Gerçekten İslâm nizamının hâkim olduğu bir ülkede bir insanın hukuken borçlarını ödemeye ve haklarını kullanmaya başlayabilmesi için gerekli oları şartların biri “bulûğ”, diğeri ise “akıl”dır. Yani “âkil” ve “baliğ” olmaktır. Hukukî ehliyet için İslâm’ın vaz' ettiği âkil olmak şartı, bütün hukuk sistemlerinde de mevcuttur.
Gıdaların insan karakteri, dolayısıyla irâde ve ihtiyarları üzerindeki müessiriyeti ise, İslâm’ın helâl-haram gibi hükümlerle bir gıda rejimi ihdas etmiş olmasıyla sâbittir.
Reklam
İslâm’ın hayatî faaliyetlerin tamamını, şu izah ettiğimiz sûrette, tanzim etmek gibi aslî hususiyeti sebebiyle O’nun “Lâiklik”le bağdaştırılmasında (!) başlangıçtan itibaren büyük bir müşkilâtla karşılaşılmıştır. Bu sebepledir ki, şu tâlihsiz lâiklik prensipi. 1924’ten sonra fiilen tatbik mevkiine konulmuş olduğu hâlde, Anayasamız’a ancak 1937 yılında idhal edilebilmiştir. Lâkin o günden beri, herkesin işine geldiği gibi anlamakta devam ettiği bu muallâk muhtevalı kelime, devlet-millet gerginliğinin odak noktasını teşkil etmiştir.
1/10 puan verdi
İslamcıların Piri Şehid Dr.Ali Şeriati'nin böyle bir eseri yok uydurma... Bütün külliyatı bende var... Bütün Kitapları Fecr Yayınevinden çıktı.. Ali Şeriati'den dinsiz adam çıkaramazsınız..Lavukluk yapmayın... Şeriati, yazılarını üçe ayırır: İçtimâiydi (Toplum Bilim) İslâmi/ (İslam Bilim) ve Keviriyât\ Onun bu tasnifini şöyle anlamak
Aşk ve Devrim
Aşk ve DevrimAli Şeriati · Arya Yayıncılık · 202038 okunma
..Ama temelde problem, insan problemi, hayat tarzı problemi, dünya görüşü problemi, kültür seçme problemidir.
.... Siyasi İslam’ın Atası: Osmanlı Uleması Yalnız Olan Yozlaşır Sizce neden yozlaşan inançlar dünyanın her yerinde aynı etiklere sebep oluyor? Aslında anlaşılması güç değil, güç yozlaştırır. Şimdilik dünyayı bırakalım da son günlerde özellikle de sosyal medya fenomenleri sayesinde tekrardan alevlenen “Siyasal İslam” tartışmalarının özüne
Reklam
306 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.