Aslı

Aslı
@jakarandaaa
Alıntılar yazmak için kullanıyorum.
Biz insanlar öbürkü mahlukların ne üstünde ne de altındayız. Bilge kişi der ki, göklerin altındaki her şey, aynı yasanın ve aynı kaderin emrindedir.
Reklam
Epiharmus der ki, insan düşünce ile görür ve işitir; her şeyden yararlanan, her şeyi düzenleyen, başa geçip yöneten düşüncedir; geriye kalan her şey kör, sağır ve cansızdır.
“Ah, neler hissediyorum da çözemiyorum. Bir şey yazmak, o duyguların içinden bir şey çıkarmak istiyorum ama bir kere ne yazmak istediğimi tayin edebilsem, şurada bir şey var, bir şey duyuyorum ama rüyalarda tutulamayan şekiller gibi parmaklarımın arasından kaçıyor. Bilir misin, nasıl bir şey? Bak şu semaya, ne görüyorsun, bir mavilikler deryası... Gözlerinle onun içine girmeye çalış; o mailikleri yırtmak için uğraş, ne görüyorsun? Mai... Daima mai... Değil mi? Sonra, bak ayağımızın altındaki toprağa, ne buluyorsun? Donmuş, simsiyah bir renk... Of! O siyah tabakaları parçalayarak içeriye bak; in, in, in, ne kadar inebilmek mümkünse o kadar in; ne buluyorsun? O siyahlar içide ne buluyorsun? Siyah... Daima siyah değil mi? İşte öyle bir şey yazmak istiyorum ki, yukarı bakılsa mai ve daima mai; aşağı bakılsa siyah daima siyah...
Aşk olmasa hiçbir şey olmazdı: bütün varlıklar, bütün atomlar yalnız aşk soluyor, ve yalnız aşk için yaşıyor... Çiçekler renk ve kokularını, yıldızlar tebessümlerini, kuşlar şarkılarını, deniz dalgalarını, gökyüzü bulutlarını, rüzgâr esintilerini hep aşk için veriyor...
“Hep dinlerim. O yüzden bu kadar düşünüyorum zaten. İnsanların konuşmalarını dinliyorum, dinliyorum, sonra bir zaman geliyor, insanların duygularını işitebiliyorum. Hep sürüp gidiyor bu.”
Reklam