Askerlerin bazı yanlışları var. Bazı komutanlar dolaylı veya dolaysız mak da zor değil, haritaya bakılır, nerede olay yok, orada terslik var de Bunu JITEM dahil herkes biliyor. Savcı olsaydım, ispatlardım. Anla mektir. Bu anlamda komutanlardan, iyi ya da kötü niyetli olarak görev lerini ihmal edenler var. Toplumun psikolojisi oraya da yansımış. Asker ilk üç-dört ay çekiniyor, sonra hiçbir şeye takmıyor. Terörist 1.5km uzakta, asker burada uyuyor. Terörist gelse, silahlarını alsa, öldürse olur, asker bunu biliyor ama takmıyor. Askerin inanç konusunda bir zafiyeti var, yani dini inanç değil. Askerin uyuma, inanç ve eğitim düşüklüğünden dolayı problemi oluyor..