Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Eski Türk Sanatı ve Avrupa'ya Etkisi

Fuad Köprülü

Eski Türk Sanatı ve Avrupa'ya Etkisi Gönderileri

Eski Türk Sanatı ve Avrupa'ya Etkisi kitaplarını, Eski Türk Sanatı ve Avrupa'ya Etkisi sözleri ve alıntılarını, Eski Türk Sanatı ve Avrupa'ya Etkisi yazarlarını, Eski Türk Sanatı ve Avrupa'ya Etkisi yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Maziden mahrum milletler, istikbale kuvvetle yürüyebilmek ve medeniyet âleminde kendilerine bir mevki temin etmek için hiç yoktan bir mazi yaratılmasına çalışılırken, bizim gibi çok zengin ve şanlı bir maziye malik bir milletin mazisine karşı nihayetsiz bir ısrar ile göz yumması ne büyük nankörlüktür.
Sayfa 189 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları- 2. Baskı• Josef Strzygowski/ Heinrich Glück/ Fuat Köprülü •Çeviri: A. Cemal KöprülüKitabı okudu
<<Dokuz Oğuz>> hükümdarının <<beş fersahlık mesafeden görünen ve yüz adamı istiab (içine alabilecek) edebilecek cesamette altın bir çadırı olduğunu belirtir. <<Ebu Dülef Mis’ar B. Muhalhâl>> Seyahatnamesinden
Sayfa 187 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları- 2. Baskı• Josef Strzygowski/ Heinrich Glück/ Fuat Köprülü •Çeviri: A. Cemal KöprülüKitabı okudu
Reklam
Edebiyat tarihi ile sanat tarihi arasında kavi rabıtalar bulunur..
Sayfa 184 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları- 2. Baskı• Josef Strzygowski/ Heinrich Glück/ Fuat Köprülü •Çeviri: A. Cemal KöprülüKitabı okudu
Mimar <<Sinan>>ın kimi zaman Arnavut veya Macar, kimi zaman da Rum veya Hristiyan devşirmesi olduğunu söylerler. <<Ağaoğlu Mehmet>> Sinan’ın büyükbabasının Türk olduğunu aşikâr iltibaslar neticesi hasıl olduğunu isbat etmiştir.
Sayfa 170 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları- 2. Baskı• Josef Strzygowski/ Heinrich Glück/ Fuat Köprülü •Çeviri: A. Cemal KöprülüKitabı okudu
söylesen inanmazlar :)
İstanbul’daki sultan saraylarına kıyas edilecek olursa, Yüksek Rönesans’ın ve Avrupa Barok’unun kuvvet merkezleri, muazzam faaliyetler bakımından, âdeta bir hiç durumunda bulunuyorlardı. Maddi araçlara bağlı olmayan <<Sinan>>ın geniş tesir dairesine mukabil, çağdaşı olan <<Michelangelo>> elîm bir durumda idi.
Sayfa 168 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları- 2. Baskı• Josef Strzygowski/ Heinrich Glück/ Fuat Köprülü •Çeviri: A. Cemal KöprülüKitabı okudu
Avrupa kültür ve irfanı yanında diğer yüksek kültür ve irfanların da bulunduğu ve bu kültür ve irfandan bizim Bellini, Rembrandt ve Göethe gibi en büyük dahi sanatçılarımızın da ilham aldıklarını düşünmekteyiz Heinrich Glück
Sayfa 162 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları- 2. Baskı• Josef Strzygowski/ Heinrich Glück/ Fuat Köprülü •Çeviri: A. Cemal KöprülüKitabı okudu
Reklam
Avrupalıların alışmış olduğumuz realizm ve natüralizm yerine; eserlerini yarattıkları memleketlerin sanat unsurlarını kapsayan ve kısmen de kendi karakterlerini taşıyan ince ruhlu sanat yaratmak Türklerin özelliklerini teşkil eder(…)
