Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Bütün Şiirlerinden Seçmeler

Pierre Reverdy

Bütün Şiirlerinden Seçmeler Hakkında

Bütün Şiirlerinden Seçmeler konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.
8.5/10
4 Kişi
30
Okunma
10
Beğeni
1.094
Görüntülenme

Hakkında

”Saklandığım kapının arkasında Akşam gelmekte gecikecek Göğe bu baklava dilimi gözle bakıyorum, geceyarısı. Ateşten uçakların neredeyse hepsi geçti Alarm sinyalleri içinde bir silah vardı cebimde az aşağıda bir kanat çırpıyordu Gözyaşlarını tutuyordu ay Ve perdenin kıvrımlarında alaycı gülüşler vardı.”
Çevirmen:
Halil Gökhan
Halil Gökhan
Tahmini Okuma Süresi: 4 sa. 30 dk.Sayfa Sayısı: 159Basım Tarihi: Mayıs 1995Yayınevi: Kavram Yayınları
ISBN: 9789753660614Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Reklam

Kitap İstatistikleri

Kitabın okur profili

Kadın% 50.0
Erkek% 50.0
0-12 Yaş
13-17 Yaş
18-24 Yaş
25-34 Yaş
35-44 Yaş
45-54 Yaş
55-64 Yaş
65+ Yaş

Yazar Hakkında

Pierre Reverdy
Pierre ReverdyYazar · 1 kitap
Pierre Reverdy [13 Eylül 1889 - 17 Haziran 1960] eserleri esinlenilen ve günün kışkırtıcı sanat akımlarını, Sürrealizm, Dadaizm ve Kübizm'i etkilemek üzere ilerleyen Fransız bir şairdi. Şiiriyle geçen yalnızlık ve manevi tutum, Sürrealist inanca itiraz etti. Ancak, tanımlarının ötesinde bir şey arayan hakim olan "ismlerden" bağımsız olarak kaldı. Yazısı, yazdığı gibi "gerçekliğin yüce basitliği" arayan mistik bir misyonla olgunlaştı. Reverdy, Narbonne bölgesindeki Occitanie'de (Fransa'nın güneyi) doğdu ve Montagne Noire yakınlarında büyüdü.Ataları, kiliseler için yaptırılan işlerle ilişkili taşçı ve heykeltıraşlardı. Çocukluğu ve ilk yılları hakkında bilinenler çok az ve belirsizdir. Bazı kaynaklar, Reverdy doğduğunda, annesinin Arjantin'de yaşayan bir başka adamla evli olduğunu gösteriyor. Reverdy'nin babasının ve annesinin, 1897 yılına kadar birbirleriyle evlenemediğine inanılıyor. Babası ona okumayı ve yazmayı evde kendisi öğretir. Reverdy 1910 Ekim'inde Paris'e gelir ve orada ilk yıllarını yazmaya ayırır. Paris'te, Montmartre'daki Bateau-Lavoir merkezli sanatın öne çıktığı bir bölgede, Guillaume Apollinaire, Max Jacob, Louis Aragon, André Breton, Philippe Soupault ve Tristan Tzara ile tanıştığı belirtiliyor. Reverdy, 1915'te küçük bir şiir kitabı yayınlar. 1924'te çıkardığı çalışmalarının ikinci derlemesi Les épaves du ciel, onun daha fazla tanımasını sağlar. Bu şiirler, kısa, parçalı, keskin görselleri hatırlatan hacimli kelimelerden oluşuyor ve Kübist ressam ve heykeltıraşlar tarafından uygulanan Plastik sanatların edebi eşdeğeri gibi görülüyordu. İlk Sürrealist Manifestoda André Breton Reverdy'yi "o zamanın en büyük şairi" olarak selamlar. Louis Aragon, Breton, Soupault, Éluard kendisi için, "bize en yakın yaşlı, örnek şair" olduğuu söyler. 1917'de, Max Jacob, Vicente Huidobro ve Guillaume Apollinaire ile birlikte Reverdy, birçok Dadaist ve Sürrealist katkı içeren Nord-Sud gazetesini ("Kuzey-Güney") kurdu. 15 Mart 1917'den 15 Ekim 1918'e kadar Nord-Sud'un on altı sorunu yayınlandı. Reverdy, eserinin başlığı için ilham aldığını, 1910'da Paris Metrosu'ndan metro hattına gönderildiğine inanılan 1910'da Montmartre- Montparnasse ; Reverdy'nin bu iki seçkin şehir ilçesinin canlılığını birleştirmek niyetiydi Doğası gereği, Reverdy, sert ruhsal eğilimleri, kendini bohem Paris'in ateşli dünyasından uzaklaştırmak için kendisini zamanla götüren kasvetli bir adamdı. 1926'da, maddi dünyanın feshini simgeleyen törensel bir davranışta, el yazmalarının birçoğunu bir arkadaşlar topluluğu önünde yaktı. Katolikliğe döndü ve karısı Henriette ile Solesmes'deki Benedictine manastırının yakınında bulunan küçük bir eve geri çekildi. Paris ziyaretinde aralıklı dönemler hariç olmak üzere Solesmes, "yarı manastır hayata" sahip bir sonraki otuz yıldaki eviydi. Reverdy'nin en dayanıklı ve en derin ilişkilerinden biri de couturier Coco Chanel'le yapıldı . Romantik ilişkilerinin yoğun olduğu dönem 1921-1926 yılları arasında sürdü. Ancak bu ilk katılımın ateşi soğuduktan sonra, hala 40 yıl boyunca devam edecek olan derin bir bağ ve büyük dostluklar sürdürüyorlardı. Chanel'in toplumsal çemberini oluşturan servet ve aşırılık her zaman dehşete düşmüş ve ilgisini çekmişti. Reverdy, Paris'te popüler bir çılgınlık haline gelen Amerikan caziyle , Chanel'in küçümseyerek dile getirdiği bir gece hayatı ile süslenmişti. Ancak Şanel, şiirsel çıktısında gerekli bir bileşen oldu. Onun güvenini arttırdı, yaratıcı kabiliyetini destekledi ve el yazmalarını gizlice yayıncısıyla satın alarak finansal istikrarsızlığına yardımcı oldu. Chanel'e atfedilen ve süreli yayınlarda yayınlanan efsanevi özdeyişlerin, Reverdy'nin rehberliği altında hazırlandığını iddia etmektedir-bir işbirliği çabası. Yazı yazısına yapılan bir gözden geçirme, mektup yazar Chanel'in beceriksizliği ile mecburi besteci olarak Chanel'in yeteneği arasında tam bir çelişki ortaya koyuyor ... Reverdy, Chanel'in métier'inde yazdığı bir avuç özlü ifadeyi düzelttikten sonra "Chanelisms" "Yaşam ve tat üzerine dokunan daha genel bir doğa düşünceleri dizisi, cazibe ve sevgiyle ilgili bir dizi düşünce." Reverdy, sözde Chanel'in Nazilerle olan savaş zamanı konusunda tam olarak bilgi sahibi değildi. Ancak, kadınların daha zayıf ve daha savunmasız bir cinsiyet olduğuna dair bir inanışa abone olan bir adam olduğu için Chanel'in Alman çıkarlarını savunmaya ikna eden erkekler tarafından manipüle edildiğini mantığa varıldı. Ayrıca, sağlam bir Katolik olan Reverdy, Chanel'in ihlallerini ortadan kaldırmayı başardı. Nitekim o kadar güçlü ki onun ölümünün yakın olduğunu hisseden 1960'da son kırk yıl boyunca sevdiği kadına bir şiir yazmıştı. Reverdy 1960'da Solesmes'de öldü.