Kitabı nihayet bitirdim .Yazarın ilk kitabı “ Körlük “ ü okuduktan sonra birkaç eserine daha şans vermek istedim .Normal akışın dışında farklı bir tarzda kitaplar oluşturmuş .
Kabil ‘e gelince beklentimin altında kaldı diyebilirim . Kitaba güçlü bir giriş yapılmış fakat sonrasında benzer durumlar ve olaylar ya da diyaloglar tekrarına düşmüş .Bazı yerlerde yazar oldukça ileri gitmiş inanç konusuna darbeler indirmiş .Velhasıl okunur ama fazla beklentiye girilmemeli
KabilJosé Saramago · Kırmızı Kedi Yayınevi · 201814,3bin okunma
Serinin ilk kitabı olan Yılanların Öcü ‘nü okuduktan sonra bu kitaba başladım ve bitirdim.Toplumcu gerçekçi yazarların eserlerini okurken gelir üzerinize kaya oturur,öyle bir ağırlık.Burada da Irazca’nın dirliği için verdiği mücadeleyi okurken iç sıkışmasını hissediyor sanki görüyoruz.
Karataş köyünde öyle bi yokluk ve acımasızlık hali ki okurken burnumun direği sızladı.Her şeye rağmen iyi ve vicdanlı insanların varlığını da romanda hissediyoruz .Kaymakam Orhan bu konuda sembolik bir karekter oluyor .
Son olarak yazarın dili ve anlatımı sade ,içten ve akıcıydı . Uzun süre etkisi devam edecek bir eser olmuş …
Fakir Baykurt'un okuduğum ikinci kitabı. İlk Keklik ile başladım tarzı ve üslubu mükemmeldi. Yılanların Öcünü okurken romanın içinde bir yerlerde gibi hissettim. Küçük hayatların yoksulluk içinde geçen bir dönemin en iyi anlatılış şekli olmuş. Sembolik olarak yılanlardaki sinsilik tehlike ve kötülüğün asıl karşılığının insanda vücut bulduğunu görüyoruz. Irazca'nin bu kötülük karşısındaki dik duruşu ise takdire şayandır.Kesinlikle okunması gereken bir eser
Agatha kitaplarını beğenerek okurum her biri ayrı bir keyif verir .Mezopotamya'da Cinayet ekstra güzel ve etkileyici olmuş. Kesinlikle okunması gereken bir kitap .Mükemmel...
Kitaba ba.yıl.dım.Kitabin son sayfasına kadar her an gerginliği ve korkuyu iliklerinize kadar hissettiriyor .Üslubun güzelliği ve sadelik ayrıca etkilendiğim özelliklerden .Şiddetle tavsiye ederim