Ophelia Valley #2

Sobe

N. G. Kabal

Puan

8.210 üzerinden
1.552 kişi
Mutluluk seninle olsun Öğrenci Rogers
8/10
·440 syf.··
Beğendi
·
2023 3. kitabı
·
16 günde okudu
·
Okunma: 11 Haziran 2023 22:28
Artık Ansel'in mutlu olduğunu görmek içimi rahatlattı. Arkadaşları arasında en sinirlerimi zıplatan kişi Kylie oldu. Sevdiği kişiyi insan seçemez. Evet ama başından beri kendine uygun görmeye başladığı kişinin zaten bir ilişkisi olması en baştan yanlış bir karar olduğunu düşünmesine yeterdi fikrimce. Kitap ters köşe yaptı kesinlikle. İlk kitapta ne kadar onun ağzından dinlesekte olayların gidişatında hep şüphelenilen karakterin ikinci kitapta masum olduğunun anlaşılması çok iyi oldu. Hiç beklemediğim bir yerle bağlantısı çıkması ve tüm kurbanların başına gelen olayların sebebi insanı bir tık korkutuyor. Nerede nasıl konuştuğumuzun önemini ufak bir vurguluyor bence. +18 sahnelerini saymazsak severek okuduğum ve bitmesini istemediğim bir kitap oldu. Hem romantiklik olsun hem gerilim hem polisiye olsun derseniz bu kitap bence ideal. İyi okumalar dilerim sevgili okurlar
Edebiyat
SobeN. G. Kabal · Martı Yayınları · 20234,298 okunma
Kendi düşüncelerim
7/10
·440 syf.··
2022 35. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 21 Kasım 2022 19:20
Nihayet ikinci kitabıda bitirdim. Kitap sonuna kadar herkesten şüphelendim ama asla beklemiyordum böyle bişey çıkacağını. Genel olarak seriyi büyük bir heyecanla okumadım sırf bitirmek için okudum diyebilirim. Türü gerilim romantik ama ben pek romantik bişey göremedim Yazar ikinci kitabın başında uyardığı gibi “BU KİTAP İNTİHAR DÜŞÜNCESİ, KENDİNE ZARAR VERME, MADDE KULLANIMI VE TACİZ GİBİ TETİKLEYİCİ UNSURLAR İÇERİR. YETİŞKİN OKURLAR İÇİNDİR.” Başrol karakterin kendine zarar verdiği sahneler bulunduğu için (birinci kitapta üstün körü ama ikinci kitapta ayrıntılı anlatılmış) +18 yaşından küçük okurların okumaması gerektiğini düşünüyorum.
SobeN. G. Kabal · Martı Yayınları · 20234,298 okunma
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
8/10
·440 syf.··
2022 60. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 20 Ekim 2022 00:00
"Ölmekten değil, dedektif. Yaşamak benim için daha korkutucu. Çünkü nasıl yaşayacağımı bilmiyorum. Ama daha önce kaç kez öldüğümü tahmin dahi edemezsin." Saklambaç ve Sobe, Kabal'ın tamamladığı ilk serisi olmakla birlikte, doğal olarak benim de kendisinden okuyup bitirdiğim ilk seri oldu ve bu gerçekten garip hissettirdi. Saklambaç, internetten yayımlanmaya başlanmasından itibaren takip ettiğim bir kitaptı ve Kabal, çok fazla ilerlemesine kalmadan kitabı wattpad platformundan kaldırmıştı. Yanlış hatırlamıyorsam, olayların çok farklı yönlere evrildiğini ve insanları psikolojik olarak ciddi anlamda etkileyebilecek bir kitap olduğundan bahsetmişti. Ve o anda biri çıkıp, "Bu Kabal'ın tamamlayacağı ilk serisi olacak," deseydi çok şaşırırdım muhtemelen. İncelemede hiçbir spoilera yer vermeyeceğim, rahatlıkla okuyabilirsiniz. İlk kitabın sonunda yaşanan olaydan sonra aklımda yüzlerce soru işareti oluşmuştu ve açıkçası kitabın nasıl ilerleyeceğini, olayların nasıl şekilleneceğini çok merak ediyordum. Ansel'in durumu, katilin kasabada kol gezmesi ve hiçbir karakter hakkında net bir bilgiye sahip olmayışımız her şeyi daha da karmaşıklaştırmıştı. Öncelikle şunu söyleyebilirim ki, ilk kitapta aklımızda olan tüm soru işaretleri bu kitapta çözüm buluyor. Karakterler hakkında çok fazla yeni bilgiye sahip oluyoruz, geçmişte yaşanan olaylarla beraber çoğu sır açığa çıkıyor, sayfalar ilerledikçe parçalar yavaş yavaş yerine oturuyor, bilgiler netleşiyor. Yani ilk kitap her ne kadar düğümse, bu kitap da bir o kadar çözüm. Cevabını istediğiniz sorular yanıtını buluyor. Karakterler hakkında yeni bilgilere sahip oluyoruz derken kastettiğim şey, kimsenin göründüğü gibi olmaması. Her insan bir yapboz, tüm karakterlerin sakladığı çok şey var ve bunları öğrenmek bazı kişilere karşı bakış
