Tanpınar:Gerisin;ilerlersin.Adam yok;yetiştirirsin,günün birinde meydana çıkıverir.Paran yok;kazanırsın.Her şeyin bir çaresi vardır.Fakat insan bozuldu mu,bunun çaresi yoktur.Bizde insanoğlu şirazesiz kalmış.İnsanı yenibaştan,yeni esaslarla kurmamız lazım.