İmâm-ı Rabbânî (k.s.) Hazretleri, bir mektubunda şöyle buyuruyor:
Allâhü Teâlâ, Resûlullâh sallallâhü aleyhi ve sellem’i yaratmış olmasaydı, mahlûkatı yaratmaz ve Rab olduğunu izhar etmezdi. Hazret-i Âdem, su ile çamur arasında iken o, peygamber idi. Beşeriyetin Efendisi olan böyle bir Resûl-i Kerîm’i tasdik edenler, şüphesiz en hayırlı ümmettir.
İmâm-ı Rabbânî (k.s.) Hazretleri, bir mektubunda şöyle buyuruyor:
Allâhü Teâlâ, Resûlullâh sallallâhü aleyhi ve sellem’i yaratmış olmasaydı, mahlûkatı yaratmaz ve Rab olduğunu izhar etmezdi. Hazret-i Âdem, su ile çamur arasında iken o, peygamber idi. Beşeriyetin Efendisi olan böyle bir Resûl-i Kerîm’i tasdik edenler, şüphesiz en hayırlı ümmettir.
"Ya Rasülallah! Çi bâşed çün seg-i Ashab-ı Kehf
Dahili Cennet şevem der zümre-i ashab-ı tû
O reved der Cennet men der Cehennem key revast
O seg-i Ashab-ı Kehf men seg-i ashab-ı tû..."
Molla Cami
Ya Rasülallah Ashab-ı Kehf'in köpeği onlara sadakati ile Cennetlik oldu. Ben de senin ashabıyın köpeğiyim. Kıtmir Cennete giderken benim Cehennemlik olmam revamıdır?
Şu şiirdeki güzellik, yakarış, sadakatin önemi, tevazû maşallah, barekallah!
Ashab-ı Kehf, Hz.Hızır ve Hz.Musa, Zülkarneyn kıssaları sırasıyla anlatılmıştır. Kıssada geçen balık, mağara, iki denizin birleştiği yer, denizin derinlikleri, balığın dirilmesi, olayları sembolik anlamlarıyla incelenmiştir. Jung ve Freud psikolojinin derinliklerini bize anlatmaya çalışıp durmuşlar. Şimdi bu iki değerden birinin kur’an ayetlerine