Spoiler
İnternette görüp yerli bilim kurguya şans vermek için aldım. Tek hatırlayabildiği gördüğü rüyalar olan ve bu nedenle gerçeklikle tek bağlantısı rüyalar yoluyla olan bir ana karakter ve Kafka'nın Dava'sını anımsatan bir atmosfer var. Ana karakterin hafızasının nasıl işlediği Sistem tarafından açıklanınca önceki olaylar anlaşılırlığa kavuşuyor. Karşısına çıkan herkesin karaktere bilgi verip durması, örneğin Doktor Defne'nin durduk yere "eksi altıncı katta insan denekler var" demesi gibi olaylar mantıklı bir hale geliyor. Çünkü bütün olaylar rüyalardan ibaret ve rüyalar da gerçekliğin yeniden kurgulanmış halleri. Bu ilginç kurgunun yanı sıra, hasta toplum var mıdır, varsa bireyleri "iyileştirerek" toplum iyileştirilebilir mi, devlet nasıl güç simgesinden hizmet eden konumuna indirilebilir, eşitlik, özgürlük gibi ilkeler ve değerleri bunların gerektirdiği pasiflik içinde savunarak bir sonuca varılabilir mi yoksa bu değerleri ihlal etmeden "korumak" imkansız mı gibi çeşitli konularda düşünmeye sevk ediyor. Ana karakter sık sık çileden çıkarıcı davransa ve kitap her zaman akıcı ilerlemese de ben genel olarak beğendim, güzel bir kurguydu.