Dostoyevskinin mektup seklindeki ilk romanı cok içimi ısıtmıstı. Bittiğinde sanırım kendimi boslukta hissedip neden diye sordum ne guzel islemissin aklini kagida dostoyevski tesekkur ederim ince ruhuna ve fikrine
İnsancıklarFyodor Dostoyevski · Can Yayınları · 202377bin okunma
Zamanında şöyle bir yazı yazmıştım
Birisi bana hikâyelerini ögrenene kadar asla insanları yargilamamı söylemişti. Anladığınızı düşünebilirsiniz ama anlamıyorsunuz
Oyuzden bir insan olarak avukat bulundurmak önemlidir . Hikayenizi anlaticak sesiniz olucak isminizi sölücek biri özellikle sesiniz çıkmadığında ozaman yazdigimda benim icin cok anlamliydi fakat bülbülü öldürmegi okuduğumda daha cok anlamlı oldu. hayatimdaki pismanliklarimdan birisidir bu kitabla daha erken tanisamamak..
Kitabı okurken genelde soyledigim sey george orwell sen ne yasadin ne gordunde bukadar dahice kurgu olusturup bunu birde yazıya döktün..
Kesinlikle okunmasi gereken bir kitap tesekkur ederim george orwell kusursuz zekana benide dahil ettigin icin..
Çogu zaman kitap sonlarında bir miktar gözüm dolar martin edenden sonra anladimki kitaba veda goz yaslariymis cumlerle kelimelerle ifade edemedigim guzellikte bir kitaptı enlerimin basinda yer alan fikrimi aydinlatan sorgulamami saglayan jack landona tesekkur ederim zira martin edene kendimi cok yakin hissettim
Dostoyevski romanını cok güzel bir dille anlatmak isterdim ama malesef öyle bir dil yok. Herkesin gozunun korktugu ama okundugunda tüh be neler kaçırdım diyecegini duyar gibi olduğum kitaptir