Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

İktidar Olmadan Dünyayı Değiştirmek

John Holloway

İktidar Olmadan Dünyayı Değiştirmek Gönderileri

İktidar Olmadan Dünyayı Değiştirmek kitaplarını, İktidar Olmadan Dünyayı Değiştirmek sözleri ve alıntılarını, İktidar Olmadan Dünyayı Değiştirmek yazarlarını, İktidar Olmadan Dünyayı Değiştirmek yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
295 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
·
25 günde okudu
Varoluşum 1
Sartre'ın Özgürlük Yolları serisi gibi Hayko Cepkin'in Beni Büyüten Şarkılar albümü gibi beni 'Ben' yapan kitaplarıma inceleme yazma serisine başlamak istedim incelemeden de ziyade bir saygı duruşu ve gelecekteki 'Ben'e de ne olur ne olmaz diye kendini hatırlatma gayesi ve biraz da belki birilerine daha bir varoluş
İktidar Olmadan Dünyayı Değiştirmek
İktidar Olmadan Dünyayı DeğiştirmekJohn Holloway · İletişim Yayınları · 201522 okunma
Borsada yeni rekorlar kırılırken ve şirket yöneticilerinin maaşları baş döndürücü miktarlara ulaşırken, sokaklarda gittikçe daha fazla dilenen insan gördükçe, yeryüzündeki yanlışların tesadüfi haksızlıklardan ibaret olmadığını, yanlış bir sistem bütününün parçaları olduklarını hiss ederiz
Reklam
Milyonların sefaletinden bilfiil sorumlu olanlara şerefler behşedilip General, Savunma Bakanı, Başkan payeleri verilirken, bağımsız bir eğitim için mücadele eden öğrenciler hapsediliyor
Çığlık
1998'de en zengin 358 kişinin serveti yeryüzündeki tüm insanların %45'inin ( yaklaşık iki buçuk milyardan fazla) toplam yıllık gelirinden daha fazlaydı. Zengin ve yoksul arasındaki açık, sadece ülkeler arasında değil, ülkelerin kendi içlerinde de gittikçe büyüyor.
Mücadelenin meselesi, sermaye ile onun kendi kuralları doğrultusunda ilişkiye geçmek değil, sermayeden başka bir boyuta geçmektir, lakin sermayenin asla varolamayacağı bir yöntem içinde ondan uzaklaşarak: Kimliği kırarak, zamanın homojenleşmesini kırarak.
Sayfa 286 - 287 11. Devrim?Kitabı okudu
Reklam
İnsanlık onuru hareketi, pek çoğunun ya da çoğunluğunun mücadele olarak bile görülmediği, fakat bu kaotik mücadeleler zenginliğinin yapma-gücünü özgürleştirmek için, insan eyleyişini sermayeden serbestleştirmek için verilen tek bir mücadele olmasından ötürü, mikro-politik bir yaklaşımı gerektirmeyen, baskıya karşı son derece farklı mücadeleleri içerir. Bu bir politika olmaktan ziyade, anti-politikadır, çünkü, "poiltika" sözünün devlete çıkan bütün yan anlamları ve kamusal ile özel olana arasındaki farklılıklarla birlikte, eyleyişin bozulmasının karşısında ve ötesinde hareket etmektedir.
Sayfa 284 - 285 11. Devrim?Kitabı okudu
Toplumsal ilişkilerin meta mübadelesine indirgenmesi karşısında, arkadaşlık, aşk, yoldaşlık, ortaklık nakışı: Komünizmin malzemesi budur. İtaat-dışı olanlar devrimin anti-kahramanlarıdır. Bu elbette ki pasif olmak için yapılan bir çağrı değil, daha ziyade devrimci Zapatista örgütlenmesinin düşüncesini, sıradan-dolayısıyla-isyankâr olduğumuzu temel ilke olarak görmektir.
Sayfa 283 - 11. Devrim?Kitabı okudu
Zaman içinde labirentin duvarları kişinin içine girer. Harici sınırlamalar, içsel tanımlamalar, öz-tanımlar, kimlikleri üstlenilmiş roller haline gelir. Duvarların varlık şekli olan kategorilerin kabulü öylesine içselleşir ki, duvarlar görünmez olur. Fakat asla bütünüyle de değil. Dipnot: Burada fetişizm bağlamında tartışılmış olan, ablukanın içselleştirilmesi, Foucault tarafından disipliner bir toplumdan bir kontrol toplumuna geçiş olarak ve hem Foucault hem de Hardt ve Negri tarafından da bio-iktidar olarak tartışılmıştır.
Sayfa 277 - 278 11. Devrim?Kitabı okudu
Marx'ın çalışması bir ekonomi politik eleştirisi, ekonomi politikçilerin kendi kategorilerini tözselleştirmelerinin eleştirisidir.
Sayfa 143 - 5. Fetişizm ve FetişleşmeKitabı okudu
Reklam
Kimlik gerçekten de, kimliksiz olanı kimliklendirmek için verilen mücadelenin yarattığı bir yanılsamadır. Kimliksiz olan bizler kimliklendirilme sürecine karşı kavgadayız. Sermaye karşısında verilen mücadele, kimliklendirilme karşısında verilen mücadeledir. Alternatif bir kimlik arayışı mücadelesi değildir.
Sayfa 140 - 5. Fetişizm ve FetişleşmeKitabı okudu
Mücadele nosyonu mutlu sonla biten herhangi bir garantili inkârın-inkârı fikriyle çelişik durumdadır: Diyalektik ancak negatif diyalektik olarak (Adorno, 1990), yalan olanın önü-açık reddiyesi olarak, tutsaklığa başkaldırı olarak anlaşılabilir.
Sayfa 138 - 5. Fetişizm ve FetişleşmeKitabı okudu
"O yüzden, yabancılaşmış emek kendi ürününün nesnesini insandan ayırmakla bir tür olarak yaşantısını, yeryüzündeki canlı türlerinin bir üyesi olarak asıl nesneliğini onun elinden alır ve hayvanlar karşısındaki üstünlüğünü inorganik bedeni, doğası kendisinden alınmış bir halde bir dezavantaja dönüştürür." Karl Marx
Sayfa 71 - 4. Fetişizm: Trajik İkilemKitabı okudu
295 syf.
7/10 puan verdi
·
Beğendi
Yazarın, marksizmin farklı bir ekolünü savunduğu söylenebilecek bir kitap. Yazar, marksizmin gerçek hayata uygulanış biçimindeki problemleri konu ediniyor bu kitapta. Ama net bir sonuca varılamıyor. Yalnızca sorunların kendileri tespit ediliyor. Ama bu da iyi bir şey. Çünkü marksizmin uygulamasındaki problemlerin bile tespiti zor bir süreçtir.
İktidar Olmadan Dünyayı Değiştirmek
İktidar Olmadan Dünyayı DeğiştirmekJohn Holloway · İletişim Yayınları · 201522 okunma
21 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.