Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Hapishane Defterleri 2. Cilt

Antonio Gramsci

Hapishane Defterleri 2. Cilt Gönderileri

Hapishane Defterleri 2. Cilt kitaplarını, Hapishane Defterleri 2. Cilt sözleri ve alıntılarını, Hapishane Defterleri 2. Cilt yazarlarını, Hapishane Defterleri 2. Cilt yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Bana öyle geliyor ki, kişinin ölümden sonraki hayata inanmaması aşağılık bir şeydir ve belki de buna inanan birinin işlediği aşağılık suçtan da kötüdür.
Her zaman, halk ile aydınlar, halk ile kültür arasında bir mesafe olmuştur
Reklam
Edebi yapıtların görünümlerinde bir ritim olup olmadığını incelemeli: Bunlar belli dönemlerle mi yoksa köklü tarihsel değişimlerin semptomlarıyla mı örtüşüyor? Bu çalışmalardan bir liste oluşturmak gerek: Gerçek anlamda ütopyalar, felsefi romanlar, belli bir ülkeninkilerle çeliştiği düşünülen belli geleneklere ve kurumlara sahip, uzak ve bilinmeyen [ama gerçek] ülkelere değinen kitaplar. T. More'dan Ütopya, Bacon'dan Yeni Atlantis, Fendon'dan Hazlar Adası ve Salento (ve yine Telemachus) Swift'ten Gulliver'in Maceraları gibi
Dramatik sanattaki otantik yani, anlamını yitirmiş "sahici" kelimesi yerine kullanılan daha güçlü bir kelime) modern çaba, görüntü bağlamında, bilinçli, yaşamdaki absürtlüklere, çözümlemeye yöneliktir. Bunun dışında tiyatro, çok güzel bir avutucu, oyun, hoş bir meşgale dışında bir anlam ifade etmez
Seküler öğeler, bana göre tam olarak seküler bir kültürün içini dolduramadıklarından, halkın entelektüel ihtiyaçlarını karşılayamamıştır; çünkü modern dünyanın gereklerine uygun yeni bir hümanizm yaratamadığından soyut, dar açılı, fazlasıyla bireyci ve egoist bir dünyayı temsil etmiştir.
Hükümet emirleri"nin ötesini ve bireysel yaşamın mütevazı yanlarını görmeye isteksizdir. Kısacası, düz ovadaki varlığından memnundur ve yükseklere çıkma isteği yoktur
Reklam
Zariflik, incelik ve hafif bir dokunuşla yapıldığı takdirde harika bir düzenli röportaj (ya da yorum) köşesi olabilir. Bunu, cezalandırıcı adaletin ve onun tüm somut biçimlerinin karşıtı olan tazminat adaleti ile tamamlanması gerektiğini düşünen Eugene Sue'ya ait Les Mysteres de Paris'te ortaya atılan "suç" teorileri ile birleştirin.(l) "Suçlu darağacının hemen karşısına, üzerinde grand homme de bien* yazılı bir kaide dikilidir. Bir erdem rezilliği." (Kutsal Aile ile karşılaştırmak gerek.)
*büyük ve iyi adamKitabı okudu
Hegel'in, tarihte bütün olayların iki kez gerçekleştiği sözünü; Marx'ın, olayın ilk seferde trajedi ikinci seferde fars olarak gerçekleşeceği şeklindeki düzeltmesi. Bu fikir daha önce Hegel'in Hukuk Felsefesinin Eleştirisine Katkı adlı eserde dile getirilmişti: "Aiskhylos'un Zincire Vurulmuş Prometheus adlı tragedyasında hali hazırda trajik biçimde ölümüne yaralanmış Yunan tanrıları, Lucianus'un Diyaloglar'ında komik bir şekilde yeniden ölmek zorunda kalmışlardı. Tarih neden böyle bir çizgi izliyor? Yani insanlık da kendi geçmişinde eğlenceli bir şekilde yer almalıdır."
Vita di Cavour, tam bir tarihsel muzipliktir. Eğlenceli edebiyatın bugünkü modası Alexandre Dumas tarafından örneklenen biyografik roman ise, Panzini, yeni Panson du Terrail'dir. Panzini'nin, gösterişli bir şekilde sergilemeye çalıştığı şudur: O, insan davranışları hakkında "neyin ne olduğunu bilir" ve öyle aşırı becerikli bir gerçekçidir ki, onu okuyanlar en azından çok da cahil olmayan Condorcet'e veya Bemardin de Saint-Pierre'e sığınınak isteyecektir. Panzini, tarihsel bağları kurmaksızın bir kişiliğe odaklanır. Tarih ne kişiliklerle ne de diğer sosyal güçlerle ilişkili bir eğlendirici küçük hikayeler dizisidir. Bu, gerçekten yeni bir tür Cizvitliktir ve hatta eseri ilk yayınlanırken okuduğuında tahmin ettiğimden çok daha bariz bir Cizvitliktir. "Sözde değil özde savaşçıların soyluluğu" klişesi, tek tek generaller (La Marmara, Della Rocca hakkında sıklıkla dile getirilen ve kimi zaman bilinçsizce küçümseyici dille ifade edilen bakış açılarıyla kıyaslanabilir. "Della Rocca bir savaşçıydı. O, 1866'da Custozza'daki büyük cesareti ile öne çıkmamıştı. inatçı bir savaşçıydı ve bu nedenle resmi bültenler göndermeyi reddederdi." (Bu, cidden L'Asino gibi ko mik gazetelerde görülebilecektürden bir cümle. Della Rocca, bizzat Kral'ın da içlerinde olduğu bu topluluğun kötü edebi kalitesinin farkında olan Cavour'a, General kadrosunun bültenlerini yollamayı reddetınişti.) (La Marmora ve Ciaidini'ye yönelik bu tür başka göndermeler de vardır; Cialdini, Piedmontlu olmasa da; kendini öne çıkaran başka Piedınontvari bir generalden de söz edilmez; Persana'ya başka bir referans."
"İki tür öldürme biçimi vardır: Biri açık açık öldürme eylemiyle adlandırdığımız; diğeri ise bu hassas edebi kelamı genellikle üstü kapalı bırakan biçimi: 'hayatı imkansız kılmak.' Bu; bir sürü görünmez suç ortağının olduğu, yavaş ve karanlık bir cinayet biçimi. Bu, ne yargıcı ne de hükmü olan bir Engizisyon tarafından yürütülen 'coroza'sız*, alevsiz bir ateşe atma cezası"
*İdama mahkum edilenlerin başlarına takılan bir metre uzunluğunda sivri uçlu başlıkKitabı okudu
52 öğeden 31 ile 40 arasındakiler gösteriliyor.