/42; Tâhâ, 20/14 En'âm, 6/118; Ra'd, 13/28; İsrâ, 17/46; Tâhâ, 20/14, 33-34; Mü'minün, 23/110; Nür, 24/37; Sâffat, 37/3 Bakara, 2/63; A'râf, 7/130; Tevbe, 9/126 10.Âli İmrân, 3/58; A'râf, 7/63; Hicr, 15/6, 9; Nahl, 16/44; Kehf, 18/28; Enbiyâ, 21/24-25; Furkan, 25/2930; En'âm, 6/68
Sayfa 81 - Mahmut KökverKitabı okudu
Hani Rabbin meleklere demişti ki: “Kuru çamurdan sekillenmiş balçıktan bir beşer yaratacağım. Onu tesviye ettiğim ve ruhumdan üflediğimde derhal ona secde edin! (hicr /28-29) İnsan varlığının en belirgin özelliği, içiçe bir tabiata sahip olmasıdır. Bu yapısıyla insan, evrendeki varlıkların tümünden ayrılır. Halbuki evrende mevcut olan varlıkların tümü, belirli bir hedefi olan tek bir tabiata sahiptirler.
Sayfa 54 - İşaret yayınları
26 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.