bir gece vafeya, "hiç âşık oldun mu firdevs?" diye sordu.
"hayır vafeya, hiç âşık olmadım," yanıtını verdim.
bana şaşkınlıkla baktı ve "ne tuhaf!" dedi.
"neden tuhaf buldun?" diye sordum.
"bakışlarında âşık olduğunu söyleyen bir şey var."
"insanın bakışlarında aşkı ele veren ne olabilir ki?"
başını sallayıp, "bilmiyorum," dedi. "fakat özellikle senin, aşksız yaşayamayacak biri olduğunu hissediyorum."
"ama ben aşksız yaşıyorum."
"o halde yaşamın bir yalan; ya da hiç yaşamıyorsun."
gördüğün her şeyi araştır, öğren, fırçana boyun eğmeleri için çalış; ama öte yandan her şeyin iç anlamını da kavra, yaratıcının her şeyde var olan yüce gizini...