Ben bir fikir adamıyım. Fikir adamı demek, "fikir için yaşayan" demektir. Bu itibarla doğru veya yanlış her fikrin mutlak ve kâmil bir hürriyet içinde kendini ifade etmesi ülkemizin haysiyeti, vakarı ve şerefidir. Ne yazık ki, hürriyeti yalnız Batı'dan gelen abesler için kabul ediyoruz. Fikre ambargo koymayı, cinayetlerin en büyüğü telakki ederim.
Bediüzzaman Said Nursî bir havaridir. Bir mücahittir. Bir dünya görüşünün yayıcısıdır. Bu dünya görüşüne katılsın katılmasın, her namuslu insanın vazifesi; bu toprağın bağrından fışkıran salâbet, metanet, ciddiyet ve samimiyetini asırların imtihanlarından geçerek ispat etmiş bulunan İslâmî düşünceleri tamim ve neşir etmektir. Kanaatlerinden emin olanlar başka kanaatlerden nasıl endişe edebilirler? Hristiyanları aslanlara parçalatmak, Roma'nın ne işine yaradı? Zulüm her samimi düşünceyi kanatlandırır. Said Nursî'den niçin korktular? Işığa çıkan her düşünce, eğer isabetsizse, başka bir düşünce ile cerh edilir. Tenkidin, yerini cebre terk etmesi, aczimizin inkâr kabul etmez burhanı olur.
Bediüzzaman Said Nursî , kat'iyyen Kürtçü değildir. Dar anlamıyla bir Türkçü de değildir. Mükemmel bir Osmanlıdır ve Osmanlı milliyetçisidir. Osmanlı münevveridir ve Osmanlı münevverleri arasında da, inandığı davaları, değişmiş olan zamanın şartlarına göre çok iyi intibak ettirmesini bilen bir kimsedir. Harikulade kuvvetli bir hafızaya sahiptir. Batı kültürünü, Batı üniversitelerinden defalarca diploma almış olanlardan daha iyi anlamıştır.
Bediüzzaman Said Nursî 'nin eserleri doldurmaya çalışmaktadır. Risale-i Nur, insanları imana davet eden bir eserdir.
Hamdi KASABOĞLU (Diyanet İşleri Müşavere Heyeti Üyesi)
Bediüzzaman Said Nursî 'nin fikri etrafındaki süratli ve sürekli halkalanma bu arayışın neticesi olarak ortaya çıkıyor: Sahrada suya kavuşan bir kervanın duyduğu his gibi bir histir bu. Çeşmeye dudaklarını bir kere yapıştırdıktan sonra ayrılmak istemiyorlar. Herkes harareti ölçüsünde kana kana içiyor.
Risale-i Nur 'a karşı alınmış her türlü tertip neticesiz kalırken, bu hareketin tutunma ortamı bulabilmesi, onun bu asrın ihtiyacına cevap olduğu hakikatını, inkarı imkansız şekilde ortaya koymaktadır.
Bediüzzaman Said Nursî İmanı boğazlanan nesillere hayat kurtarıcı İslâm imanını telkin ve onun hayat nizamını yaşama çağrısında bulunmuştur.
Prof. Dr. Süleyman YALÇIN