Puan vermedi·120 syf.··
2026 36. kitabı
Nereye Gidiyoruz Baba kitabından sonra sepetime bu kitabını ekledim Dul.Allah'ım okurken o kadar güzel duygularla hislerle yaşayarak okuyorum ki bu yazarı yeri bende gerçekten çok farklı oldu.Yani belki abartılı gelebilir size ama gerçekten her kelime her cümle o kadar bizden o kadar gerçek hayat ki.Dul kitabında yas tutan bir eş anlatıyor ve biz okuyoruz nasıl hissetmeyelim ki taş mıyız hııı kalp taşıyoruz kalppp.Sevmek ve sevilmek, birbirini tanımak bizi birbirimize bağlayan en büyük etkenler.40 yıl boyunca beraber olduğunuz bir hayat var ve kayıp gidiyor yanınızdan. Okumak ve üstüne düşünmek güzeldi. Aşırı sevdim.
DulJean-Louis Fournier · Yapı Kredi Yayınları · 20256,7bin okunma
Hiii
5/10
·107 syf.·
2026 66. kitabı
Kırmızı Pazartesi Herkesin bildiği ama kimsenin gerçekten sahip çıkmadığı bir ölüm… Okurken en çok bu kayıtsızlık rahatsız etti beni. Sanki suç sadece Vicario kardeşlerde değil, susan ve görmezden gelen herkeste. Bazen bir insanı öldüren bıçak değil, insanların sessizliğidir. Eğer katili ben bulurum derseniz bu kitap sizlik değil,benlikte değilmiş. Bu ay ki zaman kayıplarımdan ikincisi (bana göre) E gittim ben
Alıntı
Kırmızı PazartesiGabriel Garcia Marquez · Can Yayınları · 202595,5bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
4/10
·368 syf.··
2026 17. kitabı
·
36 saatte okudu
·
Okunma: 13 Şubat 2026 20:51
Canım yazarım neden böyle şeyler yazıp beni üzüyorsun. İtiraf etmeliyim ki, yazarı ilk bu seriyle tanısaydım kendisini hayatımdan çoktan çıkarmıştım. İnanılmaz boş bir kitap. Violet karakterinin saçma salak kararları o kadar cahilceydi ki okudukça şokum şaştı. Allah aşkına söyleyin bana, kim sırf babası ve abileri üstüne çok düşüyor diye bu durumdan bunalıp gidip internet sitelerine ç.plak fotoğraflarını yükler? Ya bi saçmalamaz mısın lütfen! Ergen ergen cahilce ve kesinlikle bencilce tavırlar. Cole'un yaşadığı TSBB de bile "hııı bu mu" gibi tavırlar neydi öyle? Adamın gözleri önünde babası ölmüş! Yetmemiş askerde yaşadığı olay sana ne diye gözüktü acaba? Senin yaşadığınla onun yaşadığı aynı şey mi? Sen attan düştüğünde ayağın incindi diye bi depresyona girmediğin kaldı Cole'a olan tavrın bu mu yani? Cole'un da buldumçuk olması ayrı saçma, sanırsın ortalıkta kıtlık var etrafında bi bu kadın kaldı. Yazarı seviyorum ama bu serisinde asla umduğumu bulamadım. Dört kitaplık seride ben ikinci kitapta pes ettim. Zaman ve para kaybı olarak kalsın burada. Ben önermiyorum almayın OKUMAYIN ve OKUTMAYIN diyorum.. KitapRüyasından Sevgilerle
Bitiş ÇizgisiElsie Silver · Nemesis Kitap · 202537 okunma
Serenade für Nadia
Puan vermedi·481 syf.··
2026 2. kitabı
Serenad kitabını yaklaşık bir saat önce bitirdim. Livaneli yine yapmış yapacağını. Okurken “hiii”, “aaa” gibi sesler çıkardığım, beni derinden etkileyen müthiş eserlerden biri oldu. Livaneli’nin İslam ve Müslüman kültürü hakkındaki bazı yorumlarına katılmasam da, özellikle Türkiye’de kadınlara sunulan hayat ve onları sıkıştırdıkları dar kalıplara dair eleştirilerini çok yerinde buldum. Bu satırları yazarken fonda Evgeny Grinko’nun Serenad parçası çalıyor. Elbette Max’ın serenad notaları olamaz ama bu nostaljiden de geri kalamazdım. Serenad, var olduğuna o kadar inandığım bir parçaydı ki… Kitabı okurken sürekli “Acaba nasıl bir ezgisi vardı, dinlemek nasıl olurdu?” diye düşündüm durdum. Ve tabii Struma… Bu kitap sayesinde öğrendiğim Struma’nın hikâyesi beni derinden sarstı. Kitabı kapatır kapatmaz Struma’yı araştırmaya başladım. Eski gazete arşivlerine baktım, bu olaydan nasıl bahsedildiğini merak ettim. 