bismillahirrahmanirrahim
Mesleğim olması itibariyle uzun süredir okumayı istediğim, ancak nihayet kurban bayramı tatilinde okuyabildiğim kitap.
Türkiye'de 2014 yılından itibaren Örgün eğitimle birlikte hafızlık projesi mevcut. Kitapta paylaşılan uygulamalardan anladığım kadarıyla İmam hatip ortaokulu 5. sınıfta okuyan bir öğrenci okulunun açmış olduğu sınava girip başarılı olarak hafızlık hazırlık sınıfına girmeye hak kazanıyor. 5. sınıfta Kuranı Kerimi yüzüne okumada yeterli seviyeye gelen ve hazırlık ezberlerini tamamlayan öğrenci hafızlığa başlatılabiliyor. 6. sınıf ve 7. sınıf Kuranı Kerim'in tamamının ezberlenmesi ve pekiştirilmesi için planlamış. Öğrenci ve veli isterlerse bu aşamada 1 yıllık okul dondurma haklarını kullanabilir, sonrasında yapılacak okul dersleri sınavında da istenilen seviyede olursa sınıfını geçebilir. (Bahsettiğim bu durum okuldan okula, öğrencinin hafızlığa hazır olmasına göre farklılık gösterebiliyor)
Diyanet İşleri Başkanlığı'nın ve Milli Eğitim Bakanlığı'nın ortak yürüttüğü bu projeyi inceleyen yazarımız kitabını temalara ayırmış. Projede yönetici, hafızlık öğreticisi, veli, hafızlık öğrencisi, öğretmen olarak yer alan katılımcılara harf ve numara verilmiş. K1, K2, K3 .. diye devam edenler numaralar. Temalar ve işlenen konularda önce soru sorulmuş, sonrasında konuyla alakalı fikir ve tecrübelerini paylaşanların yorumları italik yazı fontunda verilmiş. Nihayetinde yazar tecrübesi ve verilen bilgiler ışığında konu hakkında son yorumunu belirtmiş.
Zaten sistemin içerisinde olanların az çok tahmin edebileceği gibi; farklı okullardaki hocalarımızın, öğretmen ve velilerimizin de tecrübe paylaşımları mevcut. Altını çizdiğim ve tekrar tekrar okuyacağım çok bölüm oldu. Kendi açımdan 2014 ten beri uygulanan okulla beraber hafızlık sisteminin