Spinoza'nın tutku, yani uygun olmayan bir fikre dayanan, dolayısıyla yönü kötü tayin edilmiş bir arzu olarak adlandırdığı şeye İsa, İbranice de "hedefini şaşırmış" anlamına gelen "günah" adını verir. Yüzyıllar içerisinde Hıristiyan geleneği yerleştikçe "günah", ezici bir ahlak anlayışının -Kilise'nin belirlediği, bazıları bizi güya doğrudan cehenneme götürecek olan, sonu gelmeyen günah listelerinin- yükünü taşıyan suçlayıcı bir kelime haline geldi. İncil'de böyle bir şey yoktur. İsa kimseyi ne yargılar ne suçlar. Zina yapan kadını taşlanmaktan kurtardık
tan sonra ona ettiği "Seni yargılamıyorum. Git ve bir daha günah işleme" sözünü bir Spinozacı "Arzunda büyü, onu yeniden yönlendir ve bir daha hedefi şaşırma" şeklinde ifade edebilir. Yuhanna'ya göre yargılamayan ve suçlamayan, onun yerine kurtaran ve ayağa kaldıran Mesih hep böyle davranmıştır: "Tanrı, oğlunu dünyaya, dünyayı yargılasın diye değil kurtarsın diye gönderdi."
İsa -Spinoza'ya benzer biçimde- hiçbir zaman "Bu iyi" veya "Bu kötü" demez, daha ziyade "Bu doğru", "Bu yanlış", "Bu seni büyütür" veya "Bu seni küçültür" der.
Ayrıca ahlaken kınayarak ezmek yerine sevgi dolu bir bakış veya hareketle, muhatapla rının ayağa kalkmalarına yardım eder.
Hristiyanlığın kutsal kitabı İncil ( Yeni Ahit yani yeni antlaşma) 27 ayrı bölüme sahiptir. Kanonik inciller denilen ilk 4 kitap; Matta, Markos, Luka ve Yuhanna, İsa'nın yaptığı mucizeleri, söylediklerini, çarmıha gerilişini ve tekrar dirilip, göğe yükselişini anlatırken, diğer bölümler İsa'nın elçilerinin İsa'nın öğretilerini insanlara aktarmalarını ve Pavlus ile Petrus'un mektuplarından oluşur.
Dili Kur'an gibi şiirsel olmamakla birlikte, Kur'an ve Tevrat'a göre çok daha yalın ve yumuşak bir anlatıma sahiptir. Dünyaya hiçbir; yasa, düzen, kanun getirme anlayışına sahip olmayan İncil, Adem ile Havva'nın işlediği ilk günah ile bozulan Tanrı-İnsan ilişkisine barış getirmeyi hedefler. Bunu da; İsa, kendi canını çarmıhta vererek, insanların günahlarının bedelini kendi kanıyla ödeyerek sağlar.
"Size gerçek, gerçeğin ta kendisi olarak diyorum ki: Toprağa düşen bir buğday tanesi yok olmazsa, yalnızca bir buğday tanesi olarak kalır; ama yok olursa, o zaman bereketli ürün doğurur."
(İncil, Yuhanna'dan XII. Bap, 24)
"Size gerçek, gerçeğin ta kendisi olarak diyorum ki: Toprağa düşen bir buğday tanesi yok olmazsa sadece bir buğday tanesi olarak kalır; ama yok olursa, o zaman bereketli mahsul doğurur."
İncil, Yuhanna'dan XII. Bap, 24
Doğruysa bu yargı
bu sonuç
bu çıkarsama
neden peki her şeyi bulandırıyor
ertelenen bir konferans
geç kalkan bir otobüs?
Milli şefin treni niçin beyaz?
Ruslar neden yürüyorlar Berlin'e?
Ne saçma! Ne budalaca!
Dört İncil'den Yuhanna'yı
tercih edişim niye?
Merhaba arkadaşlar. Hepimize günaydın. Muslutlu bir gün olsun. Kapanışı çok ilginç bir eserle yapacak ve Oscar Wilde’ye veda edeceğiz şimdilik. Bunun için de iyi bir araştırma yapmak gerekiyordu. Neden? Yahya Peygamber, kutsal kitaplarda kendine yer bulan bir peygamber olduğu için (Matta, Markos, Luka ve Yuhanna İncillerinde adı geçer ki