Garip felaketler bekliyor bizi, garip çünkü kendi eserimiz. Fâni olduğumuzu, acı çektiğimizi ve birbirimize kötülük yaptığımızı biliyorduk. Yeni bür şey daha öğrendik şimdi: soyumuzun kendi kendini yok ettiğini.
İnsanlar yüzlerce asırdan beri dünyada yaşıyor. Ne var ki, bir asırdan beri övündükleri ve kendilerine ait bir imtiyaz saydıkları terakki adına, hayatlarını destekleyen çevreyi ve hayatın kendisini, görülmemiş bir hızla tahrip ediyorlar: tam bir intihar.
Le Nouvel Observateur- Dünyamızın Son Ümidi/1972 Haziran