Puan

7.510 üzerinden
2.630 kişi
Nazilerin Kutsal Kitabı: ‘’Kavgam”
9/10
·496 syf.··
Beğendi
·
2025 35. kitabı
Kavgam, Adolf Hitler’in hapishanedeyken kaleme aldığı, hayatını, hayal kırıklıklarını, ideallerini ve davasını anlattığı kitabıdır. Kavgam, Hitler’in yükselişi ile birlikte yükselmiştir ve büyük bir önem taşımış, Nazilerin manifestosu haline gelmiştir. Kitap, dünyanın şekillenmesinde de bir o kadar etkili olmuş. Kitabı okuduğunuzda, aslında yaşananların o kadar tesadüf olmadığını, Hitler’in anlattıklarını harfiyen yerine getirdiğini anlayacaksınız. Eski İngiltere başbakanı Winston Churchill; ‘Eğer Kavgam’ı yeterince ciddiye alsaydık, 2. Dünya Savaşı’nı engelleyebilirdik,’ demiş. Bu kitap, bir insanın elinden yazılmış belki de en ırkçı, faşist bir kitaptır. Yine de kitabı okuyun, okurken de ön yargılı olmayın. Okumadığımız ve hakkında bilgi sahibi olamadığımız kişileri nasıl eleştiri süzgecinden geçirebiliriz ki yoksa? Yaptıklarını bildiğimiz bir insanın düşüncelerini okumak ve bu düşünceler üzerinden yapılan eylemleri karşılaştırmak, sizi kötü bir insan yapmaz. Tarafsız okuyun ve Adolf Hitler’i bir de onun kendi gözünden tanıyın. Son olarak Hitler’in kitaptan bir sözü: ‘Ben dünyaya insanları güçlü yapmak için gelmedim. Onların güçsüzlüklerini kullanmak için geldim…’ (öyle de yaptı). Çok ama çok zeki bir adammış Hitler. Hani onun için biraz deli de diyorlar ya, zeki büyük liderlerin muhakkak biraz deliliği vardır…
Siyaset-Politika-Tarih
KavgamAdolf Hitler · Kitap Pazarı Yayınları · 202412,8bin okunma
Adolf Hitler - Kavgam İncelemesi.
10/10
·544 syf.··
Beğendi
·
2018 29. kitabı
Burada sizlere hem kitap hakkında, hem o zamana ait, hem sonrasında yaşananlar için az biraz bilgi vereceğim. Umarım konu ile ilgili sizleri çok sık boğaz etmemişimdir? Evet, az uzun oldu ama böylesi bir eser de ancak böyle anlatılabilirdi diye düşünüyorum. 1925 yılında, hiperenflasyonun bitiminden kısa bir süre sonra Almanya'da, o günlerde sağcı politik ölçekten bir aktivist tarafından yayınlanan, aşırı görüşlere sahip politik bir kitap ortaya çıktı. Bavyera dışında henüz iyi bilinmeyen ve edebiyat camiasınca da tanınmayan bu yazar, 9 Kasım 1923'te Bavyera’nın başkenti Münih'te başarısız bir darbe girişimi (Birahane Darbesi) sonrasında, işlemiş olduğu bu suça istinaden 1924 yılında dokuz ay hapis cezasına çarptırılmıştı. Cezasını çektiği ve tutuklu kaldığı Landsberg cezaevinde geçen süre zarfında, “Mein Kamf – Kavgam” başlıklı ilk kitabının birinci cildini kaleme aldı ve yazdı. 35 yaşında olan bu genç yazarın adı Adolf Hitler'di. İşin ilginç olanı şudur ki, bu kitabın yazarının on yıl içinde Alman hükümetinin en başına geçeceğinden, altı yıl sürecek insanlık tarihinin en yıkıcı, en acımasız, en kanlı savaşından birisi olan, İkinci Dünya Savaşına baş aktörlük edeceğinden, ölüm ve tehditler ile geçen 20 yıllık diktatörlük süresinden sonrada intihar edeceğinden hiçbir kimsenin zerre şüphesi ve kuşkusu olmadı. İki bölümden oluşan bu kitabın içeriği, başta politik düşmanlara karşı açık saldırganlığı, demokrasi ve esas olarak Hitler'in gözünde Alman halkının "düşman ırk" olarak adlandırdığı Yahudi karşıtlığı ile bilinir. “Mein Kamf – Kavgam” adlı eserinde Hitler iki ana konuyu birbirine bağlamıştır: otobiyografik bölümler ve bunun yanında detaylı politik programları. Hitler kitabında, o günlerde kendi düşüncesiyle büyük bir tehdit olarak gördüğü "Bolşevik-Yahudi" kitleye,
