Çin ve Japon Mitolojisi kitaplarını, Çin ve Japon Mitolojisi sözleri ve alıntılarını, Çin ve Japon Mitolojisi yazarlarını, Çin ve Japon Mitolojisi yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Bir toplumun kaderi, ona ait düşünce biçimleri ile şekillenir ve bu nedenle onun gerçek tarihi aslında ona ait kültürün tarihidir. Çinlileri Çinli yapan ve Çin'i de Çin yapan, Çinlilere ait düşünce biçimidir.
Son zamanlarda elde edilen kanıtlar, dünyanın hemen hemen hiçbir yerinin, eski çağların büyük uygarlıklarının etkilerinden bağımsız kalmadığını ve bu uygarlıkların, tarihlerinin hiçbir periyodunda "mükemmel bir izolasyon" durumunda bulunmadıklarını ortaya koymaktadır. Bu bilgilerin ışığında, Viktoriyan etnologların çok fazla benzerlik
Uygarlık tarihi, aynı mit ve dini uygulamaların, birbirinden çok uzak ülkelerde aynı anda ortaya çıktığı hipotezini desteklememektedir. Kültür karışımları, biyolojik evrim ilkelerinin uygulanması ile açıklanamaz.
"Hiçbir soyut doktrin, insanın doğal eşitliğini savunandan daha yanlış ve zararlı değildir... Ortak yaşam tecrübesi, böyle boş bir hayalle yeterince çelişmektedir... En keskin zekaya ve en güçlü karaktere sahip insanlar diğerlerini yönetir ve en azından dışarıdan göründüğü kadarıyla, toplumun içine konulacağı kalıplara şekil verir... İnsanların gerçek idarecileri, bilgiyi daha da geliştren düşünürlerdir... Uzun vadede, toplumun güçlerini yöneten ve kontrol eden bilgidir. Böylece, yeni gerçekleri ortaya çıkaranlar, taç takmasalar ve ellerinde asa taşımasalar da insanoğlunun gerçek krallarıdır."
Çin’liler, bir insanın iki ruhu olduğuna inanırlar. Bunlardan biri Kwei ve bu ruh, Yin unsurunun doğasına katılır ve doğduğu topraklara geri dönerdi; diğer ruh ise Yang unsuruna katılan shen idi. Shen, yaşayan bedende İse, ona Khi ya da "nefes" adı verilirdi; ölümden sonra, "ming biçiminde, parlak bir ruh olarak yaşamaya devam ederdi". Kwei adındaki diğer ruh, hayat süresince, p’ob olarak bilinir; ölümden sonra, mezarda, cesedin yanı başında yaşamaya devam eder ve bu cesedin, doğudan ve batıdan "akan" iyi etkiler, yeşimtaşı, inciler, denizkabukları vs. tarafından korunduğuna inanılırdı.
Doğa'dan çıkan ve yaşayanları ve ölüleri etkileyen etki ya da "nefeslerle" ilgili en eski Çin öğretisi olarak gözükenler, Fung-shui teriminde toplanmıştır. "Fung" rüzgar ve "shui"de "rüzgarın dünya üzerinde dağıttığı bulutlardan gelen su" anlamına gelmektedir. Bazı rüzgarlar iyi, bazı rüzgarlar ise kötüdür.