"Ve ben şimdi önümde ölülerle dolu geniş bir saha, arkamda artık bana görünmeyen bir hayal, bir rüya olan karanlık sahalardan başka bir şey görmüyorum. "
Nerede bir cenaze görsem, vaktim müsaitse eğer, hemen cenazenin peşine takılıyor, namazını kılıyor, hakkımı helal ediyor, mezarlığa gidiyor, gömülene kadar rahmetlinin yakınıymış gibi davranıyorum. Bir cenaze daha. Cenaze arabası önden gitti, yirmi kişi kadar olan bizler, camiye yürüyerek gittik. Yolda, döviz bürosunun önünden geçerken, neredeyse herkes, başını döviz bürosunun elektronik panosuna çevirdi ve o an, grup biraz yavaşladı. Ben, hemen önümdeki hacı amcaya çarptım. Aslında hacı amcaya değil, dünyaya çarptım.
Sayfa 18 - Profil Kitap
Reklam
Şehidin Günlüğündeki Son Cümleleri
21 Haziran 1915 / Pazartesi Saat 7.00. Geceden beri düşman taarruz ediyor. Şimdi gidiyoruz. Allah hayreylesin… Saat 11.00. Muharebeye girdik. Milyonlarla top ve tüfek patlıyor... Şimdi birinci onbaşım yaralandı. Allah'a ısmarladık. [Saat] 11.15 ... İ. Naci
Sayfa 130 - Yeditepe YayınlarıKitabı okudu
“Saat 12.00'de talimi paydos ettim. 3. Bölük çadırına gittim. 1. Tabur'dan Nail Efendi orada idi. Biraz konustuk. Rus donanması tarafından Zonguldak ve civarında 28 vapurun batırıldığını söyledi. Teessüf, teessüf! Ordudan başka her yerde büyük bir acz var. İşte vaktiyle çalışmamanın kötülüğü. Kötülüğü değil, vahim ve feci sonucu.”
Sayfa 100 - Yeditepe YayınlarıKitabı okudu
Olması gereken Hac bilinci.
“On bir gün Medine’de; on üç, on dört gün Mekke’dedir. Şimdi biz yaptığımız bütün bu hareketleri parça parça amel ediyoruz. Sonra zamanımızın büyük bir kısmını konuşmakla, vakit geçirmekle, çarşıda dolaşmakla veya buna benzer işlerle heder ediyoruz. Halbuki bu geçirdiğimiz yirmi beş, yirmi altı günümüzü bu programla bu şekilde kullansak içinde bizim gayriresmi ama hakiki öğrenci olduğumuz çok büyük bir sınıf ve çok büyük bir üniversite meydana gelir. Cidde‘den Medine’ye gelen ve sonra Mekke’ye dönen o insan, günbegün Peygamber’in izini takip eder; Medine’ye geldiğinde peygamberlerle birlikte Medine’ye girer ve Medine de kaldığı on günde Peygamber’in Medine hayatının on yılını öğrenir. Peygamber Medine’de tam on yıl kaldı Medine’de on gün kaldığını farz ettiğimiz bir hacı, her gün meydan üzerinde, toprak üzerinde ve şimdi tek tek var olan birini bulan bu eserler üzerinde peygamberin hayatından bir günü öğrenebilir.”
Eksik Metin
Golsüz biten bir maçı Seyretmek gibi tekrar, Günler nasıl sıkıcı Sorun, söylesin taşlar.
Reklam
880 öğeden 441 ile 450 arasındakiler gösteriliyor.