Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Yaban Aklın Evcilleştirilmesi

Jack Goody

Yaban Aklın Evcilleştirilmesi Hakkında

Yaban Aklın Evcilleştirilmesi konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.

Hakkında

Claude Levi-Strauss'un ünlü yapıtı Yaban Düşünce Batı dünyasında büyük yankılar uyandırmış bir çalışmadır ve çağdaş düşüncenin klasikleri arasında yer alır. İlkel olarak adlandırılan toplumların sınıflandırma ve adlandırma biçimlerini yapısalcı bir analizle değerlendirip, ele aldığı kültürlerin zenginliklerini gözler önüne sererek ilkel denilen toplumlarla gelişmiş toplumlar arasındaki derin yakınlığı vurgulayan bu çalışma ortaya birçok soru atıyordu; bu kitapta tanınmış antropolog Jack Goody, düşünce sistemlerinin işleyişi, toplumsal örgütlenme ve düşünce arasındaki ilişki, sözlü bilginin yazılı ortama aktarılışı sırasında uğradığı değişiklikler, yazının toplumsal düşünce ve örgütlenme biçimlerindeki payı gibi sorulara cevap aramakta ve yazılı iletişimin toplum hayatına etkilerini irdelemektedir. Bu sorularla ilgili doyurucu yanıtlar ortaya koymak amacıyla belli zihniyetler arasındaki genel farklılıkları iletişim yöntemlerindeki değişikliklere, özellikle de yazının gelişimi sırasında gözlenen bir dizi değişikliğe bağlayarak konuyla ilgili belli bir çerçeve saptamaya çalışmaktadır. Tartışma teorik hususların yanında, yazarın bizzat Batı Afrika'dan elde ettiği bir takım deneysel bulgulara ve Ortadoğunun eski toplumları hakkındaki birçok kaynak malzemeye dayandırılmaktadır.
Yazar:
Jack Goody
Jack Goody
Tahmini Okuma Süresi: 6 sa. 48 dk.Sayfa Sayısı: 240Basım Tarihi: 2011Yayınevi: Pinhan YayınlarıOrijinal Adı: Domestication of the Savage Mind
ISBN: 9786058795389Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Reklam

Kitap İstatistikleri

Kitabın okur profili

Kadın% 59.5
Erkek% 40.5
0-12 Yaş
13-17 Yaş
18-24 Yaş
25-34 Yaş
35-44 Yaş
45-54 Yaş
55-64 Yaş
65+ Yaş

Yazar Hakkında

Jack Goody
Jack GoodyYazar · 12 kitap
Cambridge Üniversitesi'nde önde gelen bir öğretim görevlisi ve 1973'ten 1984'e kadar William Wyse Sosyal Antropoloji Profesörü olarak görev yapmıştır. 27 Temmuz 1919'da doğdu, ailesi Harold Goody (1885–1969) ve Lilian Rankine Goody (1885–1962) idi. Goody, St Albans School'a gittiği Welwyn Garden City ve St Albans'ta büyüdü. 1938'de İngiliz edebiyatı okumak için Cambridge'deki St John's College'a gitti ve burada Eric Hobsbawm, Raymond Williams ve E. P. Thompson ile tanıştı. Goody, 2. Dünya Savaşı'nda savaşmak için üniversiteden ayrıldı. Subay eğitiminin ardından, 23 Mart 1940'ta Britanya Ordusu'ndaki Sherwood Foresters'a (Nottinghamshire ve Derbyshire Alayı) ikinci teğmen olarak görevlendirildi. Kuzey Afrika'da savaşırken Almanlar tarafından yakalandı ve üç yılını savaş esiri kamplarında geçirdi. Savaşın sonunda teğmen rütbesini aldı. Serbest bırakıldıktan sonra çalışmalarına devam etmek için Cambridge'e döndü. Ancak, 19 Ocak 1952'de görevinden resmen ayrıldı. James George Frazer'ın Altın Dal ve arkeolog V. Gordon Childe'dan esinlenerek, 1946'da üniversite eğitimine devam ettiğinde Arkeoloji ve Antropolojiye geçti. Meyer Fortes, Sosyal Antropoloji alanındaki ilk akıl hocasıydı. Kuzey Gana'daki LoWiili ve LoDagaa halklarıyla saha çalışmasından sonra giderek Avrupa, Afrika ve Asya'nın karşılaştırmalı çalışmasına yöneldi. 1954 ve 1984 yılları arasında Cambridge Üniversitesi'nde sosyal antropoloji öğretti ve 1973'ten 1984'e kadar William Wyse Sosyal Antropoloji Profesörü olarak görev yaptı. 1987 Sonbaharında Yale Üniversitesi'nde Luce Dersleri verdi. Goody, bir teknoloji olarak yazmanın ön koşullarını ve etkilerini ölçmeye çalışarak karşılaştırmalı okuryazarlık antropolojisine öncülük etmiştir. Ayrıca ailenin tarihi ve kalıtımın antropolojisi hakkında da yayınlar yaptı. Daha sonraları, çiçeklerin ve yiyeceklerin antropolojisi üzerine yazmıştır. Goody 16 Temmuz 2015'te 95 yaşında öldü. Cenazesi 29 Temmuz'da Cambridge City Crematorium'daki West Chapel'de düzenlendi. 1976'da Goody, British Academy'ye (FBA) Üye seçildi. Aynı zamanda ABD Ulusal Bilimler Akademisi'nin de bir üyesiydi. 2005 yılında, Kraliçe'nin Doğum Günü Şereflerinde, "Sosyal Antropolojiye hizmetlerinden dolayı" Şövalye ilan edilerek "Sir" ünvanı verildi. 2006 yılında Fransız Cumhuriyeti tarafından Sanat ve Edebiyat Nişanı verildi.