Bursa’da Ulu Camiin açılışında, Emir Buharî hazretlerine:
- Nasıl camii efendi hazretleri?
Diye sorar Yıldırım…
- Çok güzel oldu ama bir eksiği var; bitişiğinde bir meyhane eksik!
Der koca din adamı…
- Nasıl olur, der padişah; Allah’ın evine bitişik meyhane olur mu?
- Allahın evi, senin kalbindir. Sen kalbini pisletiyorsun da, camiye bir meyhane eklemişsin, ne çıkar.
Ve ağlar Yıldırım, tövbe eder.
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
“An gelir;
paldır küldür yıkılır bulutlar
gökyüzünde anlaşılmaz bir heybet
O eski heyecan ölür
an gelir biter muhabbet
çalgılar susar heves kalmaz şatarabân ölür…”
“Çarklar işlemekten aşındı, vâdeler dolmaktan çatladı. Akşam oluyor… Bir mızrak boyu kaldı, benim de hayat güneşimin batmasına…
Ne olursam, bu bir mızrak boyu zaman içinde olacağım…”
Şimdi usulca kapatın gözlerinizi
uzaklardan hafifçe bir rüzgâr esiyor ve siz son nefeslerinizi de bu dünyadaki ömrünüzü de tamamlıyorsunuz
ruhunuz hafifçe yükseliyor ve sadece birkaç zaman sonra karşınızda sonunda sizi bekleyen bir ışığın olduğu karanlık bir tünel görüyorsunuz
ışığa ulaştığınızda karşınızda sizi gülümseyerek karşılayan bazı insanları fark ediyorsunuz
onlar sizden önce bu dünyadan göçen aile büyükleriniz
ne kadarda güzel bir ömür yaşadın diyorlar ardından feyzi ile yaşamınızda yolunuza ışık tutanlar size doğru yaklaşıyorlar ve sizi tebrik ediyorlar
sonra daha da ötelerden bir kişinin yaklaştığını görüyorsunuz
önce benzerini daha önce hiç duymadınız güzellikteki gül kokusunu hissediyorsunuz
ne kısa ne de uzun boylu yürürken adeta yeryüzü ayaklarının altında dürülüyor
size doğru yaklaştıkça onu tanıyorsunuz
öylesine çok şey okudunuz ki hakkında
öylesine çok andınız ki adını o da sizi hatırlasın diye
O üzülmesin diye sünnetlerinizi hiç bırakmadınız Onun ismini içinizden geçirerek dilinize gelen gıybeti durdurdunuz
onun hatrına yüreğinizi kıskançlıklardan temizlediniz
ona yaklaşmak için her içtiğiniz suyu üç yudumda içtiniz
her gece onun duasıyla uykuya daldınız
o üzülmesin diye sünnetlerini hiç bırakmadınız
içinizden acaba beni bilir mi tanır mı diye geçirirken o size daha da yaklaşıyor
mübarek yüzünü görür görmez ona doğru siz koşmaya başlıyorsunuz
adımı andığın anlarda salâvatların bana ulaştı biliyorum seni diyor
hatta bir gece çocuklarına dolunayı gösterirken benim nurumu onlara anlattığında
mahallenizdeki yetimi ziyaret ettiğinizde de sizinleydim
iyi bir insan iyi bir Müslüman olarak ömrünü tamamladın
hem Rabbimin hem de benim adımı çokça andın
yavrularına hem beni hem de Rabbimi anlattın
seninle iftihar ediyorum,
hoşgeldin…