"Anadolu insanı üç kişiyle övünmeli. Atatürk'ü ile İsmail Hakkı Tonguç'u ile Nâzım Hikmet'i ile... Anadolu'nun yeniden kendi özüne dönmesi, Mustafa Kemal'in devrimiyle olmuştur."
“Yeterince cesaretim olsa, İnce Mehmet'in destanı gibi Mustafa Kemal'in de destanını yazmak isterdim; ama başaramamaktan korkuyorum...”
Yaşar Kemal
Kaynak: A.Taner KIŞLALI - Cumhuriyet, 27 Ağustos 1997