Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Anti-Otoriteryanizm ve İktidarın Altüst Oluşu

Bakunin'den Lacan'a

Saul Newman

Bakunin'den Lacan'a Sözleri ve Alıntıları

Bakunin'den Lacan'a sözleri ve alıntılarını, Bakunin'den Lacan'a kitap alıntılarını, Bakunin'den Lacan'a en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Özgürlük gerçek temeli ik­tidar olan "güzel bir rüyadır."
Sayfa 122Kitabı okudu
Reklam
Nietzsche
Der ki: "Gerçekten bizleri 'doğru' ile 'yanlış' arasında herhangi bir anti tez olduğu­nu varsaymak zorunda bırakan nedir? Görünürlük derecelerini ve görünüşün da­ha aydınlık ve karanlık gölgeleriyle tonları olduğunu farzetmek yeterli değil mi?"
Sayfa 191Kitabı okudu
eğer otoriteye direniş projesi yorumların ve mücadelelerin çoğulluğuna açıksa, o zaman, bu mücadelelerin alabileceği biçimin ne olduğunu belirlemenin hiçbir yolu yok gibi görünecektir. Belli ki Anti-otoriterliğin tanımı kendi sınırlarını sağlar. Örneğin, faşizm gibi bir aşırı otoriter siyasal mantığın anti-otoriter bir proje olarak kurulması teorik olarak imkansız (umarım ki) olacaktır. Bununla birlikte, teorik olarak, ezilen beyazların siyahlara karşı [ya da hatta siyahların beyazlara karşı] hakları için savaştığını iddia eden ırkçı bir hareketin kendisini anti-otoriter bir mücadele olarak resmetmesini durduracak hiçbir şey olamaz. Açıkçası, bu tahakküme direniş projesinin etik bir içeriği olmak zorundadır. Bir takım etik sınırlar kavramı olmalıdır. Bu dış hatlar, öne sürdüğümüz gibi, artık bir özsel kimlikte temellenmiş olmaktan kurtarılmış olan anarşist ahlak ve akıl söylemlerinden temin edilebilirler.
Sayfa 256 - pdfKitabı okudu
Belki de ik­tidar öyle bir şeydir ki insan kimliğini hem tehdit eder hem de olu­şumu için gereklidir. Eğer direniş kimliği, tam da karşı olduğunu açıkladığı güçler tarafından kısmen oluşturuluyorsa, bu, direniş kimliğini epeyce sorunlu kılar. Bu, iktidara karşı direnişin yeri ola­rak kirlenmemiş bir kalkış noktası fikrinin altını oyar.
devrimci teorinin insan özüne bel bağlayışı yalnızca şüpheli değil içkin bir şekilde tehlikelidir.
Sayfa 114Kitabı okudu
Reklam
Dilde her zaman gösterilemeyen bir şey, bir aralık ya da bir tür tıkanma vardır -ama anlamlamaya imkan veren de kesinlikle an­lamlamanın bu başarısızlığıdır. Öyleyse, eksiklik, her zaman an­lamlama sürecinin parçasıdır. Gösteren asla gösterdiği varsayılan şeyi büsbütün açıklayamaz: "Bir sözcük söylediğimizde ya da oku­duğumuzda, safi sesin ya da mürekkep lekesinin üzerinde durma­yız . ... O sözcük aracılığıyla mevcut olmayan bir başkasını görü­rüz."
Sayfa 217Kitabı okudu
Bir alandaki özgürlük hep başka alanlarda­ ki tahakkümü gerektiriyor gibidir. Bu yüzden, bu derin küresel de­ ğişimlere rağmen, iktidar ve otoritenin çıplak ve acımasız kaçınıl­ mazlığı varlığını sürdürüyor. Tarihi yalnızca "tehlikeli bir tahak­ kümler oyunu" olarak gördüğünde haklıydı belki de Nietzsche.
Sayfa 22 - Ayrıntı Yayınları, İkinci Basım 2014, Çeviren: Kürşad KızıltuğKitabı okudu
Toplum kurmaca bir birliktir -hiçbir özü yoktur
Sayfa 123Kitabı okudu
Ancak düşünceyi devlet kodlamasından kurtarmak yoluyla kendimizi devletten kurtarabiliriz.
Sayfa 173Kitabı okudu
Reklam
Yaşam sürekli bir güçler mücadelesidir...
Sayfa 146 - AyrıntıKitabı okudu
Stirner, devle­tin, bireyin kendisini gerçekleştirme ve kendisinin değerini ifade etme hakkını inkar eden bir aygıt olduğunu savunur: "Devlet, be­nim kendi değerime ulaşmama izin vermez ve yalnızca benim de­ğersizliğim yoluyla varlığını sürdürür." Bireye uygulanan bir des­potizmdir: "Devletin her zaman sahip olduğu tek amacı bireyi sınır­lamak, evcilleştirmek ve tabi kılmaktır -o ya da bu genel ilkenin kulu haline getinnektir." Stirner'e göre, devlet yeni kilisedir, ikti­darın yeni yeridir, bireyin üstünde sahip olunan yeni otoritedir .. Üs­telik aynı ahlaki ikiyüzlülük yoluyla -artık meşru kanunların örtü­sü altında- işler.
Sayfa 100Kitabı okudu
İktidar, yukarıdan değil aşağıdan işleyebilir. * *Stirner'e göre de, devlet kendisine ait hiçbir özü olmayan boş bir iktidar yeridir: birliği bir yanılsamadır.
Sayfa 144 - pdfKitabı okudu
Gerçekte Deleuze ve Guattari psikanalizi yeni kilise olarak, üzerinde kendimizi artık Tanrıya değil Oidipus'a kurban ettiğimiz ve boyun eğdiğimiz sunak taşı olarak görür; psikanalistler "son rahiplerdir."
Sayfa 164Kitabı okudu
Geniş anlamda, yapısalcılık öznenin gerçekliğinin onu saran dil yapıları tarafından inşa edildiğini görerek gösterileni gösterene tabi kılmıştır. Bu yüzden, öznellikle ilgili özcü düşünceler reddedilir ve onların yerini tamamıyla anlamlamanın belirleyici yapısı alır.
Sayfa 41
295 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.