Bir keresinde bir korkuluğa dedim ki, "Bu ıssız yerde durmaktan bıkmış olmalısın."
"Korkutmanın yoğun ve kalıcı bir zevki var ve ben bundan hiç sıkılmıyorum." diye yanıtladı.
Bir müddet düşündükten sonra, "Doğru; bu zevki ben de biliyorum." dedim ona.
"Bunu yalnızca içi samanla dolu olanlar bilebilir." dedi bana.
"bir adam tanıdım, kafasız bir kadına yaşamının yirmi yılını verdi, her şeyi feda etti ona, dostlarını, emeğini, dürüstlüğünü bile; ama bir akşam, kadını hiç sevmemiş olduğunu anladı. canı sıkılıyordu, hepsi bu, insanların çoğu gibi canı sıkılıyordu. böylece karmaşa ve dram dolu bir yaşam yaratmıştı kendine. bir olayın olması gerek, insan bağlantılarından çoğunun açıklaması bu işte. bir olayın olması gerek, hatta aşksız bir köleliğin, hatta savaşın ya da ölümün bile.”
Güzel olan bir şeyin başka bir şeye ihtiyacı var mıdır? Yasa, gerçek, saygınlık, cömertlik gibi. Bunların hangisi övüldüğü için iyidir, ya da hangisi yerildiği için mahvolmuştur? Zümrüt çirkinleşir mi övülmezse?