Köprülü'nin 1934'te Paris Üniversitesi'nde Fransızca olarak verdiği üç konferansın metni. Kitap 1959 yılında yazar tarafından yayınlanmıştır. Bu kitabın çalışma şekli (ve dolayısıyla onun eksikliği) çalışma şeklidir. Batılı tarihçiler bile, efsanelere dayalı tahminlerde bulunmuşlar ve politik açıdan her şeyi açıklamaya çalışan bir konu olan Fuat Köprülü, Fransız Annales Okulu tarafından belli bir şekilde etkilenmiş ve “vakfın” toplumsal örgütlenmesine dönüşmüştür. ve efsaneler, Osmanlı devletine özgü değildir - devletin devletlerinde sıkça karşılaşılan ve yeni devletin meşrulaştırılmasına hizmet eden, kısaca, kitabın önsözünde belirtildiği gibi, gerçeklik doktrini tanımlamaya hizmet eder. Bugün, bilimsel çalışmaların gerçeği tam olarak yansıtmadığını, Köprülü gibi tarihçilerin titiz analizinin ve akla dayalı analitik çözümlerin de doktrinin politik bir yönü olduğunu biliyoruz. Kitap bu konuda önem kazanmış ve bugün korunmuştur. Çünkü Oryantalizm Türk tarihçiliği, Türkiye'ye Batı'ya verilen cevaplardan biriydi. Annales Okulu'nun alanı, modern Türk tarihçiliğinden ziyade, biçimlendirici aşamalarda köleleştirilmiştir, özellikle bu kitap, Batı Türkiye'ye yayılmış Batı tarihçiliği boyunca yayılmıştır. Osmanlı İmparatorluğu'nun kurulmasına rağmen, Köprülü'nin önekleri sürekli olarak "küçük kitaplar" olarak adlandırılıyor, ancak Anadolu büyük bir iş çıkardı çünkü Anadolu'nun günümüzün nasıl bir anlayışa sahip olduğunu ortaya koyuyor. Türkler, Anadolu'yu istila etmedi, ancak hayatını ona verdiler ve önceki hayatın kendi hayatlarını dahil ederek fethettiği bilimsel bir ikilemi getirdiler. Koprulu tezi, daha sonraki tarih yazısında maharetli yazıyı gösteren ve öğrencilerin gelişmemiş bölümünün yanında düşünenleri ele geçiren ve son zamanlarda Amerikan vatandaşı olan tarihçi Amerikalıya ihanet eden bu “gaz ideolojisi” dedikleri Batılılar Kendileri ve kimsenin dışarıda hiç kimseyi anlayamadığı ve para cezasına bağlanmadığı belirsiz, bugün hala parlaklığını koruyor.