Kur'an'ı Kendi Tarihinde Okumak

Mustafa Öztürk

Kur'an'ı Kendi Tarihinde Okumak Sözleri ve Alıntıları

Kur'an'ı Kendi Tarihinde Okumak sözleri ve alıntılarını, Kur'an'ı Kendi Tarihinde Okumak kitap alıntılarını, Kur'an'ı Kendi Tarihinde Okumak en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Ne garip tecellidir ki, geçmiş asırlarda yüzlerce ayeti bir tek ayete nesh ettiren çevreler, Kur’an’ın evrenselliğini savunanlar arasında görülmüş; Sünnî gelenekte genel kabul gören nesh anlayışına şiddetle karşı çıkan ve nasih-mensuh problemini tahsis (hükmü daraltıcı yorum) formülüyle çözme önerisinde bulunan Mu’tezilî müfessir Ebû Müslim İsfahânî ise -muhtemelen sırf Mu’tezilî olduğu için- yaşadığı dönemde bir bakıma tarihselci olarak kategorize edilmiştir.
... Zamanın geçmesi ve değişmesi ile birlikte kelimeler, kavramlar, deyimler ve düşünce tarzlarında ortaya çıkan başkalaşımlar, ilk ortaya çıkışında kendisine aşina olunan metin ile o metnin sonraki muhatapları arasında bir ilişki kopukluğuna yol açar ve böylece metin adeta yabancı ve şüpheli gibi görünebilir.
Reklam
...ayetlerin vahyedilmesine medar olan nüzul ortamını yok sayarak doğrudan doğruya Kur’an metninde kayıtlı olan lafızların delaletiyle Allah'ın bizden ne istediğini sahih bir şekilde anlamak son derece zor, hatta imkansızdır. Aksi halde, yorumcu sayısı kadar yorum, dolayısıyla Kur’an üretilmesi mukadderdir.
Sayfa 21 - Ankara Okulu Yayınları
Schleiermacher, yorumun doğruluğunun ölçütü olarak yazarın kastını veya niyetini gösterir. Yazarın kastını tespit etmek için de 2 yöntem takip edilebilir. Birincisi onun içinde yaşadığı dil dünyasını anlamak (gramatik yöntem), ikincisi de yazarın zihin ve ruh halini anlamaya çalışmaktır (psikolojik yöntem).
Sayfa 36
Mutezile, kendine özgü bilgi teorisi ve tevhid anlayışı gereği Kur’an’ın mahluk, muhdes, mefûl, mec‘ûl ve Allah'ın zâtından ayrı bir varlığının bulunduğu fikrini savunur. Kur’an mahluktur; aksi halde teaddüd-i kudema (birden çok kadîm varlık) çıkmazına girmek kaçınılmaz olur.
Mutezile, kendine özgü bilgi teorisi ve tevhid anlayışı gereği Kur’an’ın mahluk, muhdes, mefûl, mec‘ûl ve Allah'ın zâtından ayrı bir varlığının bulunduğu fikrini savunur. Kur’an mahluktur; aksi halde teaddüd-i kudema (birden çok kadîm varlık) çıkmazına girmek kaçınılmaz olur.
Sayfa 14
Reklam
91 öğeden 41 ile 50 arasındakiler gösteriliyor.