Aylık “Çiçek Aşısı” Cins, 2020 Aralık sayısı ile raflarda! Cins, 63. sayısı ile okurlarını Turgut Uyar’ın “Hızla gelişecek kalbimiz/Şu gökyüzü bitse bile” dizesiyle yeniden selamlıyor.
Prof. Dr. Ömer Türker, “İslam Düşüncesi ve Çağdaş Sorunlar” adlı yazı dizisinde bu ay, “Tasavvuf Geleneğinin Açıklaması” adlı yazısıyla evrim teorisinin sorunlarını tartışmaya devam ediyor. Murat Güzel ise Batı düşüncesinin önemli isimlerinin düşünce tabanlı okumalarını yaptığı yeni köşesinde, Martin Heidegger’i yazdı. İbrahim Halil Üçer de Cins 2020 Aralık sayısındaki yerini “Varlığın Sesine Kulak Vermek: Bilimlere Birlik Kazandıran Nedir?” adlı yazısıyla alıyor. Ve Ayşegül Genç ise “Dağılmışlar İçin Bir Sözlük” adlı yazı dizinde Cins’in Aralık sayısına “omurga”, “müphem”, “mabet” ve “nakarat” kelimelerini yazdı.
“3 Soruda” sayfasında bu ay “neden okuyalım?”, “ne okuyalım?” ve “nasıl okuyalım?” sorularına Alfa Yayınları Genel Yayın Yönetmeni Mustafa Küpüşoğlu cevap verdi. Cins Kafalar’ın bu ayki konusu ise büyük Alman şair Rainer Maria Rilke oldu. “18 Soruda Nasılsın?” sayfasında ise sorularımızı gazeteci ve sunucu Mehmet Âkif Ersoy yanıtladı. Bu ayın orta sayfasını da Rumî’den seçilmiş rubailer süslüyor.
Sayımızın bu dosyasında, çağdaş kapitalizmi inceleyen çalışmaları ve özellikle Homo Economicus’un Ölümü kitabıyla bilinen Avustralyalı akademisyen Prof. Dr. Peter Fleming ile homo ekonomikusu doğuran şartları konuştuk. Fleming, günümüz toplumlarındaki mutsuzluğun ve bunalımların nedeni olarak homo ekonomikusun ideal insan figürü olarak ortaya çıkarılmasını gösterdi. Dosya bağlamında Serdar Bilir “Homo Economicus Modeli ile Kandırılan Modern İnsan”, Seyfullah Akkuzu “Sistemi Yaşat ki İnsan Yaşasın (!)”, Mehmet Baki Karahan “Yeni Ekonomik İnsan” ve Betül Taşçı ise “Duygularını Yitiren Ekonomik İnsan” adlı yazılarıyla dosyanın meselesini açımladılar.
Yazar ve senarist Tarık Tufan ile yeni romanı Kaybolan bağlamında kaçmayı, kaybolmayı, yabancılaşmayı ve yazgıyı konuştuk. Modern zamanın geçmiş zamanlara nazaran kaybolmaya daha açık olduğunu belirten yazar, çağımızın sanat eserlerindeki bellek, hafıza ve hatırlama temalarının artışını da buna bağlıyor.