Tanrı Neden Fikir Değiştirdi? kitaplarını, Tanrı Neden Fikir Değiştirdi? sözleri ve alıntılarını, Tanrı Neden Fikir Değiştirdi? yazarlarını, Tanrı Neden Fikir Değiştirdi? yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Tanrı’yı gördüğüm göz, Tanrı’nın beni gördüğü gözle aynıdır. Benim gözüm ve Tanrı’nın gözü tek gözdür, tek bir çehredir, tek bilgidir ve tek aşktır. Burada Tanrı ve dünya arasındaki tüm ayırım yok olur. Tanrı her şeydedir/tümdedir, her şey de/tüm ise Tanrı’nın içindedir. Bu yüzden insan da aslında Tanrının içindedir ve Tanrı da insanın içinde… Tanrı diğerlerinin hepsinin üstünde var olan bir varlıktır ve tüm varlıklardan öte bir hiçliktir.
Meister Eckhart
Evrenin sınırlarına erişilemiyebilir, fakat aynı bizler gibi, evren de bizimle aynı maddeden oluşmuştur. Aynı parçacıklardan ve aynı atomlardan yapılmışızdır.
İnsan'a kısmi hükümdarlık verilmiştir, onun otoritesi doğa ile kendi yeteeğiyle sınırlıdır. İnsanın kendisi gücün kaynağı değildir, tam tersine Mutlak Tanrı'nın, kendi hükümdarlığı aracılığıyla ona verdiklerinin taşıyıcısıdır.
Ey insan! Bir matematikçi olduğunda ne kadar yüce ve güçlüsün, bir ilahiyatçı olmaya kalkıştığında ise ne kadar küçük ve zayıf olduğunu anlıyorsun.
Sir Isaac Newton
Açıkçası sayın yazar bugün beni yerimden kaldırtmayıp bu kitabını da okutturdu. Tonlarca not, tekrar ve tekrar sayfaları okuma, verilen emeğin ve araştırmanın büyüklüğü beni kendine hayran etti. Tekrar kendisine rahmet ve minnet diliyor ve bu eserinin üzerinde çok iyi düşünülüp, anlaşılıp, sindirilmesi gerektiğini düşünüyorum.
Plotinus'un söylediği gibi, "dünyevi ve bedensel şeylerin içinden çıkmak İnsan'ın Kendini, İlahi Mevcudiyet ile tanımlamasını sağlar. Kişilik, Ruh'la ve Vücüt'la ilişkiliyken Kimlik, Spiritü'dir, Maneviyat'a aittir.
Sır Isaac Newton
~Ey İnsan:Bir matamatikçi olduğunda ne kadar yüce ve güçlüsün, bir ilahiyatçı olmaya kalkıştığında ise ne kadar küçük ve zayıf olduğunu anlıyorsun~
Plotinus'un söylediği gibi, “ dünyevi ve bedensel şeylerin içinden çıkmak insanın kendini, İlahi Mevcudiyet ile tanımlamasını sağlar . Kişilik, Ruh'la ve Vücut'la ilişkiliyken, kimlik, spiritüal'dir , maneviyata aittir. "
Mecazi anlamda , Tanrı ( God ) insana bir biçim vermiştir ve insan bu surete göre ve bu surete benzer şekilde yaratılmıştır. İnsanoğlunun sureti, paradoksal olarak, Tanrı'nın ( God ) Sanat Galerisi'nde sergilenen görkemli " Suretler Koleksiyonu " içinde yer alan bir nevi " koleksiyoner parçası "dır.