Üstadımdan inciler 👌🙂 kendi kul hakkınıza girmeyin.
Hayata Dair
Selime teyzeden inciler
“Laleler safa safa, lale koydum mushafa, akranların evlendi, evde kaldın Mustafa” 😂😂😂
1000Kitap

Tâhir Ceyhun Yıldız

@tahirceyhunyildiz
·
Bizi bir kim sever? Bizi bir tek belediyeler sever. Valla, pek severler bizi. Oy atıyoruz ya onlara, bayılırlar bize. İhtiyarlara o bedava, bu bedava diye sayıp dururlar. Hani şey yapıyorlar ya; neydi adı? Etkinlik mi, neyse işte... Ben bir kere gittim. Bir şey sandım da gittim. Kapımıza kadar gelip de çağırdılar. “Mutlaka gelin teyzedm" dedi gelen kız. E, ayağımıza kadar gelmiş, gitmemek olmaz, dedim. Gittim. Altmış beş yaş üstü için şiir yazma günüymüş. Boş kâğıt verdiler, şiir yazacakmışız. Oldu. Hiç işimiz yoktu. Tamam işimiz gücümüz yok ama o kadar da aylak değiliz. Neyse yazdık bir şeyler. Ben mani yazdım. Mani mi türkü mü bilmem... Şiir gibi bir şey işte. “Laleler safa safa, lale koydum mushafa, akranların evlendi, evde kaldın Mustafa.”
Sayfa 147 - Doğan Kitap·Kitabı okudu
1000Kitap
Reklam
#𝙎𝙀𝘽𝙀_𝙎𝙐𝙍𝙀𝙎𝙞_𝙏𝙀𝙁𝙎𝙞𝙍☝️ #ﷲ Biz hangi memlekete bir uyarıcı gönderdiysek, oranın hiçbir ahlâkî kaygı taşımadan nimetler içinde şımarıp dünyevî zevkler peşinde koşan ileri gelenleri mutlaka peygamberlere: “Bakın, size indirildiğini söylediğiniz o ilâhî buyrukları ret ve inkâr ediyoruz” diye karşı çıkmışlardır. 34 Üstelik: “Bizim malımız da, evladımız da sizinkinden daha fazla. Biz öyle azap filân da görecek değiliz” demişlerdir. 35 De ki: “Rabbim dilediğine rızkı bol verir, dilediğine az verir. Ne var ki, insanların çoğu bu gerçeği bilmez.” 36 #Tefsir: 📖 📖 Allah’ın hikmeti, peygamberlerin ve onlara inananların çoğu fakir, onlara karşı çıkanların çoğu da nimet ve zenginlikle şımarmış kimseler olmuştur. Bunlar zenginliklerine, mal ve evlatlarının çokluğuna güvenerek ilâhî mesajı reddetmişlerdir. Hatta onlarda şöyle bir düşüncenin oluştuğu da hissedilmektedir: “Biz, Allah’ın gözde kullarıyız. Bu sebeple bize, müslümanları mahrum bıraktığı veya az miktarda verdiği nimetlerden bol bol ihsan ediyor. Eğer Allah bizden hoşnut olmasa, neden bütün bu serveti, mal ve gücü bize versin? Bize dünyada bu kadar bol nimetler veren Allah, eğer varsa âhirette de bizi cezalandırmayacaktır.” Halbuki insana verilen rızkın çok veya az oluşunun, kişinin Allah yanındaki değeriyle bir alakası yoktur. O tamamen Allah’ın dilemesine kalmış ve imtihanı gerektiren bir durumdur. Esas değer, ahlâk ve fazilet sahibi olgun bir insan olabilmektedir. Nitekim şâir Bâkî şöyle der: “Şeref vermez dür ü gevher, kemâl olmaz zer ü zîver Hüner kesbet hüner, bahr-i fazilet, kân-ı irfân ol.” “Aslında hiçbir değeri olmayan bir insanı inciler ve mücevherlerle süsleyerek şerefli bir kişi hâline getirmeye çalışmak ne kadar faydasız bir emek ise, sayısız servetlere sahip bir insan için de, «Ben kemâl sahibiyim!» diye
yaşam savaşı
YAŞAM SAVAŞI isimli şiirim FİKİR İZLERİ'NDE YAYINDA. Bir gün daha bitiyor mor ışıklı akşamlarda. Mavi gözleri kapanıyor yavaş yavaş, Gelecek günlerdeki yaşam savaşına. fikirizleri.com/kalbimizden-dil... Dilek Sarıkaya Fikriye Kaya Umut Karaman Umut Furkan Çakır Kaan Turhal İrem Acar Yağmur Deryahan Berat Gzkızıl Rahime Karakoç Gül Cem Sultan
EFLATUN TEYZENİN NAZİK VE BERRAK KIZIYDI
Bu cumhuriyet bana, Güzel evet güzel... Issızlığıma endemik çiçek ruhsarı, Mazhar olmuş delikanlı yüreğimin fazlı, Turnalar hep bana, Gülüşler dudaklarına. Bir çocuk gibi ağlanırken sokaklarda, Kalbime düşen şefkat bir şarapsa. Etkisi gibi, Yanı başıma çemberler ola. Bir perde sonrası aşk yeni yeniden başlıyor bak, Cümbüşlük bir patlama. Güneşin gözlerimin içine vuruyor sevgili, Tanışılmamış sevgili sevgili... Karşılaşılmamış sevgili sevgilim, Şimdi kuşlar oradalar zaten, Albatros kıyılarında inciler, Yaşlanmam ben sakın asla. Bir cilve kadar hazinem var, Taşar gider bir yürek çorbasıyla, Tuz bandırılıp ekmekle yenir, Yanına bir soğan iyi gider. Debreşir benlikler, Bir çay içsek her şey geçer. Bizim mahallenin eski delisiyim ben, Kader bir güzel gelip geçtiğinde,
Edebiyat
Hoş geldin kadınım benim hoş geldin ayağını basdın odama kırk yıllık beton, çayır çimen şimdi güldün, güller açıldı penceremin demirlerinde ağladın, avuçlarıma döküldü inciler gönlüm gibi zengin hürriyet gibi aydınlık oldu odam…🫂 Kadınımmmmm… ❤️ Benim en güzel yanım, en huzurlu limanım… Hiç eksilme olur mu? Çünkü sen eksilirsen, içimdeki en güzel şey de eksilir. 🫂 Sana bir iyi, bir de kötü haberim var sevgilim… Önce iyisinden başlayayım; Artık hiçbir sabaha bana küs uyanamayacaksın. Çünkü her gününü sevgimle sarıp sarmalamaya, yüzünde bir tebessüm bırakmaya niyetliyim. Elin yüzünde her yeni gün görmek isterim. Şimdi sıra kötü haberde… Her sabah beni çekmek zorunda kalacaksın. ☺️ seni ne kadar sevdiğimi anlatışımı… beni, her halimle her sabah çekmek zorunda kalacaksın. Yok öyle küs uyanmak🫂 Ama biliyor musun? Ben de her sabah seni sevmeye, sesini özlemeye, gözlerini düşünmeye ve seni kalbimde seve seve taşımaya, gözümü seninle açmaya dua ediyorum🙏 Bu yüzden aslında o kötü haber ikimiz için de en güzel haber olabilir…
Reklam
Reklam