Gülin Cantürk

9/10
·282 syf.··
Beğendi
·
2022 26. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 20 Eylül 2022 18:25
Maksim Gorki'nin otobiyografik romanı olan Çocukluğum çok sevdiğim, etkilendiğim bir kitap oldu. Annesi ve babası ile yaşayan küçük Aleksey'in öyküsünü okuyoruz serinin ilk kitabında. Babası öldükten sonra annesi ile birlikte dedesinin evine taşınırlar. Burada aile içi çatışma, çıkar mücadeleleri ve miras kavgalarına tanık olur. Ailede herkes herkese düşman adeta; dinine bağlı bir Nine, gelenekçi ve otoriter bir Dede ve keyif düşkünü iki dayı arasında kalıyor Aleksey...Burada aile içi çatışmaların yanında, Dedesinden gördüğü şiddeti de okuyoruz, ah Gorki ne çocukluk! Dedenin canı sıkıldıkça aile fertlerini dövmesi gerçekten canımı sıktı, ne biçim bir dede bu! Okurken Gorki'nin çocukluğunda Dedesi,Ninesi ve Annesinin hayatındaki yerini ve önemini çok net görüyorsunuz, hepsinden bir şeyler kapmış çünkü. Ninesinden din eğitimi, annesinden okul eğitimi ve Dedesinden -sözde- ahlak eğitimi aldığını görüyoruz. İlerleyen sayfalarda haylaz bir çocuk olduğunu okuyoruz Gorki'nin, buraları okurken adeta kahkaha attım,okulun yaramaz öğrencisi...:) Daha sonra okul,arkadaşlık ve para kazanma çabalarını okuyoruz, gitgide olgunlaşan bir Aleksey görüyoruz. Kitabın dilini çok sevdim beni içine çekti adeta, eminim bunda Mazlum Beyhan'ın harika çevirisi de etkilidir. Serinin ikinci kitabı olan Ekmeğimi Kazanırken nı okumak için sabırsızlanıyorum. Seride bana eşlik eden Gülin Cantürk'e de teşekkürler biraz geride kalsa da :)
ÇocukluğumMaksim Gorki · İş Bankası Kültür Yayınları · 201419,6bin okunma
Gülin Cantürk isimli okura yanıt verildi
Gülin Cantürk
ya da bekleme ya sen uç ben seni yere bağlamıyım
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
9/10
·282 syf.··
Beğendi
·
2022 26. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 20 Eylül 2022 18:25
Maksim Gorki'nin otobiyografik romanı olan Çocukluğum çok sevdiğim, etkilendiğim bir kitap oldu. Annesi ve babası ile yaşayan küçük Aleksey'in öyküsünü okuyoruz serinin ilk kitabında. Babası öldükten sonra annesi ile birlikte dedesinin evine taşınırlar. Burada aile içi çatışma, çıkar mücadeleleri ve miras kavgalarına tanık olur. Ailede herkes herkese düşman adeta; dinine bağlı bir Nine, gelenekçi ve otoriter bir Dede ve keyif düşkünü iki dayı arasında kalıyor Aleksey...Burada aile içi çatışmaların yanında, Dedesinden gördüğü şiddeti de okuyoruz, ah Gorki ne çocukluk! Dedenin canı sıkıldıkça aile fertlerini dövmesi gerçekten canımı sıktı, ne biçim bir dede bu! Okurken Gorki'nin çocukluğunda Dedesi,Ninesi ve Annesinin hayatındaki yerini ve önemini çok net görüyorsunuz, hepsinden bir şeyler kapmış çünkü. Ninesinden din eğitimi, annesinden okul eğitimi ve Dedesinden -sözde- ahlak eğitimi aldığını görüyoruz. İlerleyen sayfalarda haylaz bir çocuk olduğunu okuyoruz Gorki'nin, buraları okurken adeta kahkaha attım,okulun yaramaz öğrencisi...:) Daha sonra okul,arkadaşlık ve para kazanma çabalarını okuyoruz, gitgide olgunlaşan bir Aleksey görüyoruz. Kitabın dilini çok sevdim beni içine çekti adeta, eminim bunda Mazlum Beyhan'ın harika çevirisi de etkilidir. Serinin ikinci kitabı olan Ekmeğimi Kazanırken nı okumak için sabırsızlanıyorum. Seride bana eşlik eden Gülin Cantürk'e de teşekkürler biraz geride kalsa da :)
ÇocukluğumMaksim Gorki · İş Bankası Kültür Yayınları · 201419,6bin okunma
Gülin Cantürk
Alt tarafı tur bindirdin niye hava atıyorsun ki 😒
9/10
·282 syf.··
Beğendi
·
2022 26. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 20 Eylül 2022 18:25
Maksim Gorki'nin otobiyografik romanı olan Çocukluğum çok sevdiğim, etkilendiğim bir kitap oldu. Annesi ve babası ile yaşayan küçük Aleksey'in öyküsünü okuyoruz serinin ilk kitabında. Babası öldükten sonra annesi ile birlikte dedesinin evine taşınırlar. Burada aile içi çatışma, çıkar mücadeleleri ve miras kavgalarına tanık olur. Ailede herkes herkese düşman adeta; dinine bağlı bir Nine, gelenekçi ve otoriter bir Dede ve keyif düşkünü iki dayı arasında kalıyor Aleksey...Burada aile içi çatışmaların yanında, Dedesinden gördüğü şiddeti de okuyoruz, ah Gorki ne çocukluk! Dedenin canı sıkıldıkça aile fertlerini dövmesi gerçekten canımı sıktı, ne biçim bir dede bu! Okurken Gorki'nin çocukluğunda Dedesi,Ninesi ve Annesinin hayatındaki yerini ve önemini çok net görüyorsunuz, hepsinden bir şeyler kapmış çünkü. Ninesinden din eğitimi, annesinden okul eğitimi ve Dedesinden -sözde- ahlak eğitimi aldığını görüyoruz. İlerleyen sayfalarda haylaz bir çocuk olduğunu okuyoruz Gorki'nin, buraları okurken adeta kahkaha attım,okulun yaramaz öğrencisi...:) Daha sonra okul,arkadaşlık ve para kazanma çabalarını okuyoruz, gitgide olgunlaşan bir Aleksey görüyoruz. Kitabın dilini çok sevdim beni içine çekti adeta, eminim bunda Mazlum Beyhan'ın harika çevirisi de etkilidir. Serinin ikinci kitabı olan Ekmeğimi Kazanırken nı okumak için sabırsızlanıyorum. Seride bana eşlik eden Gülin Cantürk'e de teşekkürler biraz geride kalsa da :)
ÇocukluğumMaksim Gorki · İş Bankası Kültür Yayınları · 201419,6bin okunma
Gülin Cantürk
İkinciye başlamadan bekle de beraber başlayalım, seninle okumak zevkliydi

Alp

, bir kitap okudu
Puan vermedi·272 syf.·
48 günde okudu
·
2022 3. kitabı
Oscar Wilde
8.2/10 · 99,2bin okunma
Gülin Cantürk
İyi okumalar
Kendine yetebilen kadın güçlüdür. Hele ki mülkiyet odaklı insanların her şeye razı oldukları bir dünyada.
Gülin Cantürk
Alıntının kaçıncı sayfada olduğunu söyleme ihtimaliniz var mı?