Sayfa 161 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları- 2. Baskı• Josef Strzygowski/ Heinrich Glück/ Fuat Köprülü •Çeviri: A. Cemal KöprülüKitabı okudu
Osmanlı Kubbesi
Ayasofya kilisesi dolayısiyle, Türklerin zihninde doğmasından çok önce, Osmanlılar, mimarlık sanatlarında kubbeyi temel unsur olarak çoktan almış bulunuyorlardı.
Sayfa 160 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları- 2. Baskı• Josef Strzygowski/ Heinrich Glück/ Fuat Köprülü •Çeviri: A. Cemal KöprülüKitabı okudu
Timur’un hayvanat bahçesi
Timur’un içinde hayvanat parkı bulunan Semerkant bahçeleri meşhurdu; Bağdat Sultan’ın sarayındaki Alman elçilik heyeti, içinde acayip hayvanlarla kuşların bulunduğu kafeslere tâ 1167 yılında hayran kalmıştı.
Sayfa 131 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları- 2. Baskı• Josef Strzygowski/ Heinrich Glück/ Fuat Köprülü •Çeviri: A. Cemal KöprülüKitabı okudu
Osmanlı’da sanatkârlar memurluk kisvesi taşımasına karşılık Avrupa’da hümanist sanat bir taraftan Michelangelo ile Papa Julius ll. arasındaki münasebetlerde olduğu gibi uyuşmazlıklara götürebilirken, öbür taraftan Leonardo gibi ansiklopedik bilgi sahiplerinin ortaya çıkmalarına da hizmet ediyordu.
Sayfa 123 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları- 2. Baskı• Josef Strzygowski/ Heinrich Glück/ Fuat Köprülü •Çeviri: A. Cemal KöprülüKitabı okudu
Reklam
Osmanlı Yeniçeri Ocağı,
Her şeyden evvel askerdiler, bu askerlik hizmeti yanında gelenek icabı bir yan - sanat öğrenmek mecburiyetinde bulunuyorlardı.
Sayfa 122 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları- 2. Baskı• Josef Strzygowski/ Heinrich Glück/ Fuat Köprülü •Çeviri: A. Cemal KöprülüKitabı okudu
Sanatkârlar
(…) saray unvanları verilmek sûretiyle mükâfatlandırılır: böylece mimar Mehmet Ağa, bir okuma rahlesi imâl ettiğinden dolayı, <<Bevvap>> (saray kapıcısı) unvanını aldı (…)
Sayfa 122 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları- 2. Baskı• Josef Strzygowski/ Heinrich Glück/ Fuat Köprülü •Çeviri: A. Cemal KöprülüKitabı okudu
Dünya sınırları ise artık yeteri kadar geniş değildi; nitekim 16. asırdan bu yana sayıları çığ gibi artan seyahat kitapları yeni şeyler öğrenmek için duyulan şiddetli isteğe karşı şahitlik etmektedir.
Sayfa 121 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları- 2. Baskı• Josef Strzygowski/ Heinrich Glück/ Fuat Köprülü •Çeviri: A. Cemal KöprülüKitabı okudu
Doğu Asya ile Pasifik Okyanusunun Güney ciheti zaten kuşların balıklara ve balıkların kuşlara dönüşmesine ait mitlere sahiptirler.
Sayfa 111 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları- 2. Baskı• Josef Strzygowski/ Heinrich Glück/ Fuat Köprülü •Çeviri: A. Cemal KöprülüKitabı okudu
Bu geometrik tezyinatın Greklerden ve hâtta eski Mısırlılardan (Riegel) geldiğine ve arabesk adının işaret ettiği gibi, Türklerle hiç bir ilgisi olmadığına dair ciltlerle kitap yazmışlardır.
Sayfa 102 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları- 2. Baskı• Josef Strzygowski/ Heinrich Glück/ Fuat Köprülü •Çeviri: A. Cemal KöprülüKitabı okudu
29 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.