Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Felsefeye Yolculuk

Frank Thilly

Felsefeye Yolculuk Gönderileri

Felsefeye Yolculuk kitaplarını, Felsefeye Yolculuk sözleri ve alıntılarını, Felsefeye Yolculuk yazarlarını, Felsefeye Yolculuk yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Hazzın giderilmesi arzunun tatmin edilmesi yada arzunun hiç olmaması ile mümkündür. Epikuros
Reklam
Epikuros
Felsefe tarihinde belki hiçbir felsefeci bu kadar yanlış anlaşılmamış ve elestirilmemiştir.
Pisagor, yaşamı bir halk oyununa benzetmektedir. Ayırımı satın alan ve satan, olma durumuna bağlı olarak üç insan şeklinde yapmıştır- satanlar kâr fırsatı dışında oyunla ilgili olmayan kişilerdir; oyunda katılıma olarak bulunanlar bir övgü ve onur peşindedirler ve gözlemciler ki onların ne kazanma ne de onur sahibi olma gibi bir amaçları yoktur, tek istedikleri akıldır.
Sayfa 41
Reklam
Bireyler kendi yararlarını ön planda tuttukları için insanların tümünün üzerinde anlaştıkları davranış kuralları, doğal haklar ve mutlak doğruluk yoktur.
Sayfa 145 - Karbon Kitaplar
"Bilgi erdemdir"
Sokrates , bu soruya bilgi en yüksek iyidir yanıtını vermektedir. Sokrates ,törebiliminin merkez savı , bu formülü içermektedir: " Bilgi erdemdir . " Doğru davranmak için doğru düşünülmesi gerekmektedir. Bir kişinin bir gemiyi idare etmesi ya da bir devleti yönetebilmesi için, geminin oluşum ve işlev bilgisine ya da devletin doğası ve amacı bilgisine sahip olması gerekmektedir. Benzer olarak, bir kişi erdemin ne olduğunu bilmiyorsa özdenetimin ve mertliğin ve doğruluğun ve inançlılığın ve bunların karşıtlarının anlamını bilemeyecektir. Bilgi, erdem için hem gerekli hem de yeterlidir. Bilgi olmaksızın erdem olanaksızdır ve bunun sonucu olarak erdemli davranış gerçekleşemez. Hiç kimse isteyerek kötü ya da isteyerek iyi değildir. Hiç kimse gönüllü olarak şeytana uymaz ya da şeytansı davranışlarda bulunmaz. İyiliğe karşı şeytanı tercih etmek insan doğasında yoktur.
Sayfa 83 - Karbon Kitaplar
Kötülük sorunu
Eğer Tanrı her şeyi yaratmış ve önceden belirlemişse ve aynı zamanda kendisi mutlak olarak iyi varlık ise yaratılan için her şeyin en iyisini istemiştir ve kötülük olarak adlandırılan şeyde bile bir şekilde bir iyilik bulunmalıdır. Kötülük, bir bütünün güzelliğine katkıda bulunan bir resmin gölgeleri gibi, dünyanın iyiliğinin olmazsa olmazıdır.
Sayfa 195 - Karbon Kitaplar
fizik
Aristo'nun yapı ve hareket bilimi olan fizik alanındaki düşüncesi Demokritos'un atomcu ve mekanik kuramına karşıt olarak karakterize edilebilir. Aristo, yapısal dünyadaki bütün oluşumların, nitel olarak atomların yerel ilişkilerindeki değişim terimleriyle açıklama girişimini reddetmektedir. Ona göre, özdek Demokritos'un yaptığından daha dinamik olarak yorumlanabilir. Demokritos, özdeği pasif ve devinim - siz olarak algılamaktadır; gerçekten de o , canlı özdekçilik nitelikleri üzerinde durmaktadır. Boş uzay, atomlar nedeniyle reddedilmektedir ve uzam bir kuşatılmış ve kuşatılan yapı arasında sınır olarak ifade edilmiştir. Eğer bir şey, başka bir yapı ile bağlantılı değilse, uzayın içinde değil demektir ; böylece sabit yıldız ların ötesinde uzay yoktur çünkü onları sınırlayacak hiçbir yapı bulunmamaktadır; dünya sonludur ve bir bütün olarak hareket etmez, yalnızca parçalarında değişiklikler meydana gelir. Uzay, hareketten yoksun olarak algılanamadığına ve Tanrı hareket etmediğine göre, Tanrı uzayda değildir.
Sayfa 126 - Karbon Kitaplar