Semih Akdağ

Semih Akdağ
@kaizersoze
İ am not a man, İ am Semih
mekatronik mühendisi
lisans
Ankara
1992
21 okur puanı
Mart 2021 tarihinde katıldı

Semih Akdağ

, bir kitap okudu
Puan vermedi·112 syf.·
6 günde okudu
·
2021 75. kitabı
Albert Camus
7.9/10 · 137,4bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
6/10
·106 syf.··
2021 74. kitabı
·
32 günde okudu
·
Okunma: 02 Temmuz 2021 16:43
Yazar kendi iç dünyasındaki anlam arayışını, yalnizligini anlatmış ,amaçsızligini gozler önüne sermis ki kitabta bir amaç ya da yazim planı olmadığı da görünüyor, gozlemlerini anlatmış. Anlatim dili imgelemeleri bana güzel gelmedi açıkçası ama durup düşünen icin bu yalnizliklardan insan duygularindan anlam çıkarıp kendinden bir şey bulunabilir.
İnsan ve Duygular
Hafif Metro GünleriMurat Yalçın (Editör) · Can Yayınları · 201351 okunma

Semih Akdağ

, bir kitap okudu
6/10
·106 syf.··
32 günde okudu
·
2021 74. kitabı
Murat Yalçın (Editör)
6.6/10 · 51 okunma

Semih Akdağ

, bir kitabı yarım bıraktı
Marcus Aurelius
8.2/10 · 28bin okunma
10/10
·264 syf.··
Beğendi
·
2021 1. kitabı
Evet bulantı büyük bir bulantı gerçekten, düşünmezsen bu bulantıyı hiç hissetmezsin ama düşündüysen kelimelerin yetmez anlatmaya bulantın başlar sonra Sartre çıkar senin icin kelimeleri yazar hatta senin düşünmekten korktuklarını da düşünür onları da yazar, sen de okudukça bulantın şiddetlenir. Kitabın benim icin özel bir yeri var başlangıçta söylemeliyim ki bu kitap herkese hitap eden bir kitap degil aslinda tam bir aşık ol ya da nefret et kitabı ya 3. Sayfa da kapatırsın ya sadece okumuş olayım diye zorla okursun ya da gerçekten anlamaya çalışırsın.Anlamaya çalışırsan bulantıyı önceden hissetmediysen Sartre'yi dinlersin ve hissetmeye başlarsın. Peki ya önceden bu bulantıyı hissetmişsen işte o zaman 5. sayfada aşık olursun kitaba dersinki tek ben düşünmemişim bunu,bu bulantı sadece bende yokmuş. Ben bu bulantıyı önceden hissedenlerdendim, kitaba aşık olmam uzun sürmedi. Sartre insan denilen varlığı bir duvara kum torbası gibi asıp öyle yumrukluyor ki gerçeklerle sonunda pes ediyorsun sonra bulantı başlıyor işte. Sen böylesin aslında diyor seni karşına alıp hepimiz böyleyiz aslında diyor. Günümüz dünyasındaki insanlara, insan ilişkilerine ters bir kitap bu. Bu kitap insan denilen varlığın ve onun düşünerek hissettiği duyguların ağırlığıyla dolu. Günümüz dünyasına ters çünkü insanlar artik düşünmüyor özellikle duyguları konusunda. Üzüntünün ne kadar ağır bir duygu olduğunu düşünmüyor mesela sadece üzülüyor o kadar. Ya da en kolayını yapıyor kendini birşeylerle meşgul edip bu duygudan bile kaçıyor bırak duyguyu düşünmeyi, duygunun kendisinden bile korkuyor. Kitabi bitirdiğimde ilk düşündüğüm şey insan denilen varlığa cok fazla yük bindiği özellikle duygular açısından. Sonuç olarak benim için çok çok ayri yeri olan iki kitaptan biri Bulantı. Sartre' ye şapka
BulantıJean-Paul Sartre · Can Yayınları · 202128,1bin okunma