Edebiyat
SobeN. G. Kabal · Martı Yayınları · 20224,298 okunma
Sobe • N.G.Kabal #kitapyorumu • 440 sayfa
10/10
·440 syf.··
Beğendi
·
2023 24. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 15 Haziran 2023 00:00
Selamm! Saklambaç kitabının devam kitabı olan Sobe'nin yorumuyla geldim. Kitapta neler oldu neler... Saklambaç'ın sonunda şok geçirmiştim. Öyle bir sonla bitti ki araya başka kitap okumadan hemen Sobe'ye başladım. İyikide öyle yaptım. Böyle daha iyi oldu. Kitabın başlarında katil olarak tutuklanan biri var. Dedektif dışında herkes katilin o olduğuna inanıyor. Katil ile ilgili araştırmalar devam ediyor. Kitabın baş karakteri olan Ansel neler çekti öyle? Çok kötü ve korkunç zamanlar geçirdi. Arkadaşları tarafından bile yalnız bırakıldı. Hep yalnız bir karakterdi zaten. Ta ki dedektifin ondan hoşlanmasına başlayana kadar. Bir de geçmişten gelen karakter var:  Dylan. Dylan ve Ansel'in geçmişini öğrendik. Şimdi dedektif dururken Dylan'dan çok bahsedemeyeceğim açıkçası :) Sadece bir sahnede Dylan'a gerçekten de üzülmüştüm. Ama böyle olması gerekiyordu... Kitabın sonuna kadar katil kim diye düşündüm hep. Yemek yerken, dışarıdayken aklıma geliyordu. Çok düşündüm ama bir türlü bulamadım. Katili öğrendiğimde hiç böyle birisini beklemiyordum. En azından tanıdık birilerinin katil olmasını beklerdim. Ama bambaşka birisi çıktı. Bence yazar katili kimsenin tahmin edemeyeceği şekilde ayarlayarak kitabı sonlandırdı. Kurgu muhteşemdi. Olayların birbirine bağlantısı çok iyiydi. Kitabın yazım şeklini aşırı sevdim. Her bir olayda yazarın vermek istediği mesajlar anlamlı ve güzeldi. Bu tarz kitap sevenlerin mutlaka seriyi okuması gerektiğini düşünüyorum. Ben seriyi çok sevdim. Küçük bir uyarı: Kitabın içerisinde tetikleyici birçok unsur bulunuyor. Zaten kitabın giriş kısmına yazılı. Buna dikkat etmenizi tavsiye ederim. Hoşçakalın N. G. Kabal Sobe
Katil
SobeN. G. Kabal · Martı Yayınları · 20224,298 okunma
Spoiler içerecek ama uyarı koyarım
7/10
·440 syf.··
2026 14. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 06 Şubat 2026 17:19
Ben ilk kitaba bir inceleme yazmadım bu yüzden ilk kitabı da bu incelememde değerlendireceğim. Saklambaç 5/10 Sobe 7/10 8 i de zorlar gibiydi -incelemem bittikten sonra 8 diyemeyeceğimi fark ettim- Saklambaç ilk 100 sayfası o kadar sıkıcı ve yavandı ki asla beni kendine çekmedi ve ben okumak için çok fazla can çekiştim. Kitabı okumayı hiç bırakmadım (yarım bıraktım demedim hep okuyor haldeydim) ama elim de okumak için gitmiyordu. Sonra bir 100 sayfa daha okuduğumda kitap daha derinleşmeye ve olacakları merak ettirmeye başladı. Ama ben kitaptaki karakterlerle bağ kuramamıştım ve ilk yarıda daha Ansel’in psikolojik sorunlarının boyutunu tam olarak kavrayamamıştım bu yüzden de Ansel’e çok yüklendim. Yine de ilerledikçe sonlarına doğru benim için Ansel’in hareketlerinin uçukluğu açıklanabilir hale geldi. Ama 5’ten fazla puan verecek kadar da beğenemedim. Sobe için de genel olarak ilk kitaptan katbekat daha iyi olduğunu, merak unsurunu zirveye taşıdığını ve sürekli düşündürdüğünü katil tahmini yaptırmaya çalıştığını söyleyebilirim. Bu kitapta karakterlere de daha çok ısındık bence. Genel olarak bir uyarı vermem gerekirse de seri hakkında; içerisinde hiç cinsellik okumayan birisi için çok fazla vardı ama 16 yaşının üzerindeki birisinin rahatlıkla okuyabileceği gerçeğini değiştirmiyor bu cinsellik açısından. Ama bence asıl uyarılması gereken nokta içerisindeki tetikleyici unsurlardı. Kendini öldürme isteği, intihar, kendini yaralama, taciz, başkasını yaralama, aile problemleri, normal olmayan yollardan ölümler (bu o kadar da büyük bir şey sayılmaz çünkü kitabın konusu nihayetinde), toxic ilişki, sağlıksız arkadaşlık bağları… bunlar için Aybüke abartma falan diyebilirsiniz ama bence hassas olan birisini etkileyebileyecek şeylerdi. Yazarın dilini daha önceden
1000Kitap
SobeN. G. Kabal · Martı Yayınları · 20224,298 okunma