Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Fütuhat-ı Mekkiye 12

Muhyiddin İbn Arabi

Fütuhat-ı Mekkiye 12 Sözleri ve Alıntıları

Fütuhat-ı Mekkiye 12 sözleri ve alıntılarını, Fütuhat-ı Mekkiye 12 kitap alıntılarını, Fütuhat-ı Mekkiye 12 en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
iman nurani bir keşftir ve kuşku kabul etmez. Delilden hareket eden ise delilini zedeleyecek kuşkudan kendini salim tutamaz. Bu kuşku onu incelemeye ve araştırmaya sevk eder. Bu nedenle delilden hareket edeni imandan mahrum saydık, çünkü iman zevali kabul etmeyen ilahi bir nurdur.
Reklam
Boyun eğmeye karşı boyun eğme Rab ve kullarda Engelleme ve verme . Cimri ve cömertten Salaha karşı salah - . Fesada karşı fesad ■ İttifaka karşı ittifak İnada karşı inat .
Kardeşim! Nefsin hilelerinin ne kadar gizli ve bilgisizlik perdesinin -kendisi yok olsa bile- ne kadar güçlü olduğuna bakınız!
Konuşan, içindeki anlamın anlaşılması için, söz konusu kelimeleri dışta var etmeyi irade edendir.
Reklam
Bilmelisin ki, Allah’ın gizli, iyi, veli kulları vardır. Onlar ile insanlar arasında alışkanlık perdeleri bulunur ve onlar insanların arasında gizlenir. Onların üzerinde kendilerini insanlardan ayırt eden bir özellik görünmez. Onlar vasıtasıyla Allah Teala âlemi korur ve kullarına imdat buyurur. Onlar gökte tanınır, fakat insanlar arasında bilinmezler. Dünya ve ahirette sıkıntılar onlarındır. Onlar, nebi veya şehit olmadıkları halde, nebi ve şehiderin kendilerine gıpta ettiği kimselerdir. Onlar ne dünyada tanınır ne de ahirette kimseye şefaat ederler. Onlar, sırlarında Hak ile birlikte kalan kimselerdir.
Allah katında açılan bütün kapılar rahmet kapısıdır. Ancak orada kendisinde acı bulunmayan zahiri rahmet kapıları olduğu gibi belli bir vakit acının bulunduğu batini rahmet kapıları da vardır. Bu kapılarda rahmetin hükmü işin sonunda ortaya çıkar. Öyleyse acılar geçici, hazlar sabittir. Başka bir ifadeyle âlem, özü gereği rahmete mazhar, dolaylı olarak acı çekendir. ‘Allah Aziz ve Hakimdir.’191
insan ancak hilim gösterdiği kimseye karşı gücü varken halim olabilir.
Reklam
Fikir akla varana kadar hayal kendisine eşlik eder.
Sayfa 200
Hakikader değişmez! Şe’n, hükmedilende bir hükmün ortaya çıkmasıdır. Öyleyse bir açıdan O’nun zatı inmeyi talep ederken bir açıdan talep etmez. Binaenaleyh Yaratan yaratılanı talep ederken bilen bilineni talep eder!
Acıların sebeplerini görmek, sebebini görmediği halde azapta acıyı bulmaktan daha ağırdır. Bu durum, bilhassa sebebi ortadan kaldırmaya gücü yettiğini biriyse böyledir.
Bilmelisin ki, Allah’ın iyilik etmek üzere açtığı kapıları olduğu gibi bazı kapıları daha vardır ki, onların açılma vakti henüz gelmemiştir ve onları da iyilikte bulunmak üzere açar. Allah’ın bir takım kapıları daha Yirmi Üçüncü Sifir 123 vardır ki, onları acılar için açar. Bu ‘azap’ diye ifade edilir. Çünkü mensupları işin sonunda ona döner ve ondan tat alırlar. Çünkü azap kendisine Rabbini hatırlatmıştır. İnsana zarar isabet edip de sebepler ortadan kalkarsa -ki bu en şiddedi azaptır- Rabbini hatırlar ve iradesiyle değil zorunlu olarak O’na yönelir. Bu durumda kendisini Allah’a döndüren ve O’nu kendisine hatırlatıp gaflet ve unutmanın etkisinden kurtaran bu elemden haz duyar. İşte bu nedenle onu ‘azap’ diye isimlendirmiştir. Öyleyse azap, yerleştiği kimseye rahmetin ulaşacağını müjdeleyen bir kelimedir. Güçlük ve rahatlık esnasında Hakkın kullarına müjdeyi ulaştırması ne büyük inceliktir! Böyle olmasaydı ‘Azap kelimesinin hakkında gerçekleştiği kimse,m ayetinde geçen kelime gerçekleşmezdi. Burada azap lafzı zikredilmiştir. İbrahim Peygamber şöyle der: ‘Babacığım! Rahman’ın azabının sana temas etmesinden korkarım.’1*9 Rahman bir insana acı ve elem verirse, bu elemin içinde rahmet bulunmalıdır ve o rahmeti elem sahibi haz olarak alır. Misal olarak kullanılması şifa verecek ilacın içilmesini verebiliriz.
Kimin konuşması nefsine dayanırsa, perdelenir! Nitekim Hak kulu vasıtasıyla konuştuğunda, kulun makamının gerektirdiği şekilde, kelamı zahir olur. Cevabı ona döndürdüğünde, kendisiyle değil, O’nunla Hakka ibadet eder ve hükmü Rabbinin kelamı üzerinde ortaya çıkar. Hak da ona nida eder.
145 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.