Yeterli Temel İlkesinin Dörtlü Kökü Üzerine

Arthur Schopenhauer

Yeterli Temel İlkesinin Dörtlü Kökü Üzerine Gönderileri

Yeterli Temel İlkesinin Dörtlü Kökü Üzerine kitaplarını, Yeterli Temel İlkesinin Dörtlü Kökü Üzerine sözleri ve alıntılarını, Yeterli Temel İlkesinin Dörtlü Kökü Üzerine yazarlarını, Yeterli Temel İlkesinin Dörtlü Kökü Üzerine yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
245 syf.
·
Puan vermedi
Yeterli Temel
İTD kitabının ön koşullarından birisini bu kitabı okumak olarak belirlemiş yazar. Çok fazla yeni kavramla tanışıyorsunuz. Bir Schopenhauer sözlüğü hazırlamanızı tavsiye ederim. Yaşadığımız dünyanın tasavvurlardan oluştuğunu ve bunu Reel nesneler-Kavramlar-Zaman ve Mekan-Davranışlar olmak üzere dört başlıkta inceleyip; ne olduğu hakkında, dayandıkları temelleri ve idrak yöntemlerini açıklıyor. Ontoloji, epistemoloji, fenomenoloji ve metafizik şemsiyeleri altında Schopenhauer felsefesinin dünyasına girmenin anahtarı olan bir kitap. Şimdi sırada İTD.
Yeterli Temel İlkesinin Dörtlü Kökü Üzerine
Yeterli Temel İlkesinin Dörtlü Kökü ÜzerineArthur Schopenhauer · Doğu Batı Yayınları · 202164 okunma
Felsefe,kişinin kendisine verilmiş,öğretilmiş olanlarla hesaplaşması ve böylelikle de tutunduğu dalları bırakabilmesi anlamına gelir; dolayısıyla da felsefe,sığınılacak bir limandan çok çıkılan bir yolculuğa benzer.
DOĞUBATI
Reklam
Nesnenin, özne ile birlikte anında ortaya konması gibi ve aynı şekilde öznenin, nesne ile birlikte ortaya konması gibi; özne olmak tam olarak bir nesnesi olmak demektir ve nesne olmak da özne tarafından idrak edilmek demektir: (...)
Şu ana kadarki analizimizden çıkan sonuç, nedensellik yasasının bize empirik olarak verili materyal dünyadaki değişimler dışında uygulanmasının bunun yanlış kullanımı olduğudur.
Fizyolojik açıdan zihin, beynin bir fonksiyonudur ve beyin de bunu -tıpkı midenin sindirimi ya da karaciğerin öd sentezlemeyi deneyimden sonra öğrenmediği gibi- deneyimden sonra öğrenmez.
Ve bu bir nedensellik meselesi de değildir zira nedensellik zamanın kendisine değil sadece zamandaki olaylara hükmeder. Ancak nedensellik yoluyla değil dolaysızca kendi salt var oluşuyla başlaması kaçınılmaz olan şimdiki an, geçen anı geçmişin dipsiz uçurumuna atıp bunu sonsuza dek bir hiçe dönüştürür.
Reklam
122 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.