KavgamAdolf Hitler · En Kitap · 201612,8bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Dahi Cani
8/10
·579 syf.·
2023 29. kitabı
Başıma bir iş gelmeyecekse eğer; kitabı büyük bir hayranlıkla okuduğumu belirtmek isterim. Hayranlığım; bir insanın kendisinde yarattığı ideolojiye sıkıca bağlanması, bunun uğrunda ödün vermesi, ideolojisini gerçekleştirebilmek için gereken her bir adımı bir makinenin en ince dişlisine kadar hesap ederek oluşturması ve sonucunda eyleme geçip kendi fikrince başarılı olması yönünde gelişti. Hitler bu kitapta tam anlamıyla bir dahinin doğuşunu, felsefesinin nasıl oluştuğunu, ideolojik alt yapısını meydana getirirken nelerin etkisinde kaldığını; kendi halkı için neyi hak gördüğünü ve bu uğurda ne yapmak istediğini baştan sona anlatıyor. Bunu yaparken ana tema olarak Alman ulusunun dünya üzerinde statü ve başarı sahibi olabilmesi için özüne dönüp arı ırk oluşturması gerektiğini, hatta tüm ırkçı ulusların sadece kendi benliklerini her daim koruyarak başarıyı elde edebilecekleri üzerinde epeyce duruyor. Arı ırk oluşturmak içinse toplumun en küçük bireyinden başlayarak sosyoloji,psikoloji,psikomotor, psikososyal, felsefi,pedagojik… ve saymakla bitmeyecek kadar çok yönlü olarak akademik disiplinler yönünden bireyin gelişimini ele alıyor ve hatta bireyin dünyaya gelmeden önce, onu topluma kazandıracak ebeveynlerinin dahi cinsel birleşmelerinin topluma fayda verecek kişiler tarafından gerçekleştirilmesi gerektiğini vurguluyor. Gelişim açısından zayıf, eksik, kusurlu veya özürlü bireylerin çoğalmasının önünün kesilmesinin bir devlet politikası olması gerektiğini belirtirken; “Elbette bu durumdan bazı kişileri incinebilir; ama unutulmamalıdır ki halkının en ileri seviyede olmasını isteyen her birey ırkının varoluşu için bu özverili davranışta bulunmalıdır” gibi cümlelerle olayı felsefi bir görüşe dayandırıyor. Kitabın ortalarında uzunca bir süre Yahudi halkının tam anlamıyla
KavgamAdolf Hitler · MDS Yayınları · 200412,8bin okunma
5/10
·584 syf.··
2021 50. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 15 Ağustos 2021 13:57
Öncelikle bu kitap, "bakayım bu deli ne demiş," şeklinde ya da "şu verdi okuyayım dedim" şeklinde okunacak bir kitap değil. Dövüşle ilgili sandım, okudum deyip 1 puan veren var kitaba. Okuduğunuz şeyin ne olduğunu bileceksiniz. Ve merak edeceksiniz. Hitler'ın fikirlerini, hayatının dönüm noktalarını, fikirlerinin doğumu, gelişimi ve sonuçlarını, nedenleri, onun bakış açısını merak edeceksiniz. Bu kitap "milliyetçilik ne değildir" diye de okunmaz. Bu kitabı okumak için Hitler'a sempati duymak da gerekmez. Karşıt olan biri de okumalı, neye karşı olduğunu bilmek için. Yine de nefretle, her dediğini küçümseyerek okursanız elbette kitap bitsin diye dua eder ya da buna