“Eğer evlat edindiniz bu kızı bu karanlık odalarda bir başına büyütmüş, yüzünüzde bir kez olsun parıldadığını görmediği gün ışığının varlığını bilmesine izin vermemiş olsaydınız ve sonra bir sebeple ondan gün ışığını tanımasını, anlaması isteseydiniz, onun bilgisizliği karşısında hayal kırıklığına uğrayıp öfkelenir miydiniz?”
“Siz bunu benden daha iyi bilirsiniz” dedi Estella “Beni neye dönüştürdüyseniz ben oyum. Sevaplarım da sizindir, günahlarım da; başarılarım da sizindir, başarısızlıklarım da; kısacası ben sizin sizin eserinizim.”