Tibet ve Güneybatı Çin'de bugün hala ayakta duran 250 taş kuleden tanesi. Çinli ve Tibetli bilim insanları, bu kulelerin MS 200 ile 1400 yılları arasında inşa edildiğini belirlediler. Bu yapılar depolama, savunma direkleri, statü sembolleri ve işaret fişekleri gibi çeşitli amaçlara hizmet etti. Sichuan Eyaleti ve Tibet Özerk Bölgesi'ne yayılmış olan bu 250 taş kule, güneybatı Çin'deki ağaçların üzerinde yükseliyor.
Kesilmiş taş, tuğla ve kerestenin birleşiminden inşa edilen bu anıtsal yapılar, kare, çokgen ve yıldız şeklinde olmak üzere çeşitli şekillerde gelir ve 5, 6, 10, 12 veya 13 noktadan oluşur. Kulelerin yaratılışı veya belirli işlevleri hakkında mevcut bir belge yoktur, bu da onların tarihi rolünü bir gizem haline getirir. Ancak bilim insanları bunların MS 200 ile 1400 yılları arasında inşa edildiğini ve depolama, savunma, statü ve sinyalizasyon için kullanıldığını tahmin ediyor.
Bu kuleler, yenilikçi bir depreme dayanıklılık tekniği sayesinde yüzyıllarca süren depremlere rağmen büyük ölçüde sağlam kalmış. Taşların arasına, sismik aktivitenin gücünü emmek için ahşap tahtalar ve kirişler yerleştirilmiş; bu, bölgeye özgü ve bugün bile hala görülebilen bir uygulama. Yıllar geçtikçe, bazı kuleler vandalizm, duyarsız yeniden kullanım veya tamamen ihmal edilmiş. Birçoğunun çatısı yok ve bu da yağmur suyunun girmesine ve temellerinin etrafındaki toprağı dengesizleştirmesine izin veriyor.