Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Eylem, Uygulama, Üretim Sanatları

Gündelik Hayatın Keşfi-1

Michel de Certeau

Gündelik Hayatın Keşfi-1 Sözleri ve Alıntıları

Gündelik Hayatın Keşfi-1 sözleri ve alıntılarını, Gündelik Hayatın Keşfi-1 kitap alıntılarını, Gündelik Hayatın Keşfi-1 en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Bir zamanı olanaklı kılan şeyin ne olduğu ancak o zamanın bitişinden sonra söylenebilir; sanki kitaplaşması için zamanın ölmesi gerekir.
Sayfa 2 - dost kitabeviKitabı okudu
Burada alçak sesle ve köylüler arasında söylenmedikçe hiçbir doğru dile getirilemez: " Agora a gente sabe, mas nao pode diz er alto" (İnsanlar şimdi biliyorlar, ama bildiklerini yüksek sesle söyleyemezler)
Sayfa 86 - Dost Kitabevi Yayınları, 2009Kitabı okudu
Reklam
Sanat, bilgiyi aşan ve estetik bir biçime sahip olan uygulamaya dayalı bir bilgidir.
Sayfa 162 - Dost Kitabevi Yayınları, 2009Kitabı okudu
Kültür de şiddetle gelişir
Kültür de gerilimlerle, sık sık da şiddetle gelişir. Bu gerilim ve şiddet ögesine, simgesel dengeler kazandırır, kısa ya da uzun süreli uzlaşmalar ve muhasebe sözleşmeleri sağlar. Tüketim taktikleri yani zayıfın güçlüden çıkar sağlamak, güçlüyü oyuna getirmek için kurduğu bu mühendislik bilgisi, bu nedenle, günlük alışkanlık, tutum ve uygulamaların siyasallaştırılması sonucunu getirir.
Sayfa 52 - Dost Kitabevi Yayınları, 2009Kitabı okudu
"İnanmak sözcüğünü severim. Çünkü insanlar genelde 'biliyorum' dediklerinde aslında 'inanıyorum' dedikleri­ni bilmezler". Marcel Duchamp
Sayfa 293 - Dost Yayınevi
Reklam
Sıradan insan, hem hümanist ironinin kabusu ya da felsefi rüyası hem de "herkesin", saçma, alaylı mutsuzluğunu ifade etmesini sağlayan yazıyı inanılır kılan bir referanstır (ortak tarih) . Ama aydınların yazısı, "halkın" içinden gelen bu sıradan muhatabını, kendi üstdilinin travestisi olarak kullandığında, ayrıcalıklarını elinden alan ve kabuğundan çıkmasını sağlayanı da ortaya çıkarmış olur: Artık Öteki, Tanrı ya da Esin Perisi değil Anonim olandır.
Sayfa 68 - Dost Kitabevi Yayınları, 2009Kitabı okudu
Okumak: Bir Kaçak Avlanma İşi
Sayfa 279 - Dost Kitabevi Yayınları, 2009Kitabı okudu
İnanç yıpranır.
İnanç yıpranır. Ya da daha doğrusu, medyaya ve boş vakit etkinliklerine sığınır. Tatile çıkar; ama burada da reklamcılık, ticaret ve moda tarafından ele geçirilen ve işlenen bir nesne haline gelir. Giden ve kaybolan bu inanışları yakalayabilmek için, şirketler de inanılırlık taklitleri üretirler.
Sayfa 297 - Dost Kitabevi Yayınları, 2009Kitabı okudu
Barthes'in üç okuma türü
Barthes üç okuma etkinliği türü ayırt etmiştir: Sözcüklerden zevk alan okuma türü, metnin sonunu getirmeye çalışan ve "beklemekten kurtulmaya" çabalayan okuma türü, yazma arzusunu besleyen okuma türü. Biri erotik, öbürü avcı, diğeri de erginleyici okuma türleri.
Sayfa 290 - Dost Kitabevi Yayınları, 2009Kitabı okudu
Reklam
Yürümek
Yürüyen kişi seçen, seçim yapan kişidir. "Kentin kullanıcısı, sözcelerden, bunları gizlice etkin kılmak amacıyla, parçalar kesip alır" der Barthes.
Sayfa 195 - Dost Kitabevi Yayınları, 2009Kitabı okudu
Metis: taktik
Günlük yaşamımızdaki pek çok alışkanlık, tutum ve uygulama (okumak, konuşmak, dolaşmak, pazara gitmek ya da yemek yapmak vb.) taktik türündendir. Ve "eylem, uygulama ve üretim tarzlarının" büyük bir bölümü de taktiktir: "Zayıf olanın", "güçlü olana" (erk sahipleri, hastalık, şiddet ya da bir düzenin uyguladığı şiddet vb.) karşı başarıları, dolap,oyun ve dümen çevirme sanatı, "avcılara" özel hileler, tuzaklar, el çabukluğu, çokbiçimli simülasyonlar (öykünmeler) , mücadeleci oldukları kadar şairane, sevinçli, neşeli bulgular, hepsi taktiktir. Bu operasyonel performanslar, çok eskilere dayanan bir bilgiyi gerektirir. Yunanlılar, bu bilgiye "metis" adını veriyorlardı
Sayfa 55 - Dost Kitabevi Yayınları, 2009Kitabı okudu
Sınır koyma eyleminin meydana getirdiği bir çelişkiyle, iki beden arasında, bunların birbirleriyle temas etmeleri sonucunda ortaya çıkan farklılıklar aynı zamanda bunların birleşme noktalarıdır. Birleşim ve ayrılık bu bağlamda birbirlerinden ayrı düşünülemezler.
Sayfa 227
Esse est percipi" (var olmak, görülmektir) Jorge Luis Borges
Sayfa 294 - Dost Kitabevi Yayınları, 2009Kitabı okudu
Okuma
Okuma, kendisini belirleyen topraktan bağımsızlaşır. Buradan kopar. Gözün özerkliği, bedenin metinle giriştiği suç ortaklıklarını askıya alır; bedeni yazının alanından bağışık tutar; yazıyı bir nesne (object) haline getirir ve öznenin dolaşım olasılıklarını artırır.
Sayfa 290 - Dost Kitabevi Yayınları, 2009Kitabı okudu
48 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.