kaze

kaze
@kazewind0
sevdigim satirlar
Kadınların yüzlerce belki binlerce kez şöyle dediklerini duydum: "Sezgime kulak vermem gerektiğini biliyordum..."
Alıntı
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
“Dünyada bir tek insana inanmıştım. O kadar çok inanmıştım ki, bunda aldanmış olmak, bende artık inanmak kudreti bırakmamıştı. Ona kızgın değildim. Ona kızmama, darılmama, onun aleyhinde düşünmeme imkan olmadığını hissediyordum. Ama bir kere kırılmıştım. Hayatta en güvendiğim insana karşı duyduğum bu kırgınlık, adeta bütün insanlara dağılmıştı; -Çünkü o, benim için bütün insanlığın timsaliydi…” Kürk Mantolu Madonna
Edebiyat
Neden?
Fakiri neden ezersin? Müslümana neden saldırırsın? Ateisti neden dışlarsın? Yahudiyi neden öldürürsün? Savaşı neden başlatırsın? Hayvana neden eziyet edersin? Neden insan olmazsın? Öleceksin birgün... Yok olup gideceksin... Ne bu iktidar mücadelesi? Güç gösterisi? Çok değil yüz yıl sonra bütün varlığım yok olacak. Ve bir yüz yıl sonra da mezarım yok olacak. Gübre olup toprağa çiçek açtıracağım... Belki bir inek koparıp süt yapacak o çiçeği. Belki de hiç farkında olmadan genç bir adam, sevgilisine vermek için koparacak toprağına gübre olduğum çiçeği. Belki de yağmursuz kalıp kuruyacak kimsenin haberi olmadan... Unutulacağız. Hem bedenim, hem ölü bedenimin can verdiği çiçek. Sonra bir sonbahar gelip geçecek, yapraklar örtecek üstümü. Sapsarı olacak toprağım. Karıncalar son buğdaylarını taşıyacak yuvalarına. Kader bu ya kafilenin sonunda ki son karınca da ölecek mezarımın başında, kıskaçlarının arasında buğdayıyla. Sonra rüzgar, yağmur çamur derken bir buğday başak uzayıp yükselecek. Henüz yok olmamışım... Serçelerin sesini duyuyorum. Buğday başağına gelmişler. Biliyorlar mı aşağıda olduğumu? Beni yalnız bırakmak istemiyorlar sanki? Yoksa ölü bedenime bir teşekkür mü bu seslenişler? Gece oldu... Sesleri geliyor halen. Yok olmadım ben Ben buğdaya can oldum buğday serçeye, serçe yavrusuna. Yok olmadım ben. Sizin tüm kötülüklerinize rağmen bir serçeye yuva oldum rızık oldum... Ama yok olmadım... 🌾
Edebiyat
“Uzattığımız saçlarımızı duygularımızı saklamak için kullandık.”
Güçlü olmak, kas geliştirip şişirmek anlamına gelmez. İnsanın, kaçmadan kendi tanrısallığıyla buluşması, kendi kafasına göre vahşi doğayla iç içe bir hayat yaşaması anlamına gelir. Öğrenebilmek, bildiklerimize katlanabilmek anlamına gelir. Dayanmak ve yaşamak anlamına gelir.