bile gerek duymadan yarıda bırakıp kenara fırlatır ve buraya gelip 1 puanı yapıştırırsınız. Öncelikle Hitler'ın gerçekten iyi tespitleri var. Bazı eleştirilerine ve fikirlerine hayran olmamak elde değil. Diğer yandan Yahudileri hakaret içermeden bahsedememesi ve diğer pek çok kin duyduğu şeyi aşağılayışı yer yer beni güldürüyor. Özellikle tarihten bahsederken Osmanlıya yok olmaya mahkum hırdavat deyince gülme gelmişti. Fazla öfkeli ve aşağılamayı, küçümsemeyi seven biri ama kitap okurken bunu beklemiyordum diyen kişi yalan söylüyordur. Adamın tarzı öyle. Yahudileri hakaretsiz anmadığı doğru, ama tüm kitap onları aşağılamak için yazılmadı. Yine "bu ne ya böyle devamlı Yahudileri aşağılıyor" diye kitabı kötülemek de biraz komik, yani adamın Yahudilere yaptığı en kötü şey kitabında onlara hakaret etmek olmadı çünkü. Kitap Hitler'ı ve fikirlerini tanımak için yararlı. Tutarsız biri, çelişkili, iyi yalancı ve propaganda yapmasını iyi bilen, zeki ama öfkesini, kinini, hırsını zekasının önüne koyabilen biri. En büyük eksisi de burada sanırım. Yine abarta abarta Alman ırkını överken size baygınlık geçirtebiliyor.
Edebiyat
KavgamAdolf Hitler · Böğürtlen Yayınları · 201612,8bin okunma
Kavgam
9/10
·648 syf.·
2023 20. kitabı
Nasıl başlayacağımı bilemiyorum ama şöyle söyleyeyim hayatın her döneminde kendi kavgamız kendi davamız vardır. Hitler'in de tam olarak böyle.Hitleri bilen bilir ; ikinci dünya savaşında Almanya'nın Nazist lideri..Yahudi katliamı ile bilinir.. Onun da davası uğruna yaptığı kavgaları var her ne kadar Yahudi katliamına sebep olsa da. Bakmasını bilen için ders niteliğinde bir kitap. Açıkcası geçte kalmış olduğum bir kitap. Hem okunması hemde bitirmesine geç kaldığım. Okumaya başlamadan önce Marksizm'i, Karl Marx'ı, Almanya'da Reich dönemlerini, Kızıllar grubunu, Burjuva partilerini hakkındaki bilgileri bir araştırın.Özellikle Marksizm'i. Çünkü Hitler her sayfada marksistlere karşı nefretini her yönüyle dile getiriyor. Kitap; Aldof Hitler kendi hayatıyla başlayıp ülkenin siyasi, sosyal ve ekonomik olaylarını bahsettigi otobiyografik tarihi bir eser. İçeriğine bakıldığında hayatı hiçte kolay yasamamış, anne ve babasını kaybettiğinde hayatı daha da kötü olmuş. Açlık ve sefalet içinde hayatta kalmaya çalışmış. Memur çocuğu olan Hitler, babası ısrar etse bile memur olmak yerine ressam olmak istemiş.Tarihe küçüklükten beri ilgilenmekteymiş. Bu ilgisi onu kendi milletine olan sevgisini coğaltmış. Hitlerin her zorluğa rağmen hayallerinin peşinden gitmesi oldukça etkileyiciydi. Aslında Hitler siyasete karışmak istemediğini söyler. Çalışmak için girdiği yerde parti söylemlerini dinlemek zorunda kalır. Hatta Yahudilerinde kim olduğunu bilmediğini zamanla onlari tanıdığını söyler. Onu siyaset sahnesine iten şey de tam olarak kimsenin Yahudileri tanımıyor oluşuydu. Yahudileri en iyi analiz eden kişi diyebilirim. Hitabet yönünden oldukça iyi..Bu yönüyle dinleyicileri etkiler. Kitabın ilerileyen sayfalarında nasıl parti kurduğunu, ülkenin siyasal durumunu, parti proğramını, Birinci
Tarih
KavgamAdolf Hitler · En Kitap · 201612,8bin okunma