Tam olarak söylenemese de 10. yüzyılın başlarından itibaren Oğuzlar Müslüman olmaya başlamışlardır. İbn-i Fadlan'ın seyahatnamesinde bildirildiğine göre Oğuzlardan biri birine kızdığı zaman ya da kötülüğe uğradığında ellerini göge kaldırarak " Bir Tengri " demeleri eski Türk inancıyla ilgili ilginç bir bilgidir.
İnsan hayatında böyle bir ritim olmadığı için mevsimler söz konusu olduğunda her insanın her mevsimi sadece bir kez yaşadığına inanıyorum. Doğumumuz ve çocukluğumuz ilkbahardır. Yirmili, otuzlu, kırklı yaşlarımızın o görkemli, hayat dolu, ilginç yılları ise yaz. Havanın biraz serinlediği ama dondurucu bir soğuğa dönüşmediği, yoğun tadı insanın damağında kalan sonbaharda kendimizi tanır, kendimize sığınırız. Kış geldiğindeyse (acımasızca) yaşlanır ve ölürüz.