Etkisi ve izi
Puan vermedi·288 syf.··
2026 1. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 08 Nisan 2026 00:00
Bu kitabın bir durumu ifade etmekde olan alıntıları, bakış açısı çok gerçekci.. öyle bir safe place hiss etdiriyorki anlatamam.. mutlaka okunması gereken şah eserdir benim için. Başlarda ağır irerliyordu yani pek saran bir şeye benzemiyordu ama öyle bir sarıb sarmalamaya başladıki bir yerden sonra ve çok anlamlı bir insanın kendini tanımasına nasıl şifalana bileceyi üzerine. Tükenmişlik sendromu yaşayan Youngju adında bir kadının evliliğini geride bırakarak çocukluk hayali olan kitabevini açmasını konu alır. Kitabevi, hayatın anlamını arayan insanların sığındığı, şifalandığı ve huzur bulduğu samimi bir mekân ve iyileşme hikâyeleridir Düşününce terapi gibide hiss etmedim değil. Çok hüzur veriyor bana şahsen kitabdaki evren. Bir tek sonlarına tatmin olamadım.. Youngju ve Seungwo çok güzel işlenmişler çok naif bir roman.. acaba kitabdaki gibi naif kişiler varmıdır hayatta.. Kdrama izlemiş gibiyim kdramalardanda güzel olmuş düşünüyorumki galiba hayatımda beni en çok etkileyen bu kitab olucak..
Duygu ve Düşünce
Hyunam-Dong KitabeviHwang Bo-reum · Athica Yayınları · 202415,2bin okunma
normalde 6 ama zaiver için 7
7/10
·374 syf.··
2026 9. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 20 Şubat 2026 16:59
Bu kitaptan sonra uzun bir süre kitap okumaya ara vereceğim. Gerçekten kaç haftadır zorlanıyorum ve hangi kitap olursa olsun fark etmiyor açıp on sayfa bile okumak içimden gelmiyor. Biraz özlemeliyim galiba bilmiyorum artık ayda kaç kitap okurum hesaplaması yapmak istemiyorum ara sıra eğer çok özlersem birkaç kitap okurum, ama bu kadar. Bu kitaba gelecek olursam, yanlış ben doğru kitap oldu maalesef. Genel olarak kitap güzel ilerlerdi ama çok boşta geçti. Son sayfalar ne olup bittiğini anlayamadım bile. Vampir temalı bir kurguya göre hiç o enerjiyi hissedemedim. Yazar kurguya oturtamamış vampir temasını. Bence vampir temalı olmasa daha iyi olurdu. Yani, polisiye ve vampir birbirlerini idare edememişler. Fantastik kitap olarak bile sayamıyorum bu kitabı. Hiç olmamış. Bunun haricinde kitabın sonunu hiç beğenmedim, resmen iki karakter mutlu oldu olay burada bitti hesabı oldu. Celine vampir olabildi mi? Bu gibi kurguya temel atılacak detayların yazarların okurun hayal gücüne bırakmasını doğru bulmuyorum. Son sayfalar fazlaca klişe bir kaçırılma sahnesi, iki üç vampir ölümü ki bu kısımlar bile hiç detaylandırılmadan geçti bitti ilerledi ve son… Kesinlikle Zaiver ve Celine daha iyi bir sonu hak ediyordu. Ruh eşi bağ çok gereksizdi bu arada zaten düzgün işlenmemiş, final hariç kurguya katkısı bile olmadı gereksiz romantizm olmuş. Zaiver ve Celine maalesef bana çok geçmedi. Zaiver okuduğum en takıntılı erkeklerden birisiydi ama bu kadar. Takıntı ve aşk dengeli değildi bu da kitabın atmosferine yansıdı. Celine’ın Zaiver’ın vampir olmasını çok normal karşılaması ve hiç korkmaması fazla gerçeküstü ve saçmaydı. Celine karakterini çok tutarsız buldum bazı yerlerde. Ayrıca karakterleri okurken onlarla hiç bağ kuramadım çok yüzeysel işlenmişler. Daha eleştireceğim birçok noktası
