Servet-i Fünun edebiyatının belki de en önemli eserlerinden biri olan Mai ve Siyah.. Halit Ziya Uşaklıgil'in en sevilen eserlerinden biri. Benim de okumaktan zevk aldığım kitaplardan. Sanat sanat içindir anlayışı benimsenmiş, yazar kendi duygularını kitaba yansıtmamış, olayları objektif bir şekilde anlatmış.
Halid Ziya Uşaklıgil bize, Ahmet Cemil'in kurmaktan hiç vazgeçmediği ve hayatının temeline koyduğu hayallerinin, onu nasıl bozguna uğrattığını anlatıyor. Babasının ölümü, Ahmet Cemil'in kötü hayatına başlamasının miladı oluyor. Önce şiir ve edebiyat hayatı yavaş yavaş sönüyor, sonra umutları. Klasik Servet-i Fünun edebiyatının karamsarlık üzerine kurulmuş olduğu bu romanı okumamışsanız ve eğer edebiyata da ilginiz olduğunu düşünüyorsanız mutlaka okumalısınız.
keyifli okumalar..
Mai ve SiyahHalid Ziya Uşaklıgil
Bu kitabı okumak bana yazarla konuşuyormuşum hissini verdi. Dili ve anlatım bakımından sade, üslubu samimi bir kitap. Mustafa Kutlu yu okumak bana çok büyük bir haz verdi ve okuduğum ilk kitabı. Yazarın yazma tarzını ve anlatımını fazlasıyla beğendim. Konusuna bakacak olursak ; yazar bize tatlı bir köy olan Şirinköy'de yaşayan insanları, Mavi Kuş etrafında toplanan olayları anlatıyor. Mavi Kuş u tavsiye eder miyim diye soracak olursanız, mutlaka okumanı tavsiye ederim...
keyifli okumalar
Mavi KuşMustafa Kutlu