24 Şubat 1942 tarihli gazetelerin çoğunda Türkiye’de bir bomba patladığı, Alman elçisinin patlamaya yakın bir konumda olduğu ve çok şükür zarar görmediği haberi kocaman yer kaplıyordu. Yan tarafta ise küçücük bir bölümde, 768 yolcusuyla Struma’nın battığı yazıyordu. Ölüme terk edilen onca insan; Romanya’da, Almanya’da, Filistin’de, Türkiye’de yer bulamadığı gibi bir gazete sayfasında da zorla bir köşeye sığdırılmıştı. Hükümetler suçluydu. İnsanlık suçluydu. Elimizden gelmeyenler bile suçluydu. Beni en çok etkileyen bir diğer şey elbette Max ve Nadia’nın aşkıydı. Kavuşamayan iki âşığın hikâyesi her zaman hüzünlüdür ama bu bambaşkaydı. Var olduğuna bu kadar içten inandığım kitap karakterleri çok azdır (Nevzat Komiser gibi). Onların aşkı beni alıp bambaşka diyarlara götürdü. Türkiye’de yaşayan neredeyse her ailenin geçmişinde bir göç, bir afet, bir trajedi olduğunu bir kez
Duygu ve Düşünce
SerenadZülfü Livaneli · Doğan Kitap · 2020164,2bin okunma
Saçma sapan incelemeler vol...?
Puan vermedi·408 syf.··
2025 86. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 24 Aralık 2025 00:30
Sorun gene bende biliyorum dediğim bir kitap... Şu kişisel gelişim şeysilerinin(saçmalıklarının) romantize edilmiş hali. Heycanla elime alıp, bi heves okuyup( ilk bölümden çok etkilendiğimi belirmek isterim burda), hııı diyip bitirdiğim... Pesimist bir ruh için ıyyy gelecek kadar optimist. Evet evet sorun hep bende. Değişim romantize edilecek bişey değil; kan, gözyaşı, ızdırap değişim bu!! Ümitsiz vakayım ben bakmayın bana okuyun siz. Ufkunuzu açıp, değişim fişeğinizi ateşleyebilir... Veee Niye bu kadar öfkelendim bu kitaba bilmiyorum. 'Çakma sen' ne ya, benim yolumda benimle yürü 'gerçek kendini' bul diyor. Benle yürürsenli bir sürü cümle.. Tamam insan kendinin daha iyi bir versiyonuna dönüşebilir, dönüşüp gelişmeli zaten ama neden geçmişteki ben çakma oluyorum. Zihin de zihin, zihin şöyle zihin böyle. Zihinden bizden ayrı bir varlık gibi bahsedilmiş hep. Zihnin seni yönetmesin. Peki yönetmesin !! Sen zihni yönet. Ma (uzun ismini unuttum) karakterinin beyin yıkama vari telkinleri ile bilimsellikten uzak bi araya gelmiş bir güruh. ( Ama sonları hep mükemmel) Yani Ma,mız başarılı işinde :) Ve karakterler hep elit seçilmiş sıradan, senden benden kimse yok. Beyin cerrahları, keman sanatçıları vs.
Edebiyat
SeyirPiraye · Mona Yayıncılık · 202115,2bin okunma
Hııı
7/10
·431 syf.··
2025 1. kitabı
iyiydi güzeldi başrollerde iyiydi hatta bence şu an sektördeki kitaplardan genel daha iyi olabilir ama sonlara dogru bi yordu be...jacob olsa olsa kitaplarda olacak olan bi erkek malsf spoiler son 40sfda kızı hamile etmeye ne gerek vardı Allah aşkına
En İçten DileklerimleAbby Jimenez · Epsilon Yayınevi · 2024413 okunma