Kur'an'daki Tanrı sözleri ve alıntılarını, Kur'an'daki Tanrı kitap alıntılarını, Kur'an'daki Tanrı en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
''Masum ve cahil insanları, yüzlerce Allah'a taptırmak, veya Allah'ları muayyen (belli) gruplarda toplamak, ve nihayet (tek) bir Allah kabul ettirmek, siyasetin doğurduğu sonuçlardır..''
ATATÜRK
''Eğer Tanrı, bütün bu sefaletlere, bu dertlere, bu eziyetlere, bu acı ve ıstıraplara ve bu mutsuzluklara göz yumuyor ya da izin veriyorsa, bu takdirde iyilik kaynağı değil demektir; yok eğer bütün bunları önleyebilecek güçte değil ise, bu takdirde Tanrı olarak anlamaya layık değildir''
BUDA
''Evet asi bir kulum ama sen de bir kez 'evet' de,
Ben kara biriyim ama senin aydınlığın nerede?
Biz sana tapacağız, sen de bize cennet vereceksin,
Ama bu yaptığın alışveriş değil mi, söylesene?
O varlığımızı düzenleyip süsleyen,
O bizim neler yapacağımızı da bilen,
Demek ki işlediğim her günah onun hükmüyle
Öyleyse kıyamette bizi yakmak niye?...''
ÖMER HAYYAM
Kur-an’da yazılana göre Tanrı dilediğini doğru yola sokar ve dilediğini de saptırandır.Eğer Adem ve Havva şeytana kanıp doğru yoldan sapmışlarsa onları saptıran Tanrı’dır.
Hz. Muhammed, İslama sokamadığı ve kendisine boyun eğdirtmediği kimseleri çoğu zaman “kalpleri kapalı, kulakları sağır” ve “gözleri perdelenmiş “ kimseler olarak tanımlar ve onların Tanrı tarafından cehennemlik kılındıklarını söylerdi . Bunu söylemekle , kişileri Müslüman yapamamış olmanın sorumluluğundan kurtulmuş olurdu. Böylece , bu kişilere laf anlatmanın kendisi için mümkün olamayışına bir gerekçe yaratmış olurdu ..
İslam kaynaklar~nın bildirm~sin~ gör~ Muhammed, bir g(i kakta giderken Mugıre ve Abbas Ibnı Abdulmuttalib gibi K n so, . . ureyş ·ı ri gelenlerinden bır grup ınsana rastlar ve onlarla konuşın 1 e . . b . Ü . k aya ha lar. Tam bu sırada yanına I nı mm-ı Me tum adında kör zavallı bir adam yaklaşır ve "Ya Resfilullah bana Kur'an oku (Allah'ın sana öğrettiklerinden bir şeyler öğret)" der. Fakat Muhammed onu bu sözlerine aldırış etmez;nüfuzlu kişilerle konuşmasına devam eder.Kör adam dileğini tekrarlar, Muhammed yine aldırmaz. Adam ısrar edince bu sefer Muhammed, onu adeta terslercesine yanından uzaklaştırır. Bu şekilde davranmasının nedeni, konuşmakta olduğu nüfuzlu kimselerin kör adama bakarak, o zamana kadar İslama girmiş olanların çoğunluğunun hep böyle zavallı kişiler olduğunu düşünüp, "Bu dine hep fakirler, zayıflar, köleler (körler) giriyordiye kendisini alaya alacaklarından çekinmesidir.
Muhammed’in tanımladığı Tanrı ,insanlarla küsüştür,sürtüşür;onlara tuzak kurar,hileler yapar,insanları da birbirlerine karşı bu şekilde davranmaya zorlar
Biraz önce söylediğim gibi,Muhammed “tek Tanrı”fikrini,Tanrı’nın gerçekten tek olduğuna inandığından değil,esas itibariyle kendisini Tanrı’nın “peygamberi”olarak kabul ettirebilme amacıyla benimsemiştir .
Hz. Muhammed ‘in “Tanrı” diye tanımladığı şey , çöl Arap’ının değer ölçülerine göre kafasında yarattığı şeydir ki , Tanrı fikrini yüceltmeye değil, aksine küçültmeye yöneliktir .
Muhammed’in tanımladığı Tanrı insanları ikna yoluyla inandırmaktan aciz olup ancak korkutma ve şiddet usulleriyle iş gören fakat yinede kullarının azgınlığına engel olamayan bir Tanrı’dır.