Dünyada rastlantı diye bir şey yoktur, ama bir olayın gerçek nedenini bilmememiz anlama yeteneğimizi böyle etkiler ve bu tür bir inanç ya da kanı doğurur.
Sorguladıklarımızdan çok sorgulamadıklarımızdan da sorumluyuz. Yoksa düzen zehirlenmesinin sonu yok. İklim krizi ancak Greta'nın çocuk isyanıyla gündeme oturdu. Karbonun atmosferde çoğaldığını şirketler biliyordu. Gizlediler. Ortaya çıkınca inkar ettiler yalanlarını, tuttukları bilim insanlarıyla makyajladılar. Aynı şey yıllar önce tütün şirketlerin sigaranın kansere neden olduğunu gizlemeleriydi.