Loving a Vampire Is Total ChaosAura Hayes · Independently Published · 20251 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Noel ruhu yaşatsın diye okudum ruhum daraldı
4/10
·336 syf.··
2025 113. kitabı
·
4 saatte okudu
·
Okunma: 29 Aralık 2025 16:42
2025’in son kitabı. Noel kitabı diye seveceğimi düşünerek ayrıca bayram havasına uysun diye okumak istedim ama hayal kırıklığı yaşadım. Seneyi bu kitapla kapatıyoruz. Gönül isterdi ki sevdiğim bir kitapla olsun ama yapacak bir şey yok. Bundan sonra satın almayı düşündüğüm kitapların önce konusunu öğreneceğim, sevip sevmeyeceğime karar verip öyle satın alacağım yoksa olmuyor böyle. Clarie’nin daha önce kalemini okuduğum için seveceğimi en azından içimi ısıtacağını düşünüyordum ancak kitapta zerre duygu yoktu, çok basit işlenmiş ve dili sıkıcıydı bütün kitabı mimiksiz bir şekilde okuyup bitirdim. Karakterlerin aşkı bana geçmedi, zaten yüzeysel işlenmişler iki arkadaşı okumaktan farksızdı. Kitabın konusundan ziyade main çiftin iki eski sevgili olması beni rahatsız etti. İlk kez okudum ve bir daha da okumak istemiyorum. Ayrıca tanışmış iki insanın yıllar sonra aralarında bir şeyler yaşaması kitaptan en soğutan etkendir benim için istisnalar olabilir ama genel olarak sevmiyorum bu durumu. Burada ise durum daha kötü, iki eski sevgili. 10 yıl sonra karakterlerin tekrar birbirlikte olması ve bu süreçte sürekli maziden bahsedilmesi rahatsız ediciydi. Karakterlerin cinsel hayatları, 10 yıllık ayrılık sürecinde başkalarıyla birlikte olmalarına rağmen sanki hiç ayrılmamışlar gibi birbirlerine çekilmeleri aşırı tatsız geldi. Üstelik ayrılmalarının nedeni Elias’ın korkaklık etmesiymiş Isabelle’de bir öpücükle mayıştı kaldı çok çabuk affetti hiç samimi gelmediler. İki karaktere de ısınamadım. Noel ruhunu yaşatmadı ama çiftlik ve kasaba enerjisini, o kasaba insanlarının sıcaklığı güzel yansımış. Onun haricinde karakterler çok boştu, eski sevgiliden yakın arkadaş olmaz ya da korumacı abileri olan kızın çocuk yapmasına rağmen düşman ailenin çocuğuyla mesajlaştım diye abilerinden
Noel'de Aşk BaşkadırClaire Kingsley · Olimpos Yayınları · 2023423 okunma
7/10
·520 syf.··
Beğendi
·
2025 173. kitabı
JO NESBO-KRALLIK,519 sayfa Harry Hole olmadan bir Jo Nesbo kitabı.Ben Nesbo kitaplarını Harry Hole’süz düşünemiyorum.O yüzden bu kitap bana biraz sıkıcı geldi,biraz ağır ilerledi.Nesbo döneminin kapanmasına son bir kalan kitap.O yüzden bir an önce son kitap Oğul’u da okuyup Nesbo’yu bitirilmiş yazarlar köşesine kaldırmak istiyorum.Nesbo bu kitabında çok farklı bir konu ele almış ve cinayetler de bu sefer başka amaçla işlenmişler. Roy’un bakış açısı ile okuduğumuz roman aile içi istismar,aşk,kıskançlık.cinayet ile yoğrulmuş karanlık bir roman. Roy ve Carl Opgard kardeşler .Norveç’in bir dağ köyünde aile çiftlikleri vardır.Babaları bu çiftliği Krallık olarak adlandırmaktadır.Roy kardeşi Carl’a o kadar düşkün ve o kadar çok sevmektedir ki onu her kötülükten ve kötü kişilerden korumakta adeta gölgesi gibi yanında gezmektedir.Aralarındaki bu sevgi yıllarca farklı yorumlanmış,Roy’un hiç bir kadınla ilişki kurmaması,yıllar içinde evlilik yapmaması ,adeta kadınlardan kaçar gibi bir yaşantı sürmeside buna etken olmuştur. Anne babaları öldükten sonra Carl çiftliği terk edip yurt dışına gitmiş,Roy tek başına çiftlikte kalıp çok sevdiği araba tamirciliğiyle uğraşmıştır.Yıllar sonra Carl havalı Cadillac arabası ve çok çekici karısı Shannon’la kasabaya döner.Planı aile arazisine çok şık bir dağ oteli yapmaktır.Böylece ailesi ve tüm kasaba otel sayesinde zengin olacaktır. Ama durum hiç göründüğü gibi değildir.Carl’ın dönüşü ile geçmişin korkunç sırlarını ortaya çıkaran olaylar zinciri başlar.Roy’un yıllardır korumaya çalıştığı her şey tehdit altındadır artık…
KrallıkJo Nesbo · Doğan Kitap · 2021306 okunma
8/10
·382 syf.··
Beğendi
·
2025 4. kitabı
·
18 günde okudu
·
Okunma: 19 Temmuz 2025 18:20
Yıllar önce Mahur Beste ile tanıştığım Ahmet Hamdi’ye Saatleri Ayarlama Enstitüsü ile devam ettim. Ahmet Hamdi’nin ilginç bir tarzı var, dolayısıyla belki de sonda söylemem gereken şeyi başta söyleyeceğim ama, herkese hitap edeceğini düşünmüyorum. Fakat Saatleri Ayarlama Enstitüsü’nün, Mahur Beste’ye göre daha kolay okunan bir kitap olduğunu düşünüyorum. Kitapta yaptığımız işin ne olduğundan ziyade o işi nasıl yaptığımızın ve pazarladığımızın önemli olduğu gözler önüne seriliyor. Saatleri Ayarlama Enstitüsündekiler bu enstitünün gerekliliğine inandıkça başkalarını da buna inandırmaları kolay oluyor. İnsanlar bir furyaya kapılıp gidiyorlar. Enstitünün içindeki kadrolaşma zaten dikkate değer; önce isimler düşünülüyor, sonra o isimlere özel bir kadro ya da birim yaratılmaya çalışılıyor. Öyle ki hiç çalışmayan bir tanıdık için gecikmesi icap eden (!) işlerin havale edileceği bir Tamamlama Bürosu dahi açılıyor. Kitapta karakter fazlalığı var; birçok karakter işleniyor. Hatta kitabın tiyatro uyarlamasında bu karakterlerin hepsini Serhan Keskin canlandırıyor. Tiyatrosunu kitaptan önce izlediğim için hakkını veremedim, bir daha izlemek isterdim. Benim kitapta en sevdiğim karakter Zarife hala oldu. Cimrilikten parasını yemeyen hala, ölümden döndükten sonra (kelimenin tam anlamıyla ölümden dönmek) serveti başkasına kalmasın diye parasını yemeye ve zevk içinde yaşamaya karar veriyor. Sayfa 69’dan; ‘’Sanki o zamana kadar parasına göz koyduğunu sandığı insanlara düşman olan halam, birdenbire ihanetine şahit olduğu bu servetin kendisine düşman olmuştu.’’ Okuması çok keyifli bir karakterdi. Muvakkit Nuri Efendi, Seyit Lütfullah, Emine, Nevzat Hanım, Selma Hanım, Cemal Bey, Doktor Ramiz, evlere şenlik Pakize ve kardeşleri, Zehra, Ahmet, Sabriye Hanım aklıma gelen diğer
Edebiyat
Saatleri Ayarlama EnstitüsüAhmet Hamdi Tanpınar · Dergah Yayınları · 202353,1bin okunma
muhteşem
10/10
·80 syf.··
2025 26. kitabı
Söylenecek söz yok. Muhteşem. Karakterler çok güzel işlenmişler. Bazı karakterlere arka plan hikayeleri çok tatlı ve güldürmese de yüzünüzde ufak bir tebessüm oluşturuyor. Gidip okuyun hoşunuza gider.
Çizgi Roman
Kirpi Sonic 30. Yıl ÖzelIan Flynn · Presstij Kitap · 